زمزمه‌های جدایی دوناروما از میلان، بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده‌اند. قرارداد این گلر روسونری تابستان سال آینده به پایان می‌رسد. آخرین تمدید قرارداد او با میلان، به یک جنجال رسانه‌ای تمام‌عیار ختم شد. او که مینو رایولا را به عنوان مدیربرنامه‌اش در نظر گرفته، در یک قدمی خروج از میلان قرار گرفته بود و به همین خاطر، با توهین‌های مستقیمی از سوی هواداران باشگاه نیز روبه‌رو شد. با این وجود این گلر سرانجام قراردادش را تا سال 2021 تمدید کرد. حالا میلان خیلی زود به پایان این قرارداد نزدیک می‌شود و باید به دنبال راهی برای مذاکره دوباره با این دروازه‌بان همیشه جنجالی باشد. آنها قصد دارند به جی جی پیشنهاد تمدید کوتاه‌مدت قرارداد را بدهند و سپس بر سر یک قرارداد طولانی‌مدت، به مذاکره بپردازند. شاید اگر میلان ترکیب قدرتمندتری داشت، دوناروما به همین سادگی به جدایی فکر نمی‌کرد اما به هر حال وضعیت فعلی باشگاه، چندان امیدوارکننده به نظر نمی‌رسد. او یک سنگربان بااستعداد است و نمی‌خواهد در تمام عمر فوتبال حرفه‌ای، حتی یک بار نیز فاتح سری آ نشود. شانس میلان برای بردن جام‌های مختلف بسیار کم به نظر می‌رسد و این موضوع به هیچ وجه برای دروازه‌بانی مثل دوناروما خوشایند نیست. علاوه بر این، او بر سر مسائل مالی نیز با میلان به توافق نهایی نرسیده و همواره مشکلات زیادی بین آنها وجود داشته است. باشگاه‌های ثروتمند اروپایی، حاضر به انجام هزینه‌های زیادی برای جذب دوناروما هستند و آماده‌اند تا حقوق سنگینی به این بازیکن بپردازند. همین موضوع موجب شده است که روسونری، کار بسیار سختی برای حفظ مرد شماره یک خط دروازه‌اش داشته باشد.

وقتی دوناروما در اولین بازی‌ها با وجود سن و سال کم برای میلان فوق‌العاده ظاهر شد، خیلی‌ها آماده ظهور یک بوفون جدید در فوتبال ایتالیا بودند. با این وجود به نظر می‌رسد تفاوت‌های زیادی بین این دو سنگربان وجود دارد. بوفون حتی در سخت‌ترین روزها نیز تصمیمی برای ترک یوونتوس نداشت. حتی وقتی یووه راهی دسته پایین‌تر شد، این دروازه‌بان وفادارانه به کارش با این باشگاه ادامه داد. او برخلاف دوناروما، علاقه زیادی به بازارگرمی نداشت و در اوج جوانی با پیشنهادهای بزرگ، وسوسه نشد. بوفون البته در نهایت برای یک سال یوونتوس را ترک کرد اما خیلی زود دوباره به خانه‌اش برگشت. دوناروما به لحاظ اخلاقی، هنوز شباهتی به بوفون ندارد. بین این دو به لحاظ استعدادها نیز همان تفاوت‌های دیده می‌شود. دوناروما هنوز به عنوان یک گلر فوق‌العاده در دنیای فوتبال تثبیت نشده و بوفون، گلری است که توانسته ایتالیا را به قهرمانی جام جهانی برساند. در نتیجه این مقایسه، اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد. دونا راه بسیار زیادی برای تبدیل شدن به بوفون در پیش دارد.

اولین قدم برای نزدیک‌تر شدن او به گلر اسطوره‌ای یووه، این است که دائما حرف از ترک باشگاه و جدایی نزند. چراکه با این اصرارها، دوناروما حتی در صورت ماندگار شدن در میلان، محبوبیت‌ و اعتبارش را در بین ستاره‌های این باشگاه از دست می‌دهد. چراکه ظاهرا او مسائل مالی را به مراتب مهم‌تر از علاقه به باشگاه می‌داند.