قلعه‌نویی مذاکره با فدراسیون فوتبال را تایید کرد

بازگشت ژنرال پس از 13‌ سال؟!

تقریبا چند هفته‌ای می‌شود که از امیر قلعه‌نویی و علی دایی به عنوان گزینه‌های نهایی سرمربیگری تیم ملی ایران نام برده می‌شود. در این میان دایی حدود یک‌ هفته قبل مصاحبه‌ای انجام داد و مدعی شد هیچ مذاکره‌ای با فدراسیون برای گرفتن جای ویلموتس نداشته است. پس از این اتفاق بود که شایعه توافق نهایی فدراسیون با قلعه‌نویی رسانه‌ای شد تا شانس علی دایی برای بازگشت به تیم ملی به حداقل برسد. در تمام این مدت قلعه‌نویی و اطرافیانش مذاکره با فدراسیون را تکذیب می‌کردند اما حالا خود ژنرال در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی این هفته تیمش، مذاکرات را تایید کرده تا همه‌ چیز رنگ واقعیت به خود بگیرد. ژنرالی که هفت سالی می‌شود هیچ جامی نبرده و 13‌ سال پیش تجربه تلخی از حضور در تیم ملی داشته، حالا سپاهان را اولویت اول، دوم و سومش معرفی کرده و در این خصوص گفته است:«برای تیم ملی یک بار با من صحبت شد و جلسه‌ای داشتیم. این افتخار مجموعه و هواداران سپاهان است که تیمی که تا یک سال و نیم گذشته شرایط خوبی نداشته، اکنون مربی‌اش گزینه تیم ملی است. البته این را گفته‌ام که گزینه اول، دوم و سوم من سپاهان است. با این حال بالاخره بحث تیم ملی مطرح شده و چون بحث ملی است، گفتم که در این خصوص با مدیران باشگاه سپاهان و مدیران کارخانه صحبت کنند. البته آنها ابتدا می‌خواستند نظر من را بدانند و نگذاشتند مساله باز شود و پس از آن با باشگاه صحبت کردند. سپاهان هم باید به خودش ببالد که سرمربی تیمش گزینه سرمربیگری تیم ملی است. همان‌طور که گفته شد در هفته گذشته برای هدایت تیم ملی مذاکره کرده‌ایم، ولی من گفتم که گزینه اول، دوم و سومم سپاهان است. با این حال اگر فدراسیون با باشگاه سپاهان به توافق برسد، هرچه خیر باشد، همان می‌شود. یعنی این کار به عهده مدیران گذاشته شده است.»

 

طارمی و محمدی لژیونرهای موفق امسال فوتبال ایران بوده‌اند

پیشرفت در پرتغال

بدون هیچ تردیدی عملکرد قابل‌ قبول طارمی در ریوآوه باعث شده تا باشگاه‌های بزرگ پرتغال، بوردو و آستون‌ویلا به مشتریان جدی این بازیکن تبدیل شوند. طارمی تا به امروز 13‌ بازی در لیگ پرتغال برای ریوآوه انجام داده و روی هم رفته 909‌ دقیقه برای تیم ششم جدول فوتبال بازی کرده است. او در این مدت 6‌ گل زده و میانگین هر 150‌ دقیقه یک‌ گل را در کارنامه‌اش ثبت کرده است. این‌طور که مشخص است آب‌ و‌ هوای پرتغال بدجور به طارمی ساخته چراکه او حتی در لیگ ستارگان قطر و لیگ خودمان هم نتوانسته بود چنین میانگینی را به ثبت برساند. طارمی پیش از انتقال به لیگ پرتغال، 30‌ بازی برای الغرافه در لیگ ستارگان انجام داد و در 2385‌ دقیقه، 13‌ گل برای این تیم زد. او در لیگ ایران هم 87‌ بازی لیگی برای پرسپولیس انجام داد و در 6851‌ دقیقه، 45‌ گل با پیراهن قرمز به ثمر رساند. این آمار نشان می‌دهد طارمی در لیگ ایران به طور میانگین هر 152‌ دقیقه یک‌گل برای پرسپولیس زده و در لیگ قطر هر 183‌ دقیقه یک‌ گل با پیراهن الغرافه به ثمر رسانده است. او حتی امسال در جام‌های حذفی پرتغال هم عملکرد قابل‌ قبولی داشته و توانسته هر 157‌ دقیقه یک‌