آریا رهنورد

زلاتان ایبراهیموویچ، الگوی موفقیت را به میلانی‌ها داده است. حالا دیگر آنها به جای اصرار به استفاده از مهره‌های جوان یا ستاره‌های گرانقیمت، به دنبال نفرات پرتجربه ارزان‌قیمت هستند. باشگاه حالا در پنجره نقل و انتقالات به سراغ مهاجم سابق الدحیل قطر یعنی ماریو مانژوکیچ رفته است. زلاتان هم به شدت از خرید این مهاجم کروات استقبال کرده و در اولین اظهارنظر در این خصوص گفته است:«حالا دو نفر از ما مدافعان حریف را می‌ترسانند». مانژو حالا صاحب پیراهن شماره 9 باشگاه میلان خواهد بود. شماره‌ای که پس از اینزاگی به هیچ وجه برای مهاجمان میلان خوش‌یمن نبوده است.

الکس پاتو

پاتو یکی از آن فوتبالیست‌های برزیلی بود که خیلی زود اوج گرفتند و خیلی زود هم محو شدند. داستان نفرین پیراهن شماره 9 میلان با این بازیکن شروع شد. او در سال 2012 لباس همیشگی شماره هفت را تغییر داد تا لباس پیپو اینزاگی را بر تن کند. با این حال پاتو در لباس شماره 9 مصدومیت‌های دردناکی را تجربه کرد. او با این شماره در میلان فقط چهار بازی انجام داد و هیچ گلی به ثمر نرساند و سپس در پایان فصل از روسونری جدا شد.

الساندرو ماتری

پس از جدایی پاتو، پیراهن شماره 9 میلان به الساندرو ماتری رسید. یک مهاجم سرشناس که در سری آ نامی برای خودش دست و پا کرده بود. تصور می‌شد ماتری همان گمشده میلان باشد اما او با لباس شماره 9 تنها 15 بازی برای روسونری انجام داد و فقط یک گل برای این باشگاه به ثمر رساند. یک روند ناامیدکننده که موجب شد این بازیکن هم به درهای خروجی باشگاه بزرگ میلان نزدیک شود.

فرناندو تورس

در فصل 2015-2014 این طلسم شامل حال دو بازیکن شد. اولین بازیکن فرناندو تورس بود، ستاره‌ای که روزهای فاجعه‌باری را با پیراهن شماره 9 میلان سپری کرد. تورس در یک نیم‌فصل با این لباس، 10 بازی انجام داد و فقط یک بار موفق به گلزنی برای میلان شد. آماری که موجب شد این بازیکن در ژانویه راهی به جز ترک میلان نداشته باشد.

ماتیا دسترو

پس از جدایی فرناندو تورس، این ماتیا دسترو بود که لباس شماره 9 روسونری را تحویل گرفت. او تا پایان فصل 15 بازی برای قرمز و مشکی‌ها انجام داد و تنها سه گل به ثمر رساند. این عملکرد برای یک مهاجم اصلا قابل قبول به نظر نمی‌رسید و موجب شد باشگاه میلان از دسترو هم به سادگی عبور کند.

لوئیز آدریانو

شماره 9 بعدی میلان، مهاجم گل‌زن شاختار دونتسک بود. بازیکنی که البته انگار قبل از پیوستن به میلان، همه توانایی گل‌زنی‌اش را همان شاختار جا گذاشته بود. لوئیز آدریانو در طول یک فصل 26 بار پیراهن میلان را پوشید و با لباس شماره 9، فقط چهار گل به ثمر رساند. از نظر میانگین گل‌زنی، آدریانو یکی از ضعیف‌ترین و ناامیدکننده‌ترین مهاجمان تاریخ میلان به شمار می‌رود. او به ازای هر بازی در این باشگاه فقط 15 صدم گل به ثمر رسانده است!

لاپادولا

پس از پیپو اینزاگی، هیچ بازیکنی نتوانسته در پیراهن شماره 9 میلان به اندازه لاپادولا گل‌زنی کند. با این حال تقریبا همه گل‌های او هم در همان هفته‌های اول به ثمر رسیدند و سپس چشمه گل‌زنی این بازیکن به طور کامل خشکید. او در یک فصل 27 بازی برای میلان انجام داد و هشت گل را هم برای این تیم جشن گرفت اما در نهایت از سوی میلان به فروش رسید.

سیلوا

سال 2017 میلان یک خرید کاملا هیجان‌انگیز برای خط حمله انجام داد. آندره سیلوا که حسابی در فوتبال اروپا چهره شده بود به این باشگاه پیوست و پیراهن شماره 9 میلان را بر تن کرد. آن روزها از آندره به عنوان یکی از مهم‌ترین استعدادهای فوتبال اروپا نام برده می‌شد اما او هم خیلی زود در سن سیرو به بن‌بست رسید. سیلوا که در 24 بازی با لباس این تیم فقط دو گل زده بود، با این آمار فاجعه‌بار از باشگاه جدا شد و در اولین بازی‌اش با لباس سویا به همین اندازه گل‌زنی کرد!

گونزالو هیگواین

میلانی‌ها سرانجام تغییر سیاست دادند و به جای جذب مهره‌های کم‌تجربه، به سراغ مهاجمی رفتند که تجربه بازی در سری آ را داشته باشند. هیگواین چندین سال در ناپولی به میدان رفته بود و سپس نیز برای چند فصل با یووه قهرمان سری آ شده بود. هواداران میلان با این خرید شدیدا به وجد آمدند اما مهاجم آرژانتینی در فرم بدی به این باشگاه رسید و در 15 بازی فقط 6 گل برای میلان زد. هیگواین هم روزهای تلخی را با لباس شماره 9 میلان پشت سر گذاشت.

کریستوف پیونتک

وقتی لباس شماره 19 میلان را بر تن داشت، یک سوپراستار بود که هر هفته برای میلانی‌ها گل می‌‌زد. خیلی‌ها به این مهاجم توصیه کردند که با همان پیراهن شماره 19 ادامه بدهد و قید لباس شماره 9 را بزند اما او نپذیرفت و اعلام کرد که هیچ اعتقادی به خرافات ندارد. یک سال بعد پیونتک در حالی از میلان رفت که در 18 بازی برای این تیم با شماره جدید، فقط چهار گل زده بود!