آریا طاری

دومین شب از مرحله گروهی لیگ قهرمانان، امشب در چهار گروه مختلف سپری خواهد شد. در کنار جدال‌هایی جذابی مثل بایرن-آتلتی و آژاکس-لیورپول، نبرد تیم‌های سیتی و پورتو برای هواداران فوتبال در ایران اهمیت زیادی دارد. این همان جدالی است که شاید اولین تجربه اروپایی دوران ورزشی مهدی طارمی را رقم بزند. او با گرفتن یک پنالتی از تیم پپ، می‌تواند در لیگ قهرمانان به بهترین شکل ممکن، خودی نشان بدهد. لیگ قهرمانان مثل همیشه با نبردهایی هیجان‌انگیز و نفس‌گیر برگشته است. حالا دیگر خبری از برگزاری دیدارهای متمرکز نیست و هر تیم در زمین خودش از رقبا میزبانی می‌کند.

خشم و هیاهو در مونیخ

مسابقه‌ای که در گروه اول لیگ قهرمانان بدون تردید خیلی‌ها در انتظارش هستند، برخورد حساس و تماشایی بایرن‌مونیخ و اتلتیکومادرید خواهد بود. دو تیم با دو سبک کاملا متفاوت از فوتبال و دو مربی که به استایل‌های کاملا متفاوتی باور دارند. چولو سیمئونه دو بار در فینال این تورنمنت حاضر بوده و هر دو بار نیز شکست خورده اما هانسی فلیک در اولین فصل مربیگری، برنده لیگ قهرمانان اروپا شده است. تیم فلیک یک فوتبال هجومی با پرس بالا و پاس‌های زیادی را به نمایش می‌گذارد و تیم سیمئونه در دفاع کردن، نظیر ندارد. این مسابقه تماشایی، یک چهره کاملا ویژه هم خواهد داشت. لوئیس سوارز که در جریان شکست هشت گله بارسا روبه‌روی بایرن در ترکیب آبی‌اناری‌ها دیده می‌شد، امشب دوباره با بزرگ‌ترین کابوس ماه‌های اخیر زندگی‌اش برخورد خواهد کرد. کابوسی که در نهایت، موجب کنار گذاشته‌ شدن این ستاره از بارسا شد. در این گروه دو تیم دیگر هم حضور دارند که البته کم‌تر کسی حواسش را به بازی آنها خواهد دوخت. رد بول سالزبورگ اتریش امشب مهمان لوکوموتیو مسکو است. تیم‌هایی که به نظر می‌رسد از همین حالا نبرد بر سر رتبه سوم گروه را آغاز خواهند کرد.

صدای پای زیزو

سه قهرمانی پیاپی در اروپا، دستاورد خارق‌العاده زیدان در رئال مادرید بود. او فصل گذشته در بازگشت به برنابئو، موفق نشان داد و خیلی زود از این تورنمنت کنار رفت. متخصص بردن لیگ قهرمانان اما حالا دوباره به این جام برمی‌گردد. جدال امشب رئال مادرید و شاختار، فقط چند روز پیش از ال‌کلاسیکو برگزار می‌شود. در نتیجه به احتمال بسیار زیاد مادریدی‌ها به چند مهره کلیدی‌شان استراحت خواهند داد. سرخیو راموس که در دیدار قبلی با کادیز با یک مصدومیت جزئی روبه‌رو شد، احتمالا نبرد امشب را از روی نیمکت آغاز خواهد کرد. پس از شکست ناباورانه مقابل کادیز، سفیدها برای روحیه ‌گرفتن در آستانه کلاسیکو به یک پیروزی خوب برابر شاختار نیاز دارند. در این گروه، اینتر نیز در ایتالیا به مصاف مونشن گلادباخ می‌رود. تیم کونته هم درست مثل تیم زیزو، این هفته شکست خورده است. با این تفاوت که آنها بازنده یک بازی بزرگ شده‌اند و پس از واگذار کردن دربی میلان، با انتقادهای بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. اینتر فصل گذشته در مرحله گروهی از لیگ قهرمانان کنار رفت و کونته به هیچ وجه دوست ندارد این تجربه دوباره برای تیمش تکرار شود.

طارمی روبه‌روی پپ

روبه‌رو شدن سیتی با پورتو در استادیوم اتحاد، می‌تواند به اولین تجربه مهدی طارمی در لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شود. از شروع فصل جدید لیگ پرتغال، او دائما روی نیمکت پورتو حضور داشته اما پس از تساوی هفته گذشته سفید و آبی‌ها با اسپورتینگ لیسبون، بسیاری از هواداران این باشگاه خواهان حضور مهدی در ترکیب ثابت تیم‌شان هستند. مهدی در دربی حساس پرتغال فقط چند دقیقه بازی کرد اما در همان لحظات، یک موقعیت گل جدی برای پورتو ساخت. مدافعان سیتی، هرگز به اندازه کافی مطمئن نیستند و در پنالتی دادن به رقیب، استاد به نظر می‌رسند. مهدی هم که استاد بی‌چون و چرای پنالتی گرفتن از مهره‌های حریف است. در نتیجه اگر این ستاره ایرانی در این نبرد فرصت بازی به دست بیاورد، بعید نیست بتواند سیتی را به شدت غافلگیر کند. پپ گواردیولا که در سه فصل گذشته هرگز به آرزویش برای قهرمانی در اروپا با سیتی نرسیده، حالا یک گروه نسبتا ساده را پیش روی خودش می‌بیند. جدال همزمان گروه هم بین مارسی و المپیاکوس برگزار خواهد شد.

ترس کلوپ از دفاع

بازگشت آلیسون بکر به جلسه‌های تمرینی لیورپول، یک خبر دلچسب برای همه هواداران این باشگاه به شمار می‌رود اما گلر برزیلی همچنان برای مسابقه حساس امشب با آژاکس، در دسترس نخواهد بود. نگرانی بزرگ‌تر کلوپ، غیبت طولانی‌مدت ویرجیل فن دایک و همچنین مصدومیت جوئل ماتیپ است که جو گومز را به تنها گزینه این تیم برای حضور در قلب دفاع تبدیل می‌کند. آنها امشب روبه‌روی یکی از تهاجمی‌ترین تیم‌های این روزهای فوتبال اروپا قرار می‌گیرند. در این گروه که یکی از سخت‌ترین گروه‌های این فصل لیگ قهرمانان به شمار می‌رود، نام یک تیم تهاجمی دیگر هم دیده می‌شود. آتالانتا امشب در زمین میتیلند به میدان می‌رود تا شاید درست مثل فصل گذشته به یکی از تیم‌های جذاب این فصل از لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شود.