به نظر می‌رسد سکوها در استادیوم‌های فوتبال حالا حالاها قرار نیست رنگ تماشاچی به خود ببیند. حتی حالا که روند واکسیناسیون سرعت بیشتری گرفته و تعداد بیشتری از مردم واکسن را دریافت کردند، باز هم درها روی هوادارها بسته خواهد بود. اواخر سال 98 بود که به دلیل ویروس کرونا، حضور تماشاگران ایرانی روی سکوها و سالن‌های ورزشی ممنوع شد. ممنوعیتی که هنوز هم ادامه دارد و حتی به بازی‌های ملی هم سرایت کرد. به تازگی زمانی که تیم ملی در آزادی میزبان کره جنوبی بود، برخلاف آنچه که ابتدا اعلام شد تماشاگری به استادیوم وارد نشد تا تیم ملی در غیاب یار دوازدهم خود پس از 10 برد متوالی، برابر رقیبش در مقدماتی جام جهانی به تساوی رضایت بدهد. آن زمان پیش‌بینی می‌شد با ورود تماشاچی‌ها و حمایت‌شان از تیم ملی راه آنها در دیدارهای لیگ برتر هم هموار شود اما بیست و یکمین دوره این رقابت‌ها هم بدون حضور آنها برگزار خواهد شد.

سهیل مهدی، رییس کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران با بیان اینکه بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران قطعا بدون حضور تماشاگران شروع می‌شود، گفت:«در تلاش هستیم تا در صورت بهبود اوضاع و صدور مجوز از سوی مراجع ذی‌ربط شاهد حضور مجدد تماشاگران در ورزشگاه‌های کشور باشیم، هرچند در این رابطه زمان دقیقی برای بازگشت تماشاگران مشخص نیست.» اینکه مهدی در آستانه آغاز لیگ برتر صحبت از تلاش برای بازگشت هوادارها کرده، بسیار عجیب به نظر می‌رسد.

سازمان لیگ زمان زیادی را در اختیار داشت که بتواند راه بازگشت هوادارها را هموار و فیلترهای لازم را مشخص کند. اینکه فوتبالدوستان ایرانی مسابقات خارجی را تماشا می‌کنند که هواداران تیم‌ها به راحتی به استادیوم می‌آیند و تیم‌ مورد علاقه‌شان را تشویق می‌کنند، به یک حسرت برای‌شان تبدیل شده. حسرتی که البته سهم خودشان در رقم خوردن آن در کم‌ترین اندازه ممکن است. یک مدیریت خوب و قوی می‌توانست بعد از نزدیک به دو سال بخشی از سکوها را پر کند تا تیم‌ها هم انگیزه بیشتری برای نمایش عملکرد خوب داشته باشند اما گویا این یار دوازدهم چندان برای مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ دوست‌داشتنی نیست. به هر حال نبود تماشاچی برابر است با رقم نخوردن برخی اتفاقات که کار را برای برگزار کنندگان راحت می‌کند. اما نباید فراموش کرد که بخش عمده هیجان مسابقات را هوادارها هستند که رقم می‌زنند و تمام ورزشکاران چه فوتبالیست‌ها و چه ورزشکاران در سایر رشته‌ها خواهان حضور مردم روی سکوها هستند. سهیل مهدی اگر صحبت از تلاش برای پر شدن سکوها کرده، بهتر است به تلاش خود قوت بیشتری بدهد تا زودتر به جای تکنولوژی، خود مردم برای تهییج رقابت‌ها دست به کار شوند. طبق اعلام سازمان لیگ فوتبال ایران، مسابقات لیگ برتر فوتبال فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰  ۲۷ مهر ۱۴۰۰شروع می‌شود.