غذای پرسی، قرارداد جنجالی!

پیروزی در لحظات پایانی روبه‌روی نساجی، استقلال را در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر حفظ کرد اما مصاحبه‌های ستاره‌های این تیم پس از این مسابقه، کوچک‌ترین شباهتی به یک تیم صدرنشین نداشت. همه هوادارانی که با گل دیرهنگام فرشید اسماعیلی امیدوار شده بودند نیز با خواندن این جمله‌ها، دوباره به نقطه اوج نگرانی رسیدند. استقلال به لحاظ مدیریتی، شرایط بدی را سپری می‌کند و حالا ظاهرا همه مهره‌های این تیم به وضعیت موجود اعتراض دارند. باید منتظر پس‌لرزه‌های احتمالی در این باشگاه باشیم. چراکه ادامه این روند تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد.

آریا طاری

  

گوشت دوست نداریم!

عجیب‌ترین مصاحبه‌های بعد از مسابقه، همیشه به «داریوش شجاعیان» تعلق دارند. او که یک بار در میکسدزون با جمله «ما خیلی بدبختیم» حماسه آفریده بود، این بار به یک دلیل عجیب برای اعتراض علیه مدیران باشگاه متوسل شد. داریوش پذیرایی در هتل محل اقامت این تیم را زیر سوال برد و مدعی شد که برای این تیم تنها یک وعده خاص غذایی در نظر گرفته شده و امکان انتخاب غذای دیگری وجود نداشته است. شجاعیان در حالی که مظلومیت خاصی توی صدایش موج می‌زد، دست روی این نکته گذاشت که شاید یک بازیکن «گوشت» دوست نداشته باشد. البته که حرف این بازیکن، کاملا درست به نظر می‌رسد. همه باشگاه‌های بزرگ دنیا هم یک برنامه متنوع غذایی برای ستاره‌های تیم‌شان دارند و آنها را وادار به خوردن یک غذای خاص نمی‌کنند اما این همه جاروجنجال به خاطر این اتفاق هم حقیقتا کمی زیاده‌روی است. شاید خواندن این جملات از یک نفر مثل مجتبی جباری که به لحاظ فنی یکی از بهترین‌های قاره آسیا بود، پذیرفتنی به نظر برسد اما داریوش که بیشتر دوران حضورش در استقلال را در کلینیک این باشگاه سپری کرده و تعداد گل‌هایش برای آبی‌ها هنوز به تعداد انگشتان دو دست نرسیده، باید تمرکزش را روی مسائل دیگری بگذارد. اگر هم اوضاع آنقدر سخت بوده و شرایط تا این اندازه به داریوش فشار آورده، او می‌توانسته به راحتی یک غذای دیگر برای خودش سفارش بدهد. ماجرا آنقدر هم که این هافبک خلاق تصور می‌کند، عجیب و پیچیده نیست.

عجیب‌ترین مصاحبه‌های بعد از مسابقه، همیشه به «داریوش شجاعیان» تعلق دارند. او که یک بار در میکسدزون با جمله «ما خیلی بدبختیم» حماسه آفریده بود، این بار به یک دلیل عجیب برای اعتراض علیه مدیران باشگاه متوسل شد

تفکر حاج محمود، غلط است!

رشید مظاهری که یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت این فصل استقلال بوده، حالا به اپوزیسیون جدی محمود فکری تبدیل شده است. او در مصاحبه بعد از دیدار با نساجی، نه گذاشته و نه برداشته و صاف و مستقیم مدعی شده که تفکرات این مربی‌ گلرها را «اذیت» می‌کند و برای آنها آزاردهنده است. احتمالا منظور رشید، حفظ همزمان دو گلر مدعی پوشیدن پیراهن شماره یک در استقلال باشد. به هر حال اینکه یک بازیکن به همین سادگی بتواند سرمربی تیم را زیر سوال ببرد و از اندیشه‌های او انتقاد کند، در نوع خودش عجیب به نظر می‌رسد. رشید باید بداند که به هر حال در چارچوب یک تیم مورد قضاوت قرار می‌گیرد و اگر به همین راحتی پشت سرمربی را خالی کند، اعتماد فکری و دیگران را از دست خواهد داد.

ما رها شده‌ایم، خارجی‌ها را چسبیده‌اند!

چند بازیکن دیگر استقلال پس از دیدار با نساجی، به شکل مشترکی از توجه باشگاه به مهره‌های خارجی انتقاد کرده‌اند. آنها اصرار دارند که تیم فقط به مهره‌های «خارجی» توجه دارد و به وعده‌هایش در مورد مهره‌های داخلی تیم عمل نمی‌کند. جالب اینجاست که به صورت همزمان، نفرات خارجی استقلال هم کاملا ناراضی هستند و وضعیت فعلی را به شدت زیر سوال می‌برند. هرویه میلیچ از مدت‌ها قبل از باشگاه طلبکار است و به همین خاطر به ایران سفر نمی‌کند. شیخ دیاباته هم به خاطر عدم دریافت مطالباتش، عملا از باشگاه فاصله گرفته است. در نتیجه معلوم نیست چرا ستاره‌های آبی دائما از توجه بیش از حد استقلال به مهره‌های خارجی حرف می‌زنند.

فکری را نمی‌خواهید، رسما اعلام کنید

برخلاف برخی نفرات تیم که محمود فکری را آشکار و پنهان زیر سوال می‌برند، فرشید اسماعیلی پشت این مربی درآمده و او را مورد حمایت قرار داده است. فرشید حتی به مدیران باشگاه نهیب زده و به آنها هشدار داده که اگر فکری را نمی‌خواهند، هرچه سریع‌تر اعلام کنند و دست از این بازی تکراری بردارند. ماجرای فرشید نشان می‌دهد که فکری هنوز در بین برخی از نفرات تیم، از محبوبیت برخوردار است.

وریا و یک جنجال باورنکردنی

بزرگ‌ترین جنجال این روزهای استقلال، به ماجراهای عجیب و دنباله‌دار وریا غفوری مربوط می‌شود. شاید حتی در یک باشگاه آماتور هم اتفاق نیفتد که یک بازیکن در اعتراض به «نرسیدن توپ» درخواست تعویضش را با مربی در میان بگذارد و آن وقت در حالی که به تابلوهای تبلیغاتی لگد می‌زند، زمین را ترک کند. جنجال وریا فقط در همین ماجرا خلاصه نمی‌شود. باشگاه اخیرا قرارداد 14 میلیاردی او برای دو فصل را با رسانه‌ها به اشتراک گذاشته تا این بازیکن را به شدت تحت فشار قرار بدهد.

اینکه قرارداد دو میلیاردی وریا چگونه چنین رشد حیرت‌آوری داشته، در نوع خودش عجیب به نظر می‌رسد اما موضوع عجیب‌تر این است که چرا یک باشگاه باید این‌چنین کاپیتانش را سوژه تیترهای درشت کند. این اتفاق؛ آینده یکی از بهترین ستاره‌های لیگ در این باشگاه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.