احسان حدادی که تنها مدال دوومیدانی ایران را در المپیک به دست آورده، بعد از کسب سهمیه برای المپیک توکیو قصد دارد باز هم ایستادن روی سکوی این مسابقات را تجربه کند. او بعد از جراحی خارپاشنه‌اش در مسیر برگزاری اردوها قرار گرفته است. همچنین حسن تفتیان دیگر المپیکی دوومیدانی و مهدی پیرجهان که برای کسب سهمیه تلاش می‌کند، برنامه‌های خود را دارند.

علیرضا رضایی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در خصوص شرایط حدادی عنوان داشت:«حدادی حدود یک ماه در کیش اردو خواهد داشت و سپس به احتمال فراوان به آمریکا، ترکیه یا قطر می‌رود. هرچند که این مساله بستگی به برنامه‌ریزی مربی او دارد. اما ما سعی می‌کنیم اگر حدادی موافقت کند مربی‌اش به ایران بیاید. البته با توجه به سن و سال بالای مک ویلکینز بعید به نظر می‌رسد او به ایران بیاید.»

وی ادامه داد:«از آنجایی که مک دارای شاگردان چینی و هندی است باید شرایط را طوری مهیا کند تا دو شاگردش نیز بتوانند در اردو باشند. البته احتمال می‌دهیم حدادی به آمریکا برود زیرا دور ذهن است تا ورزشکاران چینی و هندی به ایران بیایند. طبق برنامه، مسابقات قهرمانی آسیا و در کنار آن اگر رقابت‌های دایموندلیگ به تعویق نیفتد در آنها حضور پیدا خواهد کرد. پس از آن هم چند مسابقه در آمریکا انجام خواهد شد که در آنها احسان دست به دیسک خواهد شد.»

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی درباره شرایط تفتیان و پیرجهان نیز گفت:«با توجه به اینکه مسابقات داخل سالن به صورت باشگاهی برگزار می‌شود، به احتمال بسیار زیاد تفتیان در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد تا بتواند به آمادگی بیشتری برسد. پیش از این قرار بود پیرجهان به اردوی خارجی برود تا تمرینات آماده‌سازی‌اش را در آنجا پشت سر بگذارد، اما با اعلام مربی‌اش با توجه به اینکه جزیره کیش امکانات خوبی دارد، تصمیم گرفتند در کیش اردوی خود را ادامه دهند.»

رضایی درخصوص شرایط حسین رسولی عنوان کرد:«اگر رسولی هم به رکوردهایی که مربی‌اش به فدراسیون اعلام کرده دست پیدا کند او به احتمال بسیار زیاد به بلاروس اعزام خواهد شد تا در آنجا به تمرین‌ بپردازد هر چند که این موضوع منوط به این است که یک رکورد قابل قبول از خودش بر جای بگذارد و ثبت کند.»

وی درباره امیر مرادی افزود:«مرادی هم به تازگی تمریناتش را شروع کرده است و در حال رایزنی با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای انتخاب مربی برای او هستیم، هر چند که رزومه مربی را که او مد نظر دارد پس از دریافت به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ارسال کرده‌ایم. اگر این دو نهاد با این موضوع موافقت کنند و در کنار آن هم بحث مالی حل شود، کمیته دوهای سرعت تشخیص دهند ممکن است اتفاقاتی رخ دهد، البته فعلا چیزی قطعی نیست. مباحث ارزی و ریالی مربی لهستانی که مدنظر ما قرار دارد از طریق منابع خارج از کشور تهیه و در اختیار او قرار خواهد گرفت.»