رئال مادرید با شکست دادن سوسیه‌داد در دیدار حساس و سرنوشت‌ساز این هفته، دوباره به صدر جدول لالیگا برگشت اما نمایش پسران زیزو در بیشتر دقایق این بازی، اصلا درخشان نبود. آن‌چه در این نبرد بیشتر از هر چیز دیگری به چشم آمد، قضاوت عجیب گروه داوری و به ویژه، تصمیم‌های خاص وی.ای.آر بود. پس از پایان بازی، برخی رسانه‌های اسپانیایی به کنایه نوشتند که حتما شخص «فلورنتینو پرز» در اتفاق بازبینی صحنه‌های داوری حضور داشته است! استفاده از این تکنولوژی در اسپانیا، با انتقادهای شدیدی همراه بوده و حالا پس از این مسابقه، انتقادها تند و تیزتر هم شده‌اند. شاید در هیچ کشوری به اندازه اسپانیا، استفاده از کمک داور ویدئویی جنجال‌ساز نبوده است. چراکه به نظر می‌رسد تصمیم‌های کمک داور ویدئویی در لالیگا، در بسیاری از موارد کاملا «اشتباه» هستند.

نمونه این اتفاق را می‌توان در همین جدال رئال مادرید و سوسیه‌داد تماشا کرد. اوایل نیمه دوم و در شرایطی که رئال موقعیت چندانی برای باز کردن دروازه حریف نداشت، وینیسیوس جونیور در محوطه جریمه سرنگون شد و داور به سود مادریدی‌ها پنالتی گرفت. بازبینی صحنه به روشنی نشان می‌داد که خطایی روی این بازیکن برزیلی صورت نگرفته اما داور از تصمیمش صرف نظر نکرد و این پنالتی را به رئالی‌ها داد. اواسط نیمه دوم، سوسیه‌داد به گل تساوی رسید اما این گل با تصمیم بحث‌برانگیز داور مردود شد. آن هم در شرایطی که بر اساس تصاویر وی.ای.آر، بازیکن سوسیه‌داد در زمان نواخته ‌شدن این شوت، جلوی دید کورتوآ را نگرفته بود. تنها لحظاتی بعد، رئال مادرید روی یک صحنه مشکوک دیگر به گل دست پیدا کرد و در حالی که به نظر می‌رسید توپ به دست بنزما برخورد داشته، گل به سود رئال مادرید اعلام شد. بارسلونایی‌ها با قرار دادن تصویری از لئو مسی در دیدار با آتلتی، معتقد بودند که در اجرای وی.ای.آر در اسپانیا، نوعی «استاندارد دوگانه» وجود دارد. چراکه درست صحنه مشابه هند بنزما، برای لئو مسی رخ داده بود و در آن مقطع، داور خطای هند اعلام کرده بود.

کمک داور ویدئویی از راه رسید تا مشکلات داوری فوتبال را کمرنگ کند اما به نظر می‌رسد این تکنولوژی، حالا خودش به یک مشکل بزرگ برای دیدارهای فوتبال تبدیل شده است. به نظر می‌رسد باید در نوع استفاده از آن، بازبینی صورت بگیرد و اجازه تکرار اشتباه به همین سادگی به داوران داده نشود. اگر وی.ای. آر در لالیگا تا همین اندازه ناکارآمد بماند، پس از مدتی دیگر ضرورت استفاده از ان احساس نخواهد شد. حتی این احتمال وجود دارد که استفاده از این فناوری برای همیشه متوقف شود. کمک داور ویدئویی در لیگ فوتبال اسپانیا، تا امروز یک شکست بزرگ بوده است. اگر اوضاع تغییر نکند و همه چیز به همین منوال بماند، دیگر هیچ‌کس به تصمیم‌هایی که در اتاق وی.ای.آر گرفته می‌شود اعتماد نخواهد کرد. این موضوع می‌تواند ضربه بزرگی به لالیگا بزند و اعتبار و سلامت این لیگ را به طور کامل زیر سوال ببرد. صحنه پنالتی روی وینیسیوس، می‌تواند یک نقطه عطف تاریخی در نحوه استفاده از کمک داور ویدئویی در لالیگا تلقی شود.