انصراف قطر از میزبانی پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا به دلیل شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در این کشور که تعلیق 60 روزه فعالیت‌های‌شان را به دنبال داشت، برنامه‌های بسکتبال ایران را بهم ریخت. شاگردان مهران شاهین‌طبع در حالی که قرار بود روز گذشته آخرین دیدار تدارکاتی‌شان را برگزار کنند، به جای مسابقه راهی خانه‌های‌شان شدند. قرار است دور جدید تمرینات تیم ملی از 28بهمن استارت بخورد.

در این میان به گفته رییس فدراسیون بسکتبال این فدراسیون بعد از انصراف قطر از برگزاری پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا متقاضی میزبانی این پنجره شده و درخواست دوباره خود را به فیبا آسیا اعلام کرده است. این فدراسیون پیش از این و قبل از تصمیم‌گیری کنفدراسیون بسکتبال آسیا (فیبا آسیا) برای تعیین محل برگزاری دیدارهای پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا متقاضی میزبانی دیدارهای گروه خود (E) شده بود اما فیبا آسیا امتیاز این میزبانی را همچون پنجره دوم به قطری‌ها واگذار کرد.

رامین طباطبایی اعلام کرد که درخواست میزبانی ایران در فیبا آسیا در حال بررسی است. تیم ملی بسکتبال ایران در گروه E رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا با عربستان، قطر و سوریه همگروه است. طبق برنامه از پیش تعیین شده قرار بود تیم ملی کشورمان اول و سوم اسفندماه در پنجره سوم این رقابت‌ها به ترتیب با عربستان و قطر دیدار داشته باشد. تیم ملی بسکتبال ایران در حال حاضر با ۳ برد و یک باخت صدرنشین گروه E است.