کانر مک گرگور با انتشار متن خداحافظی‌اش از رشته ورزشی ام.ام.ای و سازمان یو.اف.سی، هواداران را به شدت شوکه کرده است. او بدون هیچ پیش زمینه‌ای، ناگهان تصویری از دوران اوج‌ خودش را در کنار مادرش منتشر کرده و به هواداران گفت که دیگر در رینگ هشت ضلعی دیده نخواهد شد. این اولین بار نیست که کانر، قید ادامه حضور در این رشته ورزشی را می‌زند. او اولین بار در سال 2016 به صورت رسمی بازنشستگی‌اش را اعلام کرد اما خیلی زود دوباره به رینگ برگشت.

کانر در سال 2019 بار دیگر تاکید کرد که ورزش حرفه‌ای را ترک می‌کند اما این بازنشستگی باز هم دوامی نداشت. مک گرگور حالا برای سومین بار قصد خداحافظی دارد و به نظر می‌رسد که این بار از همیشه جدی‌تر است. واکنش رییس سازمان یو.اف.سی یعنی دانا وایت، نشان از جدی بودن تصمیم کانر دارد.

وایت که پیش از این، خداحافظی‌های قبلی مک گرگور را یک تصمیم بی‌دوام دانسته بود، حالا اعلام کرده که به تصمیم این ستاره احترام می‌گذارد:«در یو.اف.سی هیچ‌کس را وادار به جنگیدن نمی‌کنیم. این یک تصمیم شخصی است. من کانر را بسیار دوست دارم. اگر تعداد آدم‌هایی که در این رشته ورزشی من را شگفت‌زده کرده‌اند به تعداد انگشتان یک دست برسد، بدون شک کانر یکی از آنها خواهد بود. با این وجود اگر او احساس می‌کند که این بهترین تصمیم ممکن است، نباید هیچ درنگی در این تصمیم داشته باشد. او باید تصمیمی را بگیرد که احساس می‌کند برایش کاملا آماده است.»

داستان کانر و سازمان یو.اف.سی از سال 2008 آغاز شد. او که یک فرد کاملا ناشناخته و بی‌پول بود، توانست زندگی‌اش را از این راه تغییر بدهد. کانر که آن سال‌ها در سبک‌وزن مسابقه می‌داد، در اولین مسابقه‌اش تنها هشت ثانیه پس از شروع نبرد، برنده شد و در زادگاهش به همه نشان داد که برای مبارزه ساخته شده است.

او بدون تردید «بهترین» فایتر تاریخ و حتی بهترین عضو تاریخ سازمان یو.اف.سی به شمار نمی‌رود اما شاید هیچ مبارزی در همه این سال‌ها، به اندازه کانر جنجالی و خبرساز نبوده باشد. او اساسا یک چهره سرگرم‌کننده است و سازمانی مثل یو.اف.سی، به این نوع سرگرمی نیاز خواهد داشت. کانر در این سال‌ها 26 رقابت حرفه‌ای برگزار کرده و هرگز «ناک اوت» نشده است. او 22 بار برنده بوده و تنها چهار بار با «سابمیشن» از رقبا شکست خورده است. ارتمی ستینکوف، جوزف دافی، نیت دیاز و خبیب نورمامگدوف، تنها ستاره‌هایی هستند که موفق به شکست کانر شده‌اند. مبارزه کانر با خبیب، یکی از جنجالی‌ترین نبردهای تاریخ یو.اف.سی به شمار می‌رود. او همچنین یک مسابقه بوکس حرفه‌ای را نیز با فلوید می‌ودر برگزار کرده است. نبردی که البته به شکست مک گرگور انجامید اما اعتبار زیادی برای او به وجود آورد. پس از آخرین بازنشستگی، کانر دوباره به رینگ برگشت و تنها در 40 ثانیه، دونالد کارون را شکست داد. او با این پیروزی، اولین ستاره تاریخ یو.اف.سی شد که در سه وزن مختلف حریف را ناک اوت کرده است. او همچنین در دو وزن مختلف، کمربند قهرمانی دارد. صاحب قدم‌های آهنین در زمین مبارزه، حالا دیگر در رینگ دیده نخواهد شد. با این وجود جنجال‌های کانر، تمام‌نشدنی به نظر می‌رسند.