پخش تلویزیونی یکی از چالش‌های اصلی ورزش زنان است که در آشنایی مردم، جذب اسپانسر و به طور کلی پیشرفت این بخش تاثیر زیادی دارد. در همین راستا زنان ورزشکار در رشته‌های مختلف بارها خواستار پخش رسانه‌ای مسابقات خود شده‌اند و معتقدند زمانی که با حجاب کامل در میدان رقابت حاضر می‌شوند نباید مانعی سر این خواسته وجود داشته باشد. به مرور بستر اینترنت و شبکه‌های مجازی فضایی را به زنان ورزشکار داد تا از آن جهت انتشار اخبار خود استفاده کنند و تا حد امکان تصاویر و فیلم‌هایی از مسابقات‌شان را به اشتراک بگذارند. علاوه بر این لایوهای اینستاگرامی به عنوان ابزاری کارآمد در این زمینه عمل کرد. به تازگی و در اتفاقی تاریخی اما فینال والیبال زنان تهران در رده سنی امید ۱۵ دقیقه از طریق شبکه ورزش و به صورت زنده پخش شد. البته پیش از این دیدار تیم‌های شهیدشاملی و تاسیسات دریایی از سری مسابقات لیگ هندبال زنان در فصل گذشته از طریق شبکه بین‌المللی جام جم با تاخیر پخش شد اما این بار پای زنان از طریق شبکه ورزش و به صورت زنده به تلویزیون باز شد. پخش زنده تلویزیونی ورزش زنان می‌تواند مشکل همیشگی کمبود اسپانسر در این بخش را تا حد زیادی حل کند. از طرفی دیگر در انگیزه ورزشکاران تاثیر زیادی دارد چراکه می‌دانند تلاش آنها دیده و مردم با آنها آشنا می‌شوند. ضمن اینکه هر چه رشته‌ای در سطح جامعه شناخته شود افراد بیشتری به سمت آن سوق پیدا می‌کنند و این به معنی ورود استعدادهای جدیدی است که می‌توانند توانایی زنان ایران را بیش از پیش در عرصه‌های بین‌المللی به نمایش بگذارند. پخش رسانه‌ای ورزش زنان که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، می‌تواند موجی از شوق و انگیزه برای این بخش فراهم  و پیوند آنها را با ورزش بیشتر کند.