در بازگشت فوتبال آلمان پس از بحران کرونا، هیچ بازیکنی بیشتر از «آلفونسو دیویس» مورد توجه قرار نگرفته است. ستاره‌ای که در سمت چپ خط دفاعی بایرن‌مونیخ، چشم‌ها را خیره‌ کرده و نمایشی استثنایی داشته است. آلفونسو سرنوشت عجیب و غریبی دارد. او ناگهان از کانادا به بوندس‌لیگا رسیده و حالا در ترکیب یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال دنیا، جای ثابتی برای خودش پیدا کرده است. دیویس بیشتر از هر چیزی به خاطر سرعت مثال‌زدنی‌اش شناخته می‌شود. او در جریان هر بازی بارها و بارها با بیشترین سرعت نفوذ می‌کند و پس از آن با سرعتی در حد شخصیت «میگ میگ» دوباره برمی‌گردد تا برای نفوذ دیگری آماده شود. او هم در کارهای دفاعی و هم در کارهای هجومی، یک بازیکن فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

به محض پایان 18 سالگی آلفونسو دیویس، مدیربرنامه‌های این بازیکن او را به چند باشگاه فوتبال اروپا از جمله بارسلونا پیشنهاد داد اما کاتالان‌ها حاضر به پذیرفتن این پیشنهاد نشدند. زندگی دیویس اما با یک ویدئو در شبکه اجتماعی یوتیوب تغییر کرد. یکی از مدیران باشگاه بایرن تنها با تماشای فیلم بازی‌های این ستاره، نظر باشگاه به خرید او را جلب کرد.

دیویس به همین سادگی در تیررس مونیخی‌ها قرار گرفت و این قرارداد با رقم 13.5 میلیون یورو انجام شد. او جوان‌ترین گل‌زن تاریخ باشگاه پس از سانتاکروز و همچنین اولین ستاره کانادایی است که موفق شده برای بایرن‌مونیخ گل‌زنی کند. قرارداد فعلی این مدافع کناری تا سال 2025 تمدید شده و آلمانی‌ها به هیچ وجه نمی‌خواهند این استعداد ناب را از دست بدهند. سرعت 35 کیلومتر بر ساعت او در کورس با ارلینگ هالند، به وضوح نشان می‌دهد که این بازیکن از استعداد خارق‌العاده‌ای برخوردار است.

آلفونسو در بدو ورود به مونیخ در فصل گذشته، برای تیم دوم باشگاه بازی کرد. درخشش او در این تیم اما آنقدر قابل توجه بود که او در همان فصل، به تیم اصلی مونیخی‌ها رسید و 6 بازی در بوندس‌لیگا انجام داد. این بازیکن حالا دیگر به یک مهره فیکس در بایرن تبدیل شده است. بازیکنی که در این فصل در جام‌های مختلف 34 بار برای بایرن به میدان رفته و سه بار نیز دروازه تیم‌های رقیب را باز کرده است. او نقش خانواده‌اش را در این موفقیت بسیار پررنگ می‌داند. چراکه اگر سفر آنها از لیبریا به کانادا نبود، این فوتبالیست هرگز فرصت نمی‌کرد که چنین درخشش فوق‌العاده‌ای را در دنیای فوتبال تجربه کند. دیویس این روزها در بوندس‌لیگا حتی از مهره‌هایی مثل سانچو و هالند نیز مهم‌تر شده است. موضوعی که ثابت می‌کند سیستم استعدادیابی باشگاه بایرن، چقدر بی‌نقص و درجه یک است. او هنوز زمان بسیار زیادی برای پیشرفت بیشتر در اختیار دارد و با این روند، می‌تواند یکی از بهترین مدافع چپ‌های فوتبال دنیا شود. دیویس حتی از این قابلیت نیز برخوردار است که کمی جلوتر بازی کند و به عنوان یک مهره کاملا هجومی در ترکیب تیم قرار بگیرد. با این سرعت و این اشتیاق، از همین حالا می‌توان نام دیویس را در ترکیب منتخب ستاره‌های این فصل بوندس‌لیگا قرار داد.