از زمانی که تیم ملی فوتبال بانوان ایران توانست صعود تاریخی به جام ملت‌های آسیا را جشن بگیرد، ملی‌پوشان ایران چند مرحله تمرین را برگزار کردند تا بتوانند به روند تاریخ‌سازی خود ادامه دهند. درست است که آنها با حضور چین، چین‌تایپه و هند میزبان گروه سختی دارند اما روحیه مثال‌زدنی‌شان باعث می‌شود که انتظارها برای درخشش و رقم زدن حداقل یک پیروزی، چندان زیاد نباشد. برای اینکه روحیه دختران ایران بالا بماند، یک مراسم بدرقه پر و پیمان هم برای‌شان برگزار شد. مراسمی که در آن رئیس‌جمهور برای‌شان پیام فرستاد و اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال مردان هم در آن حضور یافت و سخنرانی کرد. عزیز‌ی‌خادم طی چهار ماه اخیر سعی کرد که تدارک خوبی برای تیم ملی بانوان داشته باشد و در مراسم بدرقه هم چهره‌های سرشناسی را دعوت کرد. علاوه بر اسکوچیچ و وحید هاشمیان، بزرگانی همچون حسن روشن، حسین کلانی و مجید نامجومطلق و افرادی مثل محمد نصرتی، علیرضا امامی‌فر و البته اعضای هیات‌رییسه فدراسیون هم در این مراسم حضور پیدا کردند.

این مراسم پر از لحظه‌های ماندگار هم بود. از حضور الهام فرهمند با کودک پنج ماهه خود که البته قرار است فرزند و مادرش را همراه با خود به جام ملت‌ها ببرد و از اشک‌های حسین کلانی که مانع سخنرانی‌اش شد، از این مراسم باقی ماند. زهره کودایی دروازه‌بان موفق تیم ملی هم تمام روزهای تلخ حاشیه‌سازی اردنی‌ها را فراموش کرده و از روحیه بالای تیم صحبت کرد. او امیدوار است که تاریخ‌سازی در هند هم ادامه پیدا کند و سربلند از این میدان بیرون بیایند. مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی هم که از حمایت‌های اخیر از فوتبال بانوان رضایتش را اعلام کرد، این قول را از طرف خودش و شاگردانش داد که در زمین فوتبال شخصیت دیگری را از این تیم می‌بینیم. او همچنین آرزو کرد که «کاش ۹۰ دقیقه بازی ایران با هند، چین و چین تایپه را ببینید که فوتبال دختران‌تان برای پرچم، کشور و فدراسیون چه کار می‌کنند.» در ادامه دراگان اسکوچیچ هم که پیش از این از تیم فوتبال بانوان ایران حمایت کرده بود، با سخنان خود به دختران ایراندوست انگیزه داد. هرچند او بعد از مانع شدن مجری از حضورش در مراسم تقدیر قهر و همراه هاشمیان مراسم را ترک کرد. رئیس‌جمهور نیز با این پیام، دختران ملی‌پوش ایران را بدرقه کرد: «نتیجه این مسابقات هرچه باشد صرف حضور دختران ایران زمین در عرصه مسابقات بین‌المللی ضمن رعایت شعائر اسلامی مایه افتخار و مباهات آحاد مردم ایران است. دعای خیر همه ما بدرقه راه شماست. امیدوارم همچون همیشه بدرخشید و دیده به راه‌تان هستیم.»

این مراسم اما دو نکته هم در دل خود داشت. اول موضوع بازگشت تماشاگران به استادیوم‌ها با کاهش پاندمی کرونا بود. ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در جلسه ستاد مقابله کرونا خواهان بازگشت تماشاگران به مسابقات ورزشی به صورت محدود بود. ستاد مقابله با کرونا هم موافقت خود را با حضور حداقلی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تماشاچیان در بازی‌های ملی اعلام کرده است. در این میان صحبت حضور بانوان تماشاچی هم مطرح است. موضوعی که نامجومطلق هم در مراسم بدرقه به آن اشاره و تاکید کرد نتایج فوتبال بانوان در سطح آسیا می‌تواند نویدبخش شکسته شدن تابوی ورود بانوان در استادیوم شود. در همین راستا انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده نیز درباره این موضوع حمایتش از ورود بانوان به ورزشگاه در دیدار تیم ملی با عراق را اعلام کرد و به این ترتیب به احتمال زیاد، بانوان می‌توانند بار دیگر درهای استادیوم را مقابل خود باز ببینند. امید می‌رود که علاوه بر موفقیت تیم ملی بانوان در جام ملت‌های آسیا، بانوان حامی فوتبال هم بتوانند بیشتر از همیشه از گیت‌های استادیوم آزادی عبور کنند.