آریا رهنورد

تام هنکس، اولین چهره سرشناسی بود که در دنیا به بیماری کووید 19 دچار شد. قهرمان همیشه مطمئن داستان‌های هالیوودی، در زمان حضور در استرالیا به همراه همسرش به ویروس کرونا دچار شد و روزهای زیادی را در قرنطینه گذراند تا به شرایط ایده‌آل برگردد. خیلی زود، ستاره‌های ورزشی زیادی نیز در کشورهای مختلف دنیا، این بیماری را تجربه کردند. کرونا حالا به یک نگرانی مشترک برای تمام مردم دنیا تبدیل شده و رقابت‌های ورزشی در سراسر جهان را به حالت تعلیق درآورده است.

رودی گوبرت؛ بیمار و مجرم!

سنتر تیم بسکتبال یوتا جاز، اولین ورزشکار شناخته‌ شده‌ای بود که خبر ابتلایش به کووید 19 به گوش دیگران رسید. ابتلای گوبرت، عملا ادامه رقابت‌های این فصل بسکتبال حرفه‌ای ان.بی.ای را متوقف کرد. این بازیکن در حالی که علائم سرماخوردگی داشت، به یک کنفرانس خبری رفت و در حالی که با زمزمه‌های ابتلای احتمالی به ویروس کرونا روبه‌رو شده بود، برای تکذیب این خبر به همه میکروفن‌ها و دیوارهای سالن کنفرانس دست زد و این سالن‌ را با حالتی کنایه‌آمیز ترک کرد. ساعاتی بعد، همه بازیکنان یوتا تست کرونا دادند و مثبت ‌شدن تست رودی، موجی از وحشت در بین خبرنگارها به راه انداخت. او که حالا با انتقادهای بسیار زیادی روبه‌رو شده بود، خیلی زود در صفحه رسمی اینستاگرام از همه خبرنگارها و جامعه بسکتبال عذرخواهی کرد. رودی هنوز در قرنطینه به سر می‌برد و این روزها، وضعیت به مراتب بهتری دارد.

کوین دورانت؛ این سال نفرینی

بعد از اتفاقی که برای گوبرت رخ داد، آزمایش کرونا در همه تیم‌های حاضر در رقابت‌های ان.بی.ای حالت اجباری به خودش گرفت. بروکلین نتس با چهار قربانی، یکی از تیم‌هایی بود که به شدت با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کرد. باشگاه البته نام این چهار بازیکن را در اختیار رسانه‌ها قرار نداد اما خیلی زود مشخص شد که یکی از آنها، کوین دورانت بوده است. بازیکنی که از شروع این فصل، به دلیل مصدومیت حتی نتوانسته یک دقیقه برای تیمش به میدان برود. بیماری بعد از آسیب‌دیدگی، بدترین روزهای ممکن را برای دورانت رقم زده اما این ماجرا، یک حسن مهم برای او نیز دارد. اینکه پلی‌آف ان.بی.ای دیرتر از همیشه آغاز می‌شود و تا آن زمان، این بازیکن دوباره آمادگی حضور در زمین بسکتبال را به طور کامل به دست خواهد آورد.

ماسک دیبالا کافی نبود!

هیچ فوتبالیستی در دنیا، به اندازه پائولو دیبالا به ماسک اعتقاد ندارد! او همه شادی‌های گلش را با کشیدن یک ماسک روی صورتش انجام می‌دهد اما ظاهرا ماسک دیبالا، برای جلوگیری از ویروس کرونا، کافی نبوده است. ماجرا از ابتلای دانیله روگانی مدافع جوان یوونتوس به کرونا آغاز شد. خیلی از هم‌تیمی‌ها با روگانی در تماس بودند و به این بیماری دچار شدند اما بسیاری از آنها این موضوع را مخفی نگه داشتند. بلیز متوییدی و پائولو دیبالا اما از ابتلای خودشان به کووید 19، گفتند. این دو بازیکن هنوز هم در دوران قرنطینه به سر می‌برند. دیبالا و نامزدش، هر دو با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند اما نیازی به بستری ‌شدن ندارند و همچنان در وضعیت مطلوبی به سر می‌‎برند.

اولین مربی

انتشار خبر مبتلا شدن میکل آرتتا به کرونا، همان خبر هولناکی بود که منجر به تعطیلی رقابت‌های این فصل فوتبال انگلستان شد. اتحادیه فوتبال انگلیس، به شدت مقابل ایده تعطیلی رقابت‌ها مقاومت کرد و حتی بازی‌های این لیگ، با حضور تماشاگران برگزار می‌شد اما وقتی کرونا گریبان مربی جوان آرسنال را گرفت، دیگر مجال ادامه دادن بازی‌ها وجود نداشت. آرتتا مثل خیلی از چهره‌های ورزشی دیگر، اوضاع نگران‌کننده‌ای ندارد اما هنوز به طور کامل بهبود نیافته و دوران بیماری را به صورت تمام و کمال، سپری نکرده است. در لیگ برتر انگلیس، ستاره جوان چلسی کالوم هادسون اودوی نیز یکی دیگر از افراد مبتلا بوده که ظاهرا به طور کامل درمان شده است.

پائولو و پسر

ایتالیا کانون اصلی شیوع ویروس کرونا در قاره اروپا بوده و در این کشور، تا امروز 14 هزار نفر جان‌شان را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. پائولو مالدینی، یکی از سرشناس‌ترین ایتالیایی‌های دچار شده به بیماری کووید 19 بود. او و پسرش دنیل، هر دو با تست مثبت کرونا روبه‌رو شدند. مالدینی به گفته خودش، روزهای سخت بیماری را پشت سر گذاشته اما همچنان با سرفه خشک دست و پنجه نرم می‌کند. او نمی‌داند که چطور به این بیماری دچار شده اما همسر و دیگر پسران او نیز در هفته‌های گذشته، چنین علائمی را نشان داده بودند.

قرنطینه‌شکن‌ها

همه فوتبالیست‌ها این روزها مردم را به ماندن در خانه دعوت می‌کنند اما بعضی از آنها، خودشان در خانه نمی‌مانند! جک گریلیش ستاره باشگاه استون ویلا پس از دعوت از مردم برای ماندن در خانه، با اتومبیل شخصی‌اش در خیابان دیده شد. او پس از عذرخواهی، اعلام کرد که قصد داشته به دیدن یک دوست برود اما باشگاه استون ویلا، جریمه سنگینی برای این بازیکن در نظر گرفت. بایرن مونیخ نیز پس از شکسته شدن قرنطینه جروم بوآتنگ، این مدافع را جریمه کرده و مبلغ جریمه را در اختیار بیمارستانی در مونیخ قرار داده است. بوآتنگ که برای دیدن پسرش از شهر خارج شده بود، دچار سانحه رانندگی شد و همین موضوع، حواشی خاصی برای این ستاره به وجود آورد.