علیرضا دبیر یکی از رییس‌ فدراسیون‌های فعال در زمینه برگزاری نشست خبری است. اتفاقی که در این شرایط ورزش کشور که خیلی‌ها از برگزاری نشست و ارائه توضیح به رسانه‌ها فراری هستند، یک امتیاز مثبت برای رییس کشتی به حساب می‌آید. او حالا در شرایطی که زمان زیادی تا اعزام تیم کشتی آزاد ایران به آمریکا برای برگزاری دیدار دوستانه با تیم این کشور نمانده و در روزی که مراسم تشییع پیکر محمدرضا یزدانی‌خرم برگزار شد، مقابل رسانه‌ها نشست. این فرصت خوبی بود که دبیر درباره حواشی اخیر کشتی از جمله برخی اتفاقات در سفارت آمریکا و ماجرای گرین‌کارتش توضیح دهد.

او درباره بحث پخش شدن یک عکس گرین کارت که به نام علیرضا دبیر بود، توضیحاتی را به صورت اینفوگرافیک در مورد این گرین‌کارت تقلبی ارائه داد. در تصویری که ارائه شده، مشخص است که از گرین کارت فرد دیگری استفاده شد و عکس و نام علیرضا دبیر روی آن جعل شده است. ماجرا وقتی جالب‌تر می شود که سن علیرضا دبیر در این گرین کارت ۸۰ سال عنوان شده و اینکه این گرین کارت متعلق به یک خانم است. همچنین کشور صاحب دارنده گرین کارت فرانسه است. او در این باره تاکید کرد:«ما پس از المپیک سیدنی مانند بسیاری از ورزشکاران گرین‌کارت گرفتیم تا شاید درس بخوانیم. خیلی‌ها در دهه ۷۰ و ۸۰ گرین‌کارت گرفتند. من هیچ‌وقت هم دنبال نکردم و چند سال پیش هم انصراف دادم. کسی که گرین‌کارت دارد آیا به سفارت آمریکا می‌رود تا ویزا بگیرد؟ گرین‌کارت با تابعیت که قسم می‌خورند خیلی فرق دارد. من هفت سال پیش آن را پس دادم اما دوستان دروغ گفتند و نوشتند.» او همچنین در ادامه در واکنش مشکلاتی که در دوبی در سفارت آمریکا برای صدور روادید تیم ایجاد شده بود، تیم آمریکا را برای دیدار دوستانه دعوت و تاکید کرد که ویزای‌شان در فرودگاه صادر می‌شود:«همین جا اعلام می‌کنم از آمریکا برای حضور در ایران دعوت می کنم و ویزای‌شان را هم در فرودگاه می‌دهیم. ما از این برخورد گله داریم. ما در فدراسیون کشتی دنبال رابطه خوب با همه کشورها هستیم. اگر حتی به یکی از کشتی‌گیران یا همراهان ویزا ندهند، به آمریکا نمی‌رویم. همین‌جا می‌گویم از آمریکا برای جام تختی دعوت می‌کنم و بهترین پذیرایی را از آنها می‌کنم. از وزارت خارجه هم می‌خواهم به آنها در فرودگاه ویزا بدهند. اگر ویزای یک نفر را هم ندهند نمی‌رویم. اگر ویزای من را هم ندهند ما نمی‌رویم. همه شناخته شده هستند و ما از برخوردهایی که در سفارت آمریکا شد گله داریم. نگاه ما به این دیدار دوستانه است و امیدوارم آن را سیاسی نکنند.»

دبیر همچنین بار دیگر در این نشست، روی بحث مالی و حمایت‌هایش از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تاکید کرد. او می‌گوید الان که تیم برای بازی‌های آسیایی تمرین می‌کند وقت حمایت است و نزدیک این مسابقه، حمایت مالی به کار فدراسیون نمی‌آید. رییس کشتی همچنین درباره اینکه تیم اصلی کشتی به بازی‌های آسیایی می‌رود یا قهرمانی جهان، تاکید کرد که این تصمیم بر عهده فدراسیون است نه کمیته ملی المپیک.