آریا رهنورد

در فاصله 9 هفته به پایان فصل، هیجان لیگ برتر این روزها به اوج خودش رسیده است. آبی‌ها در صدر جدول شرایط ایده‌آلی برای قهرمانی دارند، سپاهان با محرم دوباره به مسیر برد برگشته و در انتهای جدول نیز تیم‌ها برای فرار از سقوط دست به هر کاری می‌زنند. در این هفته از لیگ برتر، نیمی از تیم‌ها موفق به گل‌زنی نشدند و هیچ تیمی هم بیشتر از دو گل نزد. انتخاب هشت ستاره در چنین لیگی برای دیدارهای یک هفته، کار چندان ساده‌ای به نظر نمی‌رسد!

شهریار مغانلو

همه آن چیزی که سپاهانی‌ها در این فصل به آن نیاز داشتند، فرم خوب شهریار مغانلو بود. بازیکنی که نشان داد اگر از موقعیت‌های گل‌زنی استفاده کند، مهره بسیار مهمی برای تیمش خواهد بود. شهریار در جدال با فجر، نمایش بسیار خوبی ارائه کرد و دو گل به ثمر رساند. او بهترین بازیکن این هفته لیگ برتر هم بود. اگر مغانلو این درخشش را کمی زودتر آغاز می‌کرد، شاید سپاهان حالا در کورس قهرمانی لیگ هم حاضر بود.

کوین یامگا

پنالتی‌زن مطمئن استقلال، باز هم پشت ضربه پنالتی درخشید و دو بار برای تیمش گل‌زنی کرد تا در کورس آقای گلی هم قرار بگیرد. یامگا البته به جز زدن دو پنالتی، با تیزهوشی پنالتی اول بازی را هم برای تیمش گرفت. درست برخلاف رودی ژستد که یک نمایش ناامیدکننده دیگر را برای استقلال داشت، یامگا باز هم نشان داد که خرید خوب و موثری برای این تیم بوده است. ستاره‌ای که می‌تواند در چند پست مختلف برای تیم به زمین برود و در همه این پست‌ها درخشش قابل قبولی داشته باشد.

یوسف بهزادی

پدیده روزهای خوبی را در سطح اول فوتبال ایران نمی‌گذراند و به نظر می‌رسد که باید خودش را برای رفتن به دسته پایین‌تر آماده کند. با این وجود بازیکنان این تیم هنوز با تمام توان تلاش می‌کنند که پدیده را به هر قیمتی در لیگ برتر نگه دارند. ستاره این هفته پدیده در لیگ برتر، یوسف بهزادی بود. بازیکنی که توانست ضربه پنالتی محمد عباس‌زاده را مهار کند و تیمش را در مسابقه نگه دارد. مرز بین شکست و تساوی برای تیم مشهدی در این جدال، همین واکنش عالی از سنگربان تیم بود.

فاخر تهامی

یکی از ستاره‌های نفت در جدال با پرسپولیس، فاخر تهامی بود. مدافع کناری تیم منصوریان یک نمایش رویایی را برابر قرمزها پشت سر گذاشت. او بارها با نفوذهایش دفاع پرسپولیس را با مشکل روبه‌رو کرد و سرانجام با یک نفوذ عالی و یک دریبل دیدنی، پاس گل دوم مسابقه را داد. نفتی‌ها پرسپولیس را با شایستگی محض شکست دادند و مقابل این تیم فراتر از حد انتظار ظاهر شدند. بخشی از این عملکرد درخشان، نتیجه بازی بسیار خوب بازیکنانی مثل فاخر تهامی بود. بازیکنی که در زمین مسابقه بسیار باانگیزه ظاهر شد و آخرین شانس پرسپولیس برای بازگشت به مسابقه را نیز از بین برد.

فرزین گروسیان

قرار دادن فقط یک بازیکن از نفت آبادان در فهرست هشت بازیکن برتر هفته، کافی به نظر نمی‌رسد. چراکه بدون شک بهترین گلر این هفته لیگ برتر نیز به این تیم تعلق داشته است. پرسپولیس روبه‌روی نفت، موقعیت‌های زیادی درست کرد اما هر بار به یک دژ مستحکم نفتی خورد. گروسیان یک نمایش بی‌نقص و بی‌اشتباه را مقابل پرسپولیس داشت و نشان داد که در بازی‌های بزرگ، چه قابلیت‌هایی دارد. جالب اینکه قرمزها در همین فصل گوهری را به پرسپولیس داده‌اند اما با گروسیان، یک نمایش رویایی را روبه‌روی یکی از مدعیان قهرمانی لیگ برتر پشت سر گذاشته‌اند.

پنالتی‌زن مطمئن استقلال، باز هم پشت ضربه پنالتی درخشید و دو بار برای تیمش گل‌زنی کرد تا در کورس آقای گلی هم قرار بگیرد. یامگا البته به جز زدن دو پنالتی، با تیزهوشی پنالتی اول بازی را هم برای تیمش گرفت.

ایوب کلانتری

ستاره کلیدی نساجی در جریان پیروزی حساس مقابل پیکان، ایوب کلانتری بود. بازیکنی که با یک شوت دیدنی، تنها گل مسابقه را به ثمر رساند. این گل البته تنها وجه از نمایش خوب ایوب در این جدال نبود و او چند بار با پاس‌های دیدنی هم‌تیمی‌ها را صاحب موقعیت‌های خوب گل‌زنی کرد. تیم ساکت الهامی این برد را بیشتر از هر کسی مدیون این ستاره خط میانی است.

سعید باقرپسند

گل اول مسابقه با فولاد را به زیبایی هرچه تمام‌تر با یک پرواز بلند و یک ضربه سر دقیق به ثمر رساند و ذوب را به بازی برگرداند. مسئولیت اصلی باقرپسند در این نبرد، برتری در نبردهای هوایی بود. او بارها توانست روی سر مدافعان فولاد سر بزند و مالکیت توپ را برای تیمش حفظ کند. باقرپسند، یکی از ستاره‌های مهم این فصل لیگ برتر بوده است.

حسین صادقی

تنها گل هوادار به آلومینیوم در جدال مستقیم خطیبی و عنایتی را حسین صادقی با یک ضربه عالی به ثمر رساند. او که در این مسابقه دوندگی بسیار بالایی هم داشت، روز بسیار خوبی را روبه‌روی اراکی‌ها سپری کرد و با گلی که زد، به بحران این باشگاه تداوم بیشتری بخشید. این برد حساس برای هوادار بدون درخشش این بازیکن هجومی به دست نمی‌آمد. ستاره‌ای که در حساس‌ترین لحظات بازی، نمایشی درخشان داشت.