آتش؛ روی خاکستر!

لازم نبود سیمپسون‌ها پیش‌بینی کنند که گلرهای استقلال خیلی زود با هم درگیر می‌شوند. همه می‌دانستند که این اتفاق خیلی زود رخ خواهد داد. سابقه رفتاری سیدحسین حسینی و رشید مظاهری، نشان می‌داد حفظ کردن هر دو نفر آنها در باشگاه استقلال، یک اشتباه وحشتناک بوده اما کادر فنی باشگاه به این اشتباه اصرار داشت و حالا شعله‌های این آتش فقط به اندازه سه هفته زیر خاکستر ماندند. از حالا به بعد، حواشی مربوط به این دو نفر بخش مهمی از فصل استقلال را تشکیل خواهد داد. حتی اگر قرار باشد آنها خیلی زود روبه‌روی دوربین‌ها به هم لبخند بزنند و آشتی کنند.

آریا طاری

کمی قبل از شروع فصل، وقتی رشید مظاهری و سیدحسین حسینی در جلسه تمرینی استقلال روبه‌روی دوربین عکاس‌ها کنار هم ایستادند، دست هم را گرفتند و لبخند زدند، قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسید که این صلح میان دو گلر، کاملا «موقتی» خواهد بود. اولین هفته لیگ برتر در حالی به پایان رسید که رشید هنوز قراردادش را به صورت رسمی ثبت نکرده بود و به لحاظ قانونی نمی‌توانست برای تیمش به میدان برود. تا قبل از دومین هفته، مظاهری برنده جدال حقوقی با تراکتور شد، پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه نیز دوباره باز شد اما فکری تصمیم گرفت سیدحسین را در دومین مسابقه هم روی خط دروازه قرار بدهد. تصمیمی که به نظر می‌رسید یک استراتژی اشتباه از سوی سرمربی آبی‌ها بود. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، مظاهری از هفته سوم روی خط دروازه قرار گرفت تا سیدحسین پس از حدود 55 بازی متوالی در لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی، دوباره به نقطه‌ای برگردد که اصلا به آن علاقه ندارد. بین اولین بازی رشید و اولین کلین‌شیت او با نخستین جرقه‌های درگیری لفظی دو سنگربان استقلال، فقط به اندازه چند روز فاصله وجود داشت. در حقیقت مظاهری به محض فیکس ‌شدن، با واکنش سیدحسین روبه‌رو شد و همین اتفاق کافی بود تا یک حاشیه بزرگ دیگر، برای باشگاه ساخته شود. حتی هواداران استقلال هم مطمئن بودند که دیر یا زود چنین روزی برای تیم از راه خواهد رسید. نه سیدحسین گلری است که نیمکت‌نشینی را تاب بیاورد و هیچ اعتراضی از خودش نشان ندهد و نه مظاهری آنقدر آرام است که چنین مسائلی را نادیده بگیرد. هر دو نفر در گذشته، سوابق انضباطی خاص خودشان را داشته‌اند و با توجه به این تجربیات قبلی، هنوز هم نسبتا در فاز آرامش هستند. این وضعیت می‌تواند در ادامه فصل به مراتب جدی‌تر و دردسرسازتر هم باشد.

لازم نبود سیمپسون‌ها پیش‌بینی کنند که گلرهای استقلال خیلی زود با هم درگیر می‌شوند. همه می‌دانستند که این اتفاق خیلی زود رخ خواهد داد. سابقه رفتاری سیدحسین حسینی و رشید مظاهری، نشان می‌داد حفظ کردن هر دو نفر آنها در باشگاه استقلال، یک اشتباه وحشتناک بود

متهم ردیف اول این حاشیه جدید در استقلال، گلرهای این باشگاه نیستند. مقصر این اتفاق را باید در درجه اول کادر فنی استقلال بدانیم. چراکه آنها به طور کلی به احتمال درگیری این دو نفر در طول فصل پشت کردند و دو گلر را با شرایط نسبتا مشابه، به صورت همزمان در تیم نگه داشتند. تقریبا همه بین رشید و سیدحسین، اولی را انتخاب می‌کنند اما خود حسینی چنین باوری ندارد و می‌خواهد که در هر مسابقه به صورت ثابت به میدان برود. مقاومت جدی در مورد فروش این سنگربان به یک باشگاه دیگر، تصمیمی بود که شاید در ادامه مسابقه‌ها برای استقلالی‌ها کاملا گران تمام شود. استفاده از سیستم چرخشی برای گلرها در همه دنیا منسوخ شده و دیگر چنین اتفاقی در فوتبال جهان رخ نمی‌دهد. مشکلاتی که حالا خیلی زود بین این دو نفر نمایان شده، فقط با فروش حسینی قابل حل به نظر می‌رسد اما این موضوع حداقل تا باز شدن پنجره نقل و انتقالات نیم‌فصل، امکان‌پذیر نخواهد بود. چراکه باشگاه استقلال، زمان ایده‌آل برای فروش این گلر را به سادگی از دست داده است. حتی بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپایی هم این روزها از داشتن دو دروازه‌بان با سطح نزدیک پرهیز می‌کنند تا وارد چنین حاشیه‌هایی نشوند اما استقلال که خودش سال‌ها به خاطر همین داستان زجر کشیده، هیچ توجهی به ماجرا ندارد. وقتی محمود فکری هنوز با بازوبند کاپیتانی استقلال به میدان می‌رفت، مهدی رحمتی و وحید طالب‌لو چنین مشکلاتی با هم داشتند و بارها برای تیم دردسر درست کرده بودند. ظاهرا اما آن روزها حواس فکری به دروازه استقلال نبوده که باز هم تیم را در چنین مسیری قرار داده است. بدون تردید این اولین بار نیست که خبری از درگیری و سپس آشتی رشید و سیدحسین در اردوی استقلال می‌شنویم. این اتفاق قرار است تقریبا هر چند هفته یک بار در این باشگاه تکرار شود!

هنوز زمان زیادی از حواشی حضور استقلال در اهواز برای نبرد با فولاد نگذشته بود که باشگاه با یک مشکل جدید دست و پنجه نرم کرد. تیم فکری، ترکیب فوق‌العاده‌ای در اختیار دارد و به لحاظ فنی، قادر است کارهای زیادی انجام بدهد اما این حواشی، روند مثبت حرکت تیم را به سادگی مختل می‌کنند. باشگاه باید خیلی زودتر از این‌ها، چالش احتمالی بین دو دروازه‌بانش را شناسایی می‌کرد و سد راه این اتفاق می‌شد اما حفظ حسینی با وجود خرید مظاهری، تصمیمی بود که بعید نیست تیم در ادامه فصل، تاوانش را به بدترین شکل ممکن بدهد.