بعد از اعلام رسمی تعویق یک ساله المپیک، فدراسیون کشتی اعلام کرد که پکیج انتخابی تیم ملی در حال نهایی شدن است و با تاکید رییس فدراسیون در نشست خبری اخیرش، این فرآیند در سال المپیک اجرایی خواهد شد. با توجه به چند مرحله‌ای بودن مسابقات انتخابی تیم ملی، از آن به عنوان «چرخه» یاد می‌شود که مشخصا برای سه دسته کشتی‌گیر (با مدال جهانی سال گذشته، بی‌مدال و با سهمیه المپیک) و چگونگی ورودشان به این چرخه، تعاریف مجزا تعیین شده است. طبق این تعاریف، کشتی‌گیران مدعی هرکدام از یک مرحله وارد چرخه خواهند شد که مدال‌دار جهانی در وزن المپیکی، از مرحله سوم موظف به حضور در مسابقات تعریف شده است. استارت این چرخه نیز با مسابقات قهرمان کشوری زده خواهد شد و پس از آن کشتی‌گیران باید در جام تختی کشتی بگیرند و مرحله بعد، حضور در جام بین‌المللی است. با توجه با این تعریف در کشتی آزاد، تنها حسن یزدانی در وزن المپیکی مدال گرفت و او تنها آزادکاری است که از مرحله سوم به چرخه انتخابی تیم ملی اضافه خواهد شد. بهنام احسانپور، یونس امامی و علیرضا کریمی هر سه در اوزان غیرالمپیکی به مدال رسیدند و رضا اطری و یدا... محبی نیز کشتی‌گیرانی هستند که سهمیه المپیک را در جهانی نورسلطان به دست آوردند که آنها نیز با شرایط خاصی وارد چرخه خواهند شد. در کشتی فرنگی نیز علیرضا نجاتی و محمدعلی گرایی در دو وزن المپیکی مدال جهانی گرفتند و امیر قاسمی‌منجزی نیز صاحب سهمیه المپیک شد.

در این میان بحث اختلاف سرمربی‌های تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی با این طرح کماکان وجود دارد. تا جایی که این بار دبیر اعلام کرده در صورتی که محمدی به رفتارش ادامه دهد، با او قطع همکاری می‌کنند. او در این باره گفت:«اگر کسی بخواهد این پروسه نقد بکند، باید من به عنوان رییس فدراسیون باشم چون همیشه اعزام داریم و هزینه‌های زیادی را باید انجام بدهم. فشار مالی این روی من است. این در درازمدت کشتی ایران تکان می‌دهد. من تاکید می‌کنم اگر دیکتاتور بودم، این طرح را به مجمع می‌بردم و تصویب می‌کردم. علیرضا حیدری خودش قهرمان جهان بوده و وقتی این چرخه را خواند، گفت خیلی دست سرمربی را باز گذاشته‌اید. من از دست سرمربی آزاد ناراحتم. اگر ادامه دهد با او قطع همکاری می‌کنیم.»

همچنین طی روزهای اخیر برخی شایعات پیرامون استعفای محمد بنا از سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی مطرح شد. با این حال بنا در فدراسیون حاضر شد و پیرامون همین چرخه با دبیر و سوریان جلسه‌ای را برگزار کرد. سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بعد از این نشست گفت:«بعد از چند وقت دوری از خانه کشتی به خاطر گرفتاری‌هایی که داشتم،‌ خوشبختانه یک جلسه خوب درباره چرخه انتخابی برگزار شد. خدا را شکر انتخابی نهایی به چرخه انتخابی تبدیل شد. یعنی چرخه انتخابی به کادر فنی اجازه می‌دهد در مدت زمانی که دارد، بتواند کشتی‌گیران را در میادین مختلف آزمایش کند.» وی افزود:«البته این طرح ایراداتی هم دارد. ریزه‌کاری‌هایی هست که باید انجام شود. یکسری از آنها انجام شد و در ادامه هم با آقای دبیر و سوریان جلسه داریم تا ان‌شاءا... این چرخه تکمیل و نهایی شود. برخلاف صحبت‌هایی که مطرح می‌شود، ‌در همین دو سال اخیر ما مسابقات انتخابی تیم ملی را به صورت چرخه‌ای انجام دادیم. این هم مثل همان شکلی است که من در سال‌های قبلی انجام می‌دادم. در برخی موارد نواقصی دارد و در برخی بخش‌ها شاید کامل‌تر هم هست. البته قابل بحث و بررسی است که ان‌شاءا... در جلسات بعدی کامل و بهتر خواهد شد.» به این ترتیب باید منتظر ماند و دید پروسه چرخه انتخابی درنهایت به کجا می‌رسد.