این تیم مهاجم ندارد!

امید عالیشاه و وحید امیری. پرسپولیس دیدار حساس این هفته با سپاهان را با این ترکیب در خط حمله‌اش آغاز کرد. حقیقت آن است که هیچ‌کدام از این نفرات، مهاجم تخصصی نیستند. تعجبی هم ندارد اگر پرسپولیس این هفته را بدون گل زده به پایان رسانده باشد. اوضاع برای خط حمله قرمزها اصلا ایده‌آل به نظر نمی‌رسد. آنها در هفت بازی این فصل، فقط دو بار برنده بوده‌اند و با پنج تساوی، در میانه‌های جدول دیده می‌شوند. شکست نخوردن و آمادگی بالای دروازه‌بان و خط دفاعی، نقاط قوت پرسپولیس به شمار می‌روند اما همه تلاش‌های این تیم برای بهبود کیفیت خط حمله از شروع فصل گذشته تا امروز، به شکست انجامیده است.

آریا رهنورد

 

جونیور براندائو

خرید او یک افتضاح تاریخی برای پرسپولیس به شمار می‌رفت. قرارداد این بازیکن پس از چند هفته بدون حتی یک حرکت موثر در زمین فسخ شد و هوادارها این فسخ قرارداد را جشن گرفتند. با این حال باشگاه به خاطر این خرید بنجل، با یک ضرر مالی بزرگ روبه‌رو شد. براندائو پیراهن شماره هفت را به عنوان یکی از مهم‌ترین شماره‌ها در تاریخ باشگاه بر تن کرد اما عملکردش در پرسپولیس، فراتر از فاجعه بود. او یاد و خاطره بازیکن هم‌وطنش یعنی دی کارمو را برای پرسپولیسی‌ها زنده کرد. بعید نیست جونیور هم در بازگشت به کشورش برزیل، مثل دی‌کارمو پرنده فروش شده باشد!

در توانایی‌های فنی عیسی تردیدی وجود ندارد. او در لیگ قهرمانان، فوق‌العاده نشان داد و از دلایل اصلی فینالیست‌شدن پرسپولیس به شمار می‌رفت اما آن شادی گل، در نهایت همه چیز را خراب کرد. عیسی تا چند ماه دیگر هم محروم خواهد بود تا به نوعی شانس آقای گلی لیگ بیستم را هم از دست بدهد

امیر روستایی

امیر یکی از خریدهای لحظه‌آخری پرسپولیس قبل از شروع لیگ نوزدهم بود و فصل را به عنوان مهره ثابت باشگاه شروع کرد. کالدرون فرصت خوبی برای اثبات توانایی‌های روستایی به این بازیکن داد اما این مهاجم نتوانست از این فرصت به خوبی استفاده کند و تا پایان فصل به نیمکت تبعید شد. یحیی نیز به ندرت از او استفاده کرد و نهایتا چند بار این بازیکن را در لحظات پایانی نبردهای مختلف به زمین فرستاد. امیر که دیگر جایی در ترکیب قرمزها نداشت، سرانجام با یک قرارداد قرضی به پیکان برگشت. جالب است بدانید که او در لیگ بیستم، دو ضربه پنالتی را از دست داده است. بعید است که هواداران پرسپولیس ناراحتی چندانی به خاطر جدایی این بازیکن داشته باشند.

آنتونی استوکس

این نسخه شومی بود که محمدحسن انصاری‌فرد برای پرسپولیس پیچید. قبل از انجام این انتقال، تراکتوری‌ها در مورد رفتارهای استوکس به پرسپولیسی‌ها هشدار دادند اما گوش انصاری‌فرد و رفقا بدهکار نبود. یحیی هم چند بار تاکید کرد که خیلی به بازیکنی مثل استوکس نیاز ندارد اما ظاهرا مدیران پرسپولیس تصمیم‌شان را از قبل گرفته بودند. استوکس به جمع نفرات قرمزپوش اضافه شد، دلارهایش را گرفت و درست مثل همیشه از یکی از مرخصی‌هایش به ایران برنگشت. او کرونا را بهانه کرد و به همین سادگی قید حضور در جلسه‌های تمرینی پرسپولیس را زد. آنتونی حتی یک گل هم با لباس این باشگاه به ثمر نرساند. او با تراکتورسازی و چند باشگاه دیگر در دوران فوتبالش نیز چنین کاری کرده بود. امضای قرارداد با یک بازیکن بی‌تعهد و غیرمنضبط، یک افتضاح دیگر برای مدیران باشگاه به شمار می‌رفت.

کریستین اوساگونا

اگرچه او مثل استوکس «غیب» نشد اما هواداران باشگاه ترجیح می‌دادند این مهاجم هم به سرنوشت مهاجم اسکاتلندی دچار شود! اوساگونا که قبلا روزهای خوبی را با ذوب‌آهن در لیگ برتر تجربه کرده بود، به یک کابوس بزرگ برای پرسپولیس تبدیل شد. او که سابقه زدن یک گل برای قرمزها و همچنین ارسال یک پاس گل در دربی را داشت، در شهرآورد نیمه نهایی جام حذفی، عملکرد فاجعه‌باری را از خودش به جا گذاشت و علاوه بر نمایش بسیار بد در زمین، یک ضربه پنالتی را به خنده‌دارترین شکل ممکن از دست داد تا بلافاصله نامش از فهرست پرسپولیس برای لیگ قهرمانان آسیا خارج شود.

عیسی آل‌کثیر

بعد از خرید علی علیپور، این بهترین خرید هجومی پرسپولیس در سال‌های گذشته بوده اما این بازیکن هم در نهایت با یک رفتار آماتور، به خودش و تیم ضربه بزرگی زد. در توانایی‌های فنی عیسی تردیدی وجود ندارد. او در لیگ قهرمانان، فوق‌العاده نشان داد و از دلایل اصلی فینالیست‌شدن پرسپولیس به شمار می‌رفت اما آن شادی گل، در نهایت همه چیز را خراب کرد. عیسی تا چند ماه دیگر هم محروم خواهد بود تا به نوعی شانس آقای گلی لیگ بیستم را هم از دست بدهد.

آرمان رمضانی

باشگاه در روزهایی که می‌توانست به راحتی به سراغ محمد عباس‌زاده برود، آرمان رمضانی را جذب کرد. مهاجمی که به یک اوساگونای دیگر برای پرسپولیس تبدیل شده است. آرمان در این فصل فوق‌العاده گل‌نزن نشان داده و در زمان حضورش در زمین، معمولا هیچ کار موثری برای پرسپولیس انجام نمی‌دهد.

علی شجاعی

شرایط سنی شجاعی، می‌تواند او را به یک خرید مطلوب برای پرسپولیس تبدیل کند اما این بازیکن تا امروز به جز یک پنالتی خوب روبه‌روی النصر، کار مثبت دیگری برای باشگاه انجام نداده است. علی در چند پست مختلف آزمایش شده و هنوز نمی‌توان او را یک مهره موثر برای تیم یحیی به حساب آورد.