آریا طاری

ظاهرا قرار نیست این تابستان دیوانه‌وار نقل و انتقالات، به همین سادگی به پایان برسد. مدتی بعد از ماجرای مسی و همزمان با تب و تاب پیشنهاد رسمی رئال مادرید به امباپه، حالا زمزمه‌های جدایی رونالدو از یووه قوت گرفته‌اند. ظاهرا این سوپراستار تصمیم به ترک تورین گرفته و قصد دارد برای ادامه فوتبالش به منچستر برگردد. البته او در بازگشت به این شهر، برای تیم سابقش به میدان نمی‌رود و احتمالا پیراهن آبی‌های این شهر را بر تن می‌کند. روزهای آینده در مورد این انتقال، کلیدی به نظر می‌رسند. شاید رونالدو بعد از اسپورتینگ لیسبون، یونایتد، رئال مادرید و یووه، پنجمین تیم دوران فوتبالش را هم به زودی انتخاب کند.

تک باشگاهی بودن لئو مسی، برای مدتی بهانه فخرفروشی رونالدو در مواجهه با رسانه‌ها بود. او تاکید داشت که جدی‌ترین رقیبش در دنیای فوتبال، هرگز منطقه «امن» را ترک نکرده و اهل چالش‌های بزرگ نبوده است. این در حالی است که خود رونالدو در اوج، از منچستر به رئال و از رئال به یوونتوس منتقل شده بود. مسی اما بالاخره از این تصویر همیشگی فاصله گرفت و از بارسا به پی‌اس‌جی رفت. شاید همین مساله، وسوسه جدایی از تورین را برای رونالدو جدی کرد. او چند ماه قبل، رسما اعلام کرده بود که در تیم آلگری ادامه بدهد اما بیشتر شدن شکاف فکری با این مربی، حالا همه چیز را تغییر داده است. رونالدو تیم فعلی یوونتوس را به اندازه کافی جاه‌طلب نمی‌داند. او با آلگری هم رابطه چندان خوبی ندارد و جالب اینکه این مربی هم «دیبالا» را به عنوان ستون اصلی تیمش انتخاب کرده و می‌خواهد تیم را بر اساس توانایی‌های او بچیند.

هفته اول سری آ برای کریس، به عجیب‌ترین شکل ممکن سپری شده است. کمی قبل از اولین مسابقه یووه، مطبوعات مادریدی از بازگشت دوباره او صحبت کردند. رونالدو بلافاصله همه چیز را تکذیب کرد و دست روی این نکته گذاشت که دورانش در مادرید تمام شده و داستانش در رئال را به طور کامل نوشته است. او البته شائبه‌های ترک یوونتوس را رد نکرد. در آستانه نبرد با اودینزه، کریس با تصمیم خودش روی نیمکت نشست. او به باشگاه اعلام کرد که به جدایی فکر می‌کند و نمی‌خواهد در تیم بماند. رونالدو در نیمه دوم دیدار با اودینزه به زمین رفت، در آخرین ثانیه‌ها گل برتری تیمش را زد، به خاطر درآوردن پیراهن در شادی گل کارت زرد گرفت و کمک داور ویدئویی هم، گلش را مردود کرد. این ماجرای عجیب، شاید آخرین لحظات قرار گرفتن کریس در ترکیب یوونتوس را رقم زده باشد.

تصمیم مسی برای ترک بارسا، بدون شک روی تصمیم رونالدو اثر گذاشته است. لئو بعد از ترک تیمش، به شدت موردتوجه رسانه‌ها قرار دارد و همه درباره این انتقال حرف می‌زنند. همه هواداران فوتبال هم بی‌صبرانه در انتظار رونمایی از این ستاره در تیم پوچتینو هستند. کریس قصد دارد با یک انتقال جنجالی، به این حرف‌ها پایان بدهد و خودش دوباره به تیتر یک تبدیل شود. پیوستن ستاره سابق یونایتد به سیتی، آنقدر جنجالی به نظر می‌رسد که همه تیترها را به تسخیر دربیاورد. سیتیزن‌ها در این تابستان به دنبال جذب هری کین بودند اما این اتفاق همچنان رخ نداده و هری همچنان در تاتنهام دیده می‌شود. اگر این انتقال صورت نگیرد، رونالدو گزینه بعدی این باشگاه خواهد بود. بعید نیست یووه هم در ازای این بازیکن، گابریل جسوس را از سیتی به خدمت بگیرد. چراکه آلگری همیشه به این فوتبالیست علاقه داشته است. مدیران یووه و چهره‌هایی مثل پاول ندود، همچنان از باقی ماندن رونالدو در تیم‌شان خبر می‌دهند اما تقریبا بعید به نظر می‌رسد که چنین اتفاقی رخ بدهد. سی آر سون در یک قدمی ترک باشگاه است و نمی‌توان نشانه‌های این اتفاق را انکار کرد. او در گذشته، سابقه بازی در لیگ برتر را دارد اما بعد از تبدیل شدن به فوق‌ستاره در اسپانیا و ایتالیا، حالا بعید نیست آخرین سال‌های دوران فوتبالش را دوباره در انگلیس سپری کند. در همه این سال‌ها، هواداران یونایتد در انتظار بازگشت این فوتبالیست بزرگ بوده‌اند و او حالا با رفتن به سیتی، قلب این هوادارها را خواهد شکست. مالکان اماراتی سیتی نمی‌خواهند از همتایان قطری‌شان در پی‌اس‌جی عقب بمانند. آنها دست به هر کاری می‌زنند تا پاسخ خرید یک سوپراستار را با خرید یک سوپراستار دیگر بدهند.

همه چیز حکایت از این دارد که رونالدو در حال فشار آوردن به سران یووه برای پاسخ مثبت دادن به پیشنهاد سیتی است. پیشنهادی که البته همچنان به صورت رسمی ارائه نشده و ظرف روزهای آینده رسانه‌ای خواهد شد. همکاری پپ گواردیولا با رونالدو نیز در نوع خودش هیجان‌انگیز خواهد بود. کریس به خوبی می‌داند که بعد از نمایش نه‌چندان درخشان در یورو، برای بردن توپ طلا به قهرمانی در لیگ قهرمانان نیاز خواهد داشت. این اتفاق برای او در سیتی به مراتب در دسترس‌تر از یوونتوس فعلی به نظر می‌رسد. شاید این همان اتفاقی است که وسوسه پیوستن به تیم پپ را در رونالدو به اوج می‌رساند.