ویزایم برسد، فوری به چین برمی‌گردم

انتخابات فدراسیون فوتبال در حالی با انتخاب عزیزی خادم به پایان رسید که چه قبل از آغاز مجمع و چه بعد از مشخص شدن آرا، علی کریمی حامیان زیادی در بین ورزشکاران منهای فوتبالی پیدا کرد. یکی از کسانی که حمایت خود را از جادوگر علنا اعلام کرد سهیلا منصوریان ووشوکار ایران است. کسی که البته به خاطر عکسی که همراه با مهدی عبدی مهاجم پرسپولیس به اشتراک گذاشت، با چالش‌های جدیدی هم روبه‌رو شده بود. از طرفی نباید از موضوع مهم منصوریان که درباره بازگشتش به چین است هم غافل شد.

نگار رشیدی

 در ابتدا کمی درباره شرایطت در این روزها توضیح می‌دهی؟

همان‌طور که می‌دانی شرایط کرونا روی زندگی و ورزش ما تاثیر گذاشته است. البته تمرین‌مان قطع نشده ولی نبودن مسابقه ما را اذیت می‌کند و باعث می‌شود یک مقدار بی‌انگیزه شویم. همچنین از آن جایی که مسابقات چین مدتی است شروع شده، باشگاه چینی‌ام دارد کارهای من را انجام می‌دهد که به این کشور برگردم. متاسفانه چون ویزای من باطل شده، باید تمام روند اداری‌ دوباره طی شود تا بتوانم ویزا بگیرم.

 مشخص شده چه زمانی به چین می‌روی؟

به احتمال خیلی زیاد شاید هم کمی بیشتر تا یک ماه دیگر عازم چین می‌شوم. در حال حاضر به هیچ عنوان به ایرانی‌ها به خاطر شرایط سخت کرونایی که در کشورمان برقرار است، ویزای کار نمی‌دهند. البته چین برای تمام کشورها سختگیری دارد. من هم منتظر ویزایم هستم. به محض اینکه ویزایم برسد، عازم می‌شوم. یعنی اگر فردا هم ویزایم بیاید، از خدایم است بروم و دو تا مسابقه بیشتر داشته باشم.

 تو مدتی پیش رسما وارد MMA شدی. از تمریناتت در این رشته چه خبر؟

تمرینات MMA را در کنار ورزش‌مان داریم و با مربی‌های خیلی حرفه‌ای در ایران کار می‌کنیم. به چین که بروم اولین مسابقه‌ای که در پیش دارم، MMA است. البته ما قصد داشتیم برای تمرین و مسابقه به چند کشور برویم که متاسفانه باز هم با مشکل ویزا مواجه شدیم. اما به چین که بروم با ویزای کاری که دارم، از چین راحت‌تر می‌توانم به کشورهای دیگر سفر کنم.

 به تازگی پستی که همراه با مهدی عبدی که با پیراهنش عکس گرفتید، جنجالی شده. ماجرا چه بود؟

