آریا رهنورد

در دومین شب از هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان، چند نبرد بسیار تماشایی انجام خواهد شد. در این نبردها لئو مسی برای اولین بار با پیراهن پاریس به لیگ قهرمانان اروپا می‌رسد. مهدی طارمی و هم‌تیمی‌ها هم باید در یکی از مخوف‌ترین استادیوم‌های اروپا روبه‌روی تیم سیمئونه قرار بگیرند. حساس‌ترین جدال امشب هم بین لیورپول و میلان برگزار خواهد شد تا برخی معادله‌های صعود در گروه مرگ را خیلی زود روشن کند. آن‌چه به دیدارهای این فصل لیگ قهرمانان هیجان زیادی می‌بخشد، بازگشت دوباره تماشاگرها به سکوها خواهد بود. اتفاقی که در دو فصل گذشته، از دیدنش محروم بودیم.

لئو پا به توپ می‌شود

اولین تجربه اروپایی لئو مسی در تیم جدیدش، امشب روبه‌روی بروخه رقم می‌خورد. مسی تا امروز فقط در یک مسابقه لیگ فرانسه برای پاریس به زمین رفته و هیچ‌وقت در ترکیب ثابت این باشگاه نبوده است. انتظار می‌رود او برای اولین بار امشب در ترکیب اصلی باشد و مثلث نیمار، ام‌باپه و مسی برای اولین بار در تاریخ فوتبال شکل بگیرد. بدون تردید همه هواداران پاریس در انتظار چنین لحظه‌ای خواهند بود. این مسابقه البته در زمین حریف برگزار می‌شود. پاریس تا این هفته از لیگ فرانسه حتی یک امتیاز را هم از دست نداده اما حریف هم در 11 بازی اخیرش موفق به گل‌زنی شده است. مسابقه حساس‌تر این گروه، به صورت همزمان در شهر منچستر برگزار خواهد شد. جایی که من‌سیتی به استقبال لایپزیک می‌رود. فینالیست فصل گذشته لیگ قهرمانان هم بالاخره به این تورنمنت وارد می‌شود. جالب اینجاست که هیچ‌کدام از این دو تیم تا اینجا در این فصل نتیجه مساوی را تجربه نکرده‌اند. سیتی در 12 جدال اخیر حتی یک بار هم نتیجه تساوی را پشت سر نگذاشته و لایپزیک هم در پنج مسابقه این فصل، هیچ‌وقت مسابقه را با تساوی به پایان نرسانده است.

مهدی و اولین مسابقه گروه مرگ

شگفتی‌ساز فصل گذشته لیگ قهرمانان که یووه را از این جام کنار زده بود، امشب در وندا متروپولیتانو روبه‌روی اتلتیکومادرید قرار می‌گیرد. پورتو فصل جدید لیگ پرتغال را عالی شروع نکرده و فعلا چهار امتیاز کم‌تر از بنفیکا به دست آورده اما این تیم نشان داده که همیشه در لیگ قهرمانان تیمی غافلگیرکننده است. آتلتی در چهار مسابقه آخر و پورتو در 12 نبرد اخیر، با هیچ شکستی روبه‌رو نشده‌اند. تیم سیمئونه این هفته با یک گل حساس در دقیقه 99، حریفش را در لیگ اسپانیا شکست داد. مسابقه بعدی این گروه، یک رقابت بسیار جذاب بین دو تیم پرافتخار در تاریخ لیگ قهرمانان است. تیم‌هایی که قهرمانی‌های زیادی در این جام را تجربه کرده‌اند. میلان تا اینجا در همه دیدارهای سری آ برنده بوده و لیورپول هم از 12 امتیاز ممکن، به 10 امتیاز رسیده است. به نظر می‌رسد که هر دو تیم، در فرم بسیار خوبی با هم روبه‌رو می‌شوند. لیورپول در این جدال الیوت و ویلیامز را در اختیار ندارد و احتمالا فیرمینو هم به ترکیب اصلی نخواهد رسید. در سمت مقابل هم کرونیچ و باکایوکو نمی‌توانند تیم‌شان را در این نبرد حساس و سخت همراهی کنند.

جنگ بازیکن‌سازها

مسابقه آژاکس هلند و اسپورتینگ پرتغال، احتمالا از آن نبردهای جذاب و پرموقعیت لیگ قهرمانان خواهد بود. تیم‌هایی که در کشور خودشان متخصص پرورش استعدادهای خاص هستند. اسپورتینگ در حالی به این مسابقه قدم می‌گذارد که در 9 مسابقه اخیرش طعم شکست را نچشیده است. اسپورتینگ فعلا در جدول لیگ پرتغال، در رده چهارم دیده می‌شود و حریف، در رده دوم جدول لیگ هلند قرار دارد. هر دو تیم در این فصل به لحاظ دفاعی، عملکرد قابل قبولی داشته‌اند. دورتموند و بشیکتاش هم، مسابقه دیگر این گروه را انجام می‌دهند. یک فرصت ایده‌آل دیگر برای بازگشت ارلینگ هالند به تورنمنتی که بسیار به آن علاقه دارد. هالند تا اینجا در 65 بازی برای دورتموند 65 گل به ثمر رسانده و کار حیرت‌انگیزی انجام داده است. ارلینگ متخصص گل‌زنی در لیگ قهرمانان هم به شمار می‌رود و قصد دارد در آینده، بهترین گل‌زن تاریخ این رقابت‌ها لقب بگیرد. این مسابقه هم در نوع خودش بسیار جذاب و تماشایی خواهد بود.

هیجان در گروه زندگی

برخلاف بسیاری از قدرت‌های شاخص اروپایی، رئال مادرید در گروه بسیار ایده‌آلی قرار گرفته است. با این حال آنها امشب سخت‌ترین مسابقه دور گروهی را در زمین اینتر برگزار می‌کنند. اینتر کونته فصل گذشته در اروپا روبه‌روی رئال موفق نبود و حالا باید دید اینتر سیمونه اینزاگی چه سرنوشتی را روبه‌روی این تیم تجربه خواهد کرد. دو تیم هفته کاملا متفاوتی را سپری کرده‌اند.

رئال در اولین تجربه بازگشت به برنابئو بعد از مدت‌ها، درخشان نشان داد و با هت‌تریک بنزما و البته درخشش کاماوینگا پنج گل به سلتا زد اما اینتر برابر سمپدوریا، تنها به یک امتیاز دست پیدا کرد. شریف مولداوی و شاختار دونتسک هم مسابقه دیگر این گروه را در مولداوی برگزار می‌کنند. تیم‌هایی که در پنج مسابقه اخیرشان در جام‌های مختلف، هیچ باختی را تجربه نکرده‌اند.