ماجرایی که بین انگلیسی‌ها و آلمانی‌ها اتفاق می‌افتد، همیشه فراتر از یک مسابقه فوتبال است. این بار هم در نبرد دو تیم، ماجراهای عجیب و جذاب زیادی وجود داشت. برای هواداران فوتبال در انگلیس، اهمیت بردن این جدال درست به اندازه اهمیت بردن یک جام بود.

چراکه آنها دشمنی قدیمی‌شان با آلمانی‌ها را هرگز از یاد نمی‌برند. 25 سال قبل، دو تیم در نیمه نهایی یورو 96 در لندن با هم روبه‌رو شدند. انگلیسی‌ها به آن تیم و آن نسل خوش‌بین بودند اما آلمانی‌ها در ضربات پنالتی، برنده مسابقه شدند. پنالتی آخر سه شیرها را هم «گرت ساوت گیت» خراب کرد. متهم ردیف اول آن شکست دردناک، تاکید داشت که بعد از آن صحنه، زندگی‌اش دیگر مثل قبل نخواهد شد. آن روزها، «رحیم استرلینگ» با مادرش در جامائیکا زندگی می‌کرد. پدر این خانواده هم به تازگی کشته شده بود. این دو نفر در حالت عادی، نباید هیچ ربطی به هم داشته باشند اما فوتبال، آنها را در یکی از مهم‌ترین روزهای زندگی‌شان در کنار هم قرار داده است. حالا ساوت گیت سرمربی تیم ملی انگلیس شده و رحیم ستاره شماره 10 سفیدها محسوب می‌شود. ستاره‌ای که سومین گلش در جام ملت‌ها را وارد دروازه آلمان کرد تا مقدمات یک پیروزی بزرگ را فراهم کند. این برد برای سرمربی سه شیرها، معنای خاص خودش را داشت. چراکه او بالاخره توانست حساب قدیمی‌اش را با ژرمن‌ها صاف کند. هرچند که به گفته خود ساوت‌گیت، آن رنج قدیمی برای همیشه پابرجا خواهد ماند. حتی پس از این پیروزی بزرگ، ساوت‌گیت به این موضوع اشاره کرده که پس از دیدن دیوید سیمن روی اسکوربرد ورزشگاه، دوباره به یاد آن پنالتی افتاده و متوجه شده که هرگز نمی‌تواند این رنج را برای هم‌تیمی‌های سابقش جبران کند. با این حال انگلیسی‌ها حالا مشغول قدم ‌زدن روبه‌روی ابرها هستند. آنها برای اولین بار در یک مسابقه حذفی، آلمان را از پیش رو برداشته‌اند و حالا در جمع هشت تیم برتر جام ملت‌های اروپا دیده می‌شوند.

در طرف مقابل ماجرا، همه چیز برای آلمانی‌ها تلخ به نظر می‌رسد. این «آخرین» تجربه حضور یواخیم لوو روی نیمکت ژرمن‌ها بوده است. مردی که اصلا دوست نداشت دوران طولانی کاری‌اش در آلمان با شکست روبه‌روی انگلیس به پایان برسد. لوو در این سال‌ها توانست آلمان را قهرمان دنیا کند اما قهرمانی در جام ملت‌ها، همیشه برای او دست‌نیافتنی به نظر می‌رسید. آلمان با این مربی در سال 2008 به فینال تورنمنت هم رسید اما نتوانست این جام را به دست بیاورد.

تیمی که در مرحله گروهی جام جهانی روسیه حذف شده بود، حالا در اولین مسابقه حذفی جام ملت‌ها از تورنمنت کنار رفته تا سال‌های سیاهی را پشت سر بگذارد. با این وجود آلمانی‌ها همیشه برمی‌گردند. هدایت این تیم خیلی زود به هانسی فلیک سپرده می‌شود و او انگیزه‌های زیادی برای بازسازی روحیه از دست رفته آلمانی‌ها دارد. فراموش نکنید که سه سال بعد، جام ملت‌ها در کشور آلمان برگزار می‌شود و کاملا بعید است که تیمی بتواند مقابل آنها، حرف زیادی برای گفتن داشته باشد.