من چه به خاطر خودم و چه به خاطر شرکت با بسیاری از ورزشکارها و هنرمندها در ارتباط هستم. در روز با بیشتر هنرمندها به خاطر کارهای تبلیغاتی‌ام در تماس هستم. وقتی زلزله سی‌سخت اتفاق افتاد من خیلی ناراحت بودم. سعی کردیم در اینستاگرام تا جایی که می‌توانیم از مردم کمک بگیریم تا از مردم سی‌سخت حمایتی صورت بگیرد. همان‌طور که در فیلم‌هایی که منتشر شده، خانه‌های مردم این منطقه بسیار آسیب دیده. مردم سی‌سخت شاید توان مالی نداشته باشند که خانه‌های‌شان را دوباره بسازند و باید کمک‌شان کنیم. در همین راستا در صحبت تلفنی که با آقای عبدی داشتم، گفتم بیایید برای مردم سی‌سخت کاری کنیم. حتی اگر بتوانیم یک کودک را خوشحال کنیم، کار قشنگی است. درنهایت به این تصمیم رسیدیم که پیراهن امضا شده آقای عبدی را برای فروش بگذاریم و از پولی که به دست می‌آید برای این مردم هزینه کنیم. در جلسه‌ای هم که داشتیم تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده بود. ما فقط زمانی که می‌خواستیم با پیراهن عکس بگیریم ماسک نزدیم. قرار بود شب گذشته پیراهن را برای فروش بگذاریم. شنبه‌شب بود که یکسری پیام برای من آمد که به خاطر شما و پروتکل‌های بهداشتی آقای عبدی 20 میلیون جریمه شدند. من فکر کردم این یک شوخی است. حتی گفتم اگر چنین اتفاقی افتاده بود، آقای عبدی به من می‌گفت. بعد دیدم که تمام رسانه‌ها این خبر را منتشر کرده‌اند. در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی کاملا رعایت شده بود. من خودم بازیکن ملی‌پوش هستم و چند وقت پیش مسابقه هم داشتم. من تست PCR داده بودم و آقای عبدی هم به خاطر مسابقات باید مدام تست PCR بدهند و می‌دانستم نه من نه ایشان کرونا نداریم. حتی قبل از اینکه موضوع عکس را بگویم، به شوخی نوشتم که سهیلا منصوریان با قراردادی دو ساله به پرسپولیس پیوست و شکلک خنده هم گذاشتم تا مردم درباره این عکس یک پیش‌زمینه داشته باشند. که اتفاقا حمله‌های زیادی هم به من شد. از طرفدارهای استقلال تا سپاهان به من انتقاد کردند ولی هیچ‌کدام‌شان از اینکه آقای عبدی چه کار بزرگی انجام می‌دهد، خبر نداشتند.

 گفته بودی خودت جریمه را پرداخت می‌کنی.

من وقتی با آقای عبدی صحبت کردم و متوجه شدم واقعا او را 20 میلیون تومان جریمه کردند، گفتم به جای اینکه باشگاه پرسپولیس از این اقدام ایشان حمایت کند او را جریمه کرده است، واقعا ناراحت شدم. حتی به ایشان گفتم شما برای کمک آمدید و خودتان جریمه شدید. من حاضرم این جریمه را پرداخت کنم که‌ آقای عبدی قبول نکردند. ولی من علنا اعلام می‌کنم که جریمه را خودم پرداخت می‌کنم و هیچ مشکلی هم نیست. ولی دوست دارم باشگاه پرسپولیس در این تصمیم تجدید نظر کند و اتفاقا باید از کار آقای عبدی خوشحال باشند و حمایت هم بکنند. بقیه تیم‌ها هم همین کار را انجام بدهند. همه بازیکنان پرسپولیس، استقلال، سپاهان، ملی‌پوشان و تیم‌های دیگر به جای هجوم به صفحه من، این حرکت زیبا را انجام بدهند. اگر همه مردم یکدست شوند، می‌توانیم کل روستای سی‌سخت را آباد کنیم.

 البته نمی‌توان به باشگاه پرسپولیس هم در این باره حق نداد.

صددرصد همین‌طور است و من هم به آنها حق می‌دهم. ولی قبل از اینکه آن جریمه را لحاظ کنند و رای ناگهانی را صادر کنند، از بازیکن بپرسند که چرا آنجا بودی و چه اتفاقی افتاد که این عکس یادگاری را گرفتی. ما برای این دیدار از قبل برنامه‌ریزی کرده بودیم و پروتکل‌ها رعایت شده بود. می‌شد قبل از جریمه از او سوال بپرسند.

 تو یکی از حامیان علی کریمی بودی که در انتخابات رای نیاورد. دلیل حمایتت چه بود؟

به نظر من کسی باید در راس یک فدراسیون قرار بگیرد که خودش سختی‌کشیده آن رشته باشد و یکسری چیزها را تجربه کرده باشد. من فکر می‌کنم علی کریمی بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون فوتبال بود. من جزو طرفدارهای پر و پا قرص علی کریمی هستم و اینستاگرام او را به دقت دنبال می‌کنم. باید بگویم امیدوارم که این انتخابات از پیش تعیین‌شده نبوده باشد.

ما هیچ بازیکنی به خوبی علی کریمی نداشتیم. او در بهترین باشگاه‌های دنیا توپ زده و سختی‌های زیادی در این رشته کشیده. افرادی مثل علی کریمی و علی دایی که جزو بهترین‌ها هستند، می‌توانند بهترین گزینه‌ها برای ریاست فدراسیون باشند.