در روزهای اوج مائورو ایکاردی در اینتر، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که داستان او در مه‌آتزا خیلی زود به پایان برسد و جای خالی این مهاجم نیز، توسط یکی از ستاره‌های هموطنش پر شود. آنها برای مدتی کنار هم بازی کردند و به مرور زمان، لاتارو تبدیل به مهره مهم‌تری برای آبی و مشکی‌ها شد. حالا در قاره اروپا، تیم‌های زیادی مشتری دست به نقد این ستاره هستند اما به نظر می‌رسد آنها، یک استعداد مهم را نادیده گرفته‌اند. تیمو ورنر با رقمی ارزان‌تر، می‌تواند یک خرید شگفت‌انگیز برای هر باشگاهی باشد.

بارسلونا به عنوان یکی از جدی‌ترین مشتریان لاتارو مارتینز در بازار، در روزهای گذشته مذاکره با باشگاه اینتر بر سر خرید این بازیکن را آغاز کرده است. آنها با خود بازیکن به توافق شخصی رسیده‌اند اما اینتر تا امروز هیچ‌کدام از پیشنهادهای این باشگاه را نپذیرفته و در انتظار رقم‌های بهتری به سر می‌برد. به صورت همزمان، کاتالان‌ها گزینه دیگری را نیز مدنظر قرار داده‌اند. تیمو ورنر که این روزها مورد توجه باشگاه لیورپول نیز قرار دارد، پلن بی بارسا در صورت از دست دادن شانس جذب لاتارو به شمار می‌رود. کلوپ، فوتبالیست هموطنش را زیر نظر گرفته و علاقه زیادی دارد تا او را جایگزین فیرمینو کند. البته شنیده می‌شود که لیورپولی‌ها در صورت امضای قرارداد با این فوتبالیست، او را برای یک فصل به لایپزیک قرض می‌دهند. لاتارو و ورنر، دو فوتبالیست متفاوت هستند. ورنر 6 سانتی‌متر قدبلندتر است اما برخلاف انتظار، حمل توپ بسیار خوبی دارد و روی زمین عالی کار می‌کند. در مقابل مارتینز با قد کوتاه‌تر، در زدن ضربات سر بسیار ماهر به نظر می‌رسد. در نتیجه ویژگی‌های ظاهری، همه حقایق را در مورد این دو نفر بیان نمی‌کنند. هر دوی آنها در این فصل، خوش درخشیده‌اند بین آمار به جا مانده از این بازیکن‌ها، تفاوت چشمگیری وجود دارد.

در رقابت‌های این فصل بوندس‌لیگا، ورنر یکی از فوق‌العاده‌ترین بازیکن‌ها بوده است. خیلی‌ها او را یکی از پنج بازیکن برتر این فصل لیگ فوتبال آلمان می‌دانند. در نظر گرفتن چنین جایگاهی در سری آ برای لاتارو کمی سخت به نظر می‌رسد اما او هم بدون تردید، یکی از 10 بازیکن برتر حال حاضر لیگ ایتالیا به شمار می‌رود. ورنر در رقابت‌های بوندس‌لیگای این فصل، 21 بار دروازه رقبا را باز کرده است. آمار گل‌زنی مارتینز در این فصل سری آ اما تنها 11 گل است. در واقع در زمینه گل‌زنی، ورنر با 10 گل اختلاف، شرایط ایده‌آل‌تری دارد. در همه جام‌ها، ورنر 27 گل به ثمر رسانده و مارتینز 16 گل زده است. در نتیجه بین آنها، 11 گل اختلاف به سود تیمو وجود دارد. ورنر در این فصل بوندس‌لیگا 45 شوت درون چارچوب داشته و این عدد برای مارتینز 32 شوت بوده است. شاید در گل‌زنی، ورنر بازیکن بهتری باشد اما استفاده از ضربه‌های سر و همچنین قابلیت‌های دفاعی مارتینز برای پس گرفتن توپ از حریف، کمی ایده‌آل‌تر به نظر می‌رسند. میان پاس گل‌های این دو بازیکن نیز، تفاوت بسیار فاحشی دیده می‌شود. ورنر در رقابت‌های این فصل بوندس‌لیگا هفت پاس گل داده و سهم لاتارو تنها یک پاس گل در این فصل از سری آ بوده است. 17 پاس کلیدی تیمو در کنار هشت پاس کلیدی مارتینز و همچنین 9 خلق موقعیت بازیکن آرژانتینی مقابل 24 خلق موقعیت ستاره آلمانی، نشان می‌دهند که ورنر مهره به مراتب موثرتری برای تیمش بوده است. نکته کلیدی در مورد مارتینز اما قدرت جنگجویی او در زمین است. او در این فصل 77 تکل زده که قابل مقایسه با 41 تکل ورنر به نظر نمی‌رسد. مارتینز همچنین برنده 32 دوئل هوایی شده که این عدد برای تیمو فقط 9 دوئل بوده است. مهاجم اینتر با 42 قطع توپ، درست دو برابر ورنر مالکیت توپ را برای تیمش به دست آورده است. یک نکته مهم دیگر را نیز باید در این مورد در نظر گرفت. ورنر در بوندس‌لیگا توپ می‌زند. لیگی که در آن معمولا تیم‌های روبه‌رو بازتر فوتبال بازی می‌کنند و فضای زیادی به مهره‌های هجومی رقیب می‌دهند. لاتارو اما در لیگی به میدان می‌رود که به مراتب دفاعی‌تر است و کار برای مهاجم‌ها در آن، سخت‌تر به نظر می‌رسد. هر دوی آنها، استعدادهای درجه یکی هستند و انتظار می‌رود که نقش پررنگی، در آینده تیم‌های ملی‌شان نیز ایفا کنند.

بارسلونا در طول تاریخ، همیشه به مهاجمانی از آمریکای جنوبی علاقه داشته است. از مارادونا و روماریو تا ریوالدو و رونالدینیو، همگی هواداران این باشگاه را به وجد آورده‌اند. رویایی‌ترین خط حمله این سال‌های تیم نیز با مسی، سوارز و نیمار ساخته شد. تعجبی ندارد که باشگاه، همین حالا نیز مهاجمی از آرژانتین را برای جایگزینی سوارز در نظر گرفته است. با این وجود شاید ورنر نیز انتخاب ایده‌آلی برای این تیم باشد. او نسبت به لاتارو، چارچوب‌شناس‌تر به نظر می‌رسد و به طور کلی گل‌زن‌تر است اما در پرس کردن مدافعان حریف و پس گرفتن توپ، عملکرد فوق‌العاده‌ای از خودش نشان نمی‌دهد.