آریا طاری

یکی از عجیب‌ترین قرعه‌کشی‌های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، این هفته برگزار شد. پس از پایان قرعه‌کشی به خاطر اشتباه بسیار بزرگی که در مورد قرعه یونایتد صورت گرفته بود، یوفا تصمیم به تکرار مراسم گرفت و این بار به جز یک بازی، همه نبردهای دیگر تغییر کردند. تکرار این قرعه‌کشی واکنش‌های زیادی به همراه داشت و تیم‌های زیادی را راضی و ناراضی کرد. جالب‌ترین اتفاق در تکرار این مراسم، برخورد زوج مسی و راموس با رئال مادرید بود. نبردی که می‌تواند هیجان‌انگیزترین مسابقه این فصل فوتبال اروپا باشد.

مسی و سرخیو؛ آنها برمی‌گردند

هیچ تیمی به اندازه رئال مادرید از تغییر قرعه‌ها در لیگ قهرمانان ناراضی نبود. آنها که بر اساس قرعه اول باید با بنفیکا برخورد می‌کردند، در نهایت روبه‌روی یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های قاره قرار گرفتند. بازگشت به برنابئو به عنوان رقیب رئال، حسی است که راموس اصلا آن را دوست نداشت. او چند سال پیش در یک مصاحبه ادعا کرده بود که هیچ‌وقت روبه‌روی مادرید بازی نمی‌کند. حالا اما سرخیو رسما تاکید کرده که برای صعود پاریس به مرحله بعدی دست به هر کاری می‌زند و حتی حاضر است جانش را در زمین از دست بدهد. بازگشت مسی به برنابئو هم در نوع خودش جالب است. ستاره‌ای که بیشتر از هر بازیکن دیگری در این استادیوم به رئال گل زده، بیشتر از هر فوتبالیست دیگری در تاریخ دروازه رئال را باز کرده و دو بار هم سابقه هت‌تریک روبه‌روی این تیم را داشته است. لئو خاطره‌های بسیار خوبی از این ورزشگاه دارد. قرار گرفتن کیلیان ام‌باپه روبه‌روی سفیدها هم به غایت جذاب به نظر می‌رسد. بازیکنی که احتمالا فصل گذشته در لباس رئال مادرید دیده خواهد شد.

خوش‌شانس مثل پپ

اساسا قرعه‌ها در این مراحل لیگ قهرمانان همیشه با پپ مهربان بوده‌اند. این بار هم هر دو قرعه سیتی بسیار ساده به نظر می‌رسند. آبی‌ها در این مرحله باید روبه‌روی اسپورتینگ لیسبون قرار بگیرند. البته اسپورتینگ با حذف دورتموند در مرحله قبلی، قابلیت شگفتی‌سازی در لیگ قهرمانان را دارد اما نسبت به سیتی که این روزها به شدت هم روی فرم است، تیم کم‌ستاره‌تر و معمولی‌تری به شمار می‌رود. به نظر می‌رسد قرعه‌های لیگ قهرمانان یک بار دیگر پپ گواردیولا را کاملا راضی کرده‌اند.

مسیر هموار ناگلزمن

بایرن هم در این مرحله کار چندان سختی ندارد و باید روبه‌روی ردبول سارلزبورگ تیم سابق ارلینگ هالند قرار بگیرد. با توجه به 6 برد متوالی مونیخی‌ها در دور گروهی و عملکرد خیره‌کننده این تیم در شروع مسابقات، نباید مانعی برای صعود آنها از این مرحله وجود داشته باشد. حتی پدیده‌های جوان ردبول هم بعید است بایرن را به دردسر بیندازند و این تیم را با مشکلات خاصی مواجه کنند.

جنگ واقعی

صدرنشین این روزهای سری آ و قهرمان فصل گذشته این لیگ، در این مرحله قرعه سخت لیورپول را خواهد داشت. تیم کلوپ هم در هر 6 مسابقه گذشته‌اش در لیگ قهرمانان به برتری رسیده و مهارنشدنی نشان داده است. این بازی یک محک بسیار جدی برای تیم سیمونه اینزاگی خواهد بود. تیمی که در ایتالیا نمایش‌های جذابی داشته اما هنوز برای روبه‌رو شدن با ابرقدرتی مثل لیورپول آماده به نظر نمی‌رسد.

بخت توخل!

چلسی در قرعه‌کشی اول، با لیل فرانسه روبه‌رو بود و این نگرانی وجود داشت که قرعه‌کشی دوم را با حریف سرسخت‌تری تجربه کند. جالب اما اینجاست که باز هم نام لیل به عنوان حریف چلسی از قرعه درآمد تا تیم توخل برای این مرحله خیال آسوده‌ای داشته باشد. قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان، همیشه رابطه خوبی با باشگاه لیل داشته است. آنها ستاره‌ای مثل ادن هازارد را از این باشگاه به خدمت گرفته بودند و در طول این سال‌ها چند خرید عالی دیگر را هم از لیل تجربه کرده‌اند.

دست‌های لرزان آلگری

یوونتوس یکی از پرنوسان‌ترین تیم‌های این فصل فوتبال اروپا بوده است. آنها باید در این مرحله روبه‌روی تیم غافلگیرکننده ویارئال قرار بگیرند. تیمی که هیچ‌کس انتظار نداشت در آخرین مسابقه از مرحله قبلی، آتالانتا را شکست بدهد. آلگری و تیمش کار راحتی برای شکست دادن قهرمان فصل گذشته یورولیگ ندارند. یووه بدون حل کردن مشکلات پرشمار هجومی، روبه‌روی حریف اسپانیایی به زحمت خواهد افتاد.

کریس و کابوس سیمئونه

ستاره شماره هفت این روزهای یونایتد، در 6 فصل مختلف آتلتی را از لیگ قهرمانان کنار زده و این کار را دو بار در فینال این تورنمنت انجام داده است. او در اروپا هیچ تیمی را به اندازه اتلتیکو به قتل نرسانده است. نکته جالب دیگر این نبرد، تقابل سیمئونه و رانگنیک است که هر دو علاقه بسیار زیادی به پرس کردن و دوندگی بالا در زمین مسابقه دارند.

همه نگاه‌ها به هالر

آژاکس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فوق‌العاده نشان داد و سباستین هالر با گل‌زنی در 6 جدال پیاپی، فراتر از حد انتظار بود. این تیم در این مرحله با قرعه خوب بنفیکا روبه‌رو شده و اگر شگفتی خاصی رخ ندهد، شاگردان تن هاگ می‌توانند خودشان را به جمع هشت تیم برتر این فصل اروپا برسانند.