دومین دوره جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا به میزبانی امان اردن در حال برگزاری است. مسابقاتی که برای نخستین بار ایران هم در آن نماینده دارد. تیم فوتبال شهرداری سیرجان که قهرمان لیگ شده بود، بعد از سپری کردن تمرینات خود راهی اردن شد و توانست گام اول را هم محکم بردارد. شاگردان مریم جهان‌نجاتی در اولین گام مقابل بنیادکار ازبکستان به میدان رفتند و با عملکردی درخشان این تیم را با نتیجه دو بر یک شکست دادند.

نماینده ایران در این مسابقه خیلی زود به گل رسید. زهرا علیزاده در دقیقه پنجم بازی در محوطه 18 قدم بنیادکار توپ‌ربایی کرد و با یک پاس رو به عقب موقعیت خوبی را ایجاد کرد که رقیه جلال‌نسب آن را به نخستین گل بازی تبدیل کرد. تیم ازبکستانی هم در دقیقه 15 در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما عارفه سیدکاظمی دروازه‌بان شهرداری سیرجانی فرصت گل‌زنی را از رقیب گرفت. سیدکاظمی همچنین در اواسط بازی روی ضربه آزاد تیم رقیب خوش نشان داد و اجازه نداد دروازه‌اش به دست ازبک‌ها باز شود. درنهایت این نیمه با تک‌گل نماینده ایران و کارت زد فاطمه برزاجانی به پایان رسید. در شروع نیمه دوم، بازیکن بنیادکار روی افسانه چترنور خطا کرد. نتیجه این خطا کارت زرد داور به بازیکن ازبک و ضربه آزاد برای شهرداری سیرجان بود. در این موقعیت حدیث بساط‌شیر توپ را ارسال کرد اما این توپ از بالای دروازه بیرون رفت. در ادامه با وجود فشارهای بنیادکار روی دروازه ایران، آنها موقعیت جدی نداشتند. اما ایران که در این دقایق به ضد حمله رو آورده بود، در دقیقه 45 با ضربه چیپ زهرا علیزاده به گل دوم رسید. کاراچیک اما که بهترین بازیکن بنیادکار در این دیدار بود و بارها دروازه شهرداری سیرجان را تهدید کرده بود، سرانجام در دقیقه 75 در موقعیت تک به تک قرار گرفت و با خطایی که سیدکاظمی روی او منجر شد، یک پنالتی به سود تیمش گرفت. نوزی‌مورا هم پنالتی را تبدیل به گل کرد و حساب کار دو بر یک شد. در نیمه دوم هر دو تیم خطاهای بیشتری انجام دادند، تا جایی که داور هشت دقیقه وقت اضافه برای این نیمه در نظر گرفت. نظام‌آبادی هم در دقیقه 89 کارت زرد گرفت. درنهایت اما این بانوان شهرداری سیرجان بودند که توانستند به عنوان تیم برنده زمین را ترک کنند. آنها در ادامه باید با نماینده‌های هند و اردن هم بازی کنند و امیدوار هستند که در نخستین تجربه، برد بازی نخست خود را برابر دیگر رقبا تکرار کنند.

نکته مهم درباره این مسابقات توجهی است که به اعضای این تیم شده است. پس از رسیدن نماینده ایران به اردن، شهره موسوی نایب رییس زنان فدراسیون فوتبال در ارتباط تصویری پیگیر وضعیت تیم شد و علی‌اکبر کریمی‌پور شهردار سیرجان هم در تماس خود برای بازیکنان آرزوی موفقیت کرد. همچنین علیرضا جهانبخش کاپیتان و ستاره تیم ملی فوتبال ایران هم با سیرجانی‌ها تماس تصویری گرفت تا در مصاف حساس آنها با بنیادکار ازبکستان به آنها روحیه بدهد و برای‌شان آرزوی موفقیت کند. تمام اینها باعث شد که دختران جهان‌نجاتی با انگیزه‌ای مضاعف وارد زمین شوند و تیم پیروز میدان باشند. آنها در دومن دیدار خود روز چهارشنبه 19 آبان از ساعت 17:30 دقیقه مقابل گوکولام هند قرار می‌گیرند.