لیونل مسی باز هم روی جلد روزنامه‌ها رفت اما این بار نه برای شایستگی‌هایش در زمین فوتبال؛ بلکه به خاطر رقم قرارداد نجومی‌اش با بارسا که به نظر می‌رسد سنگین‌ترین رقم قرارداد تاریخ ورزش باشد! به گزارش گل، روزنامه ال‌موندو ارقام قرارداد لیونل مسی با بارسلونا که در سال 2017 تمدید شد را فاش کرده است؛ ارقامی سنگین که در تاریخ بی‌سابقه است. از تاریخ نوامبر 2017 تا 30 ژوئن 2021 که قرارداد مسی با بارسلونا منقضی می‌شود، مسی مجموعا رقم 555‌ میلیون و 237‌ هزار یورو دریافت می‌کند؛ به عبارتی سالانه 139 میلیون یورو. مسی هنگام تمدید قرارداد با بارسلونا قرار شد دو پاداش هنگفت دریافت کند؛ 115 میلیون یورو حین تمدید قرارداد و 78 میلیون یورو نیز بند وفاداری او به باشگاه بارسلونا است. با توجه به پاداش‌ها و متغیرات، لیونل مسی بابت تمدید قرارداد با بارسلونا تا الان 511‌ میلیون یورو یعنی 92‌ درصد قراردادش را دریافت کرده و این در حالی است که طی سال‌های اخیر، بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا هیچ موفقیتی نداشته است. خبر ال‌موندو در اسپانیا مثل یک بمب بوده و در حالی منتشر شده که اخیرا اعلام شد بارسلونا بیش از یک‌ میلیارد یورو بدهی دارد. بدهی سنگینی که قطعا تحت تاثیر تمدید قرارداد گران‌قیمت لیونل مسی است. البته در گزارش ال‌موندو به این موضوع اشاره شده که مسی در مدت زمان حضورش در بارسا نقشی اساسی در موفقیت‌های این تیم و کسب بیش از ‌عنوان قهرمانی از جمله 10‌ عنوان قهرمانی لالیگا و چهار ‌جام قهرمانی چمپیونزلیگ داشته است. جالب اینکه پس از انتشار این گزارش، RAC1 مدعی شد مسی به خاطر ادعای بزرگ و جنجالی روزنامه ال‌موندو، اقدامات قانونی علیه آنها را آغاز می‌کند. وکیل لیونل مسی یک پرونده شکایت علیه روزنامه ال‌موندو آغاز خواهد کرد و در حال بررسی چگونگی دسترسی داشتن افراد مرتبط در باشگاه بارسلونا به این قرارداد است.

در ادامه باشگاه بارسا هم با انتشار بیانیه‌ای به این داستان واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است:«باشگاه بارسلونا در بیانیه‌ای اعلام کرد متاسف است که این اطلاعات محرمانه به شکل عمومی در روزنامه ال‌موندو اعلام شده زیرا قرارداد مسی و بارسلونا به شکل کاملا خصوصی و با رعایت اصل محرمانگی میان طرفین منعقد شده است.

باشگاه بارسلونا هرگونه مسئولیت بابت انتشار این اسناد را رد کرده و اقدام قانونی لازم علیه روزنامه ال‌موندو بابت خساراتی که به دلیل انتشار این گزارش ایجاد می‌شود را انجام خواهد داد. بارسلونا از مسی در این پرونده حمایت کامل خواهد داشت، به خصوص این که گزارش مذکور قصد ضربه زدن به وجهه او و خراب شدن رابطه اش با باشگاه را داشته است.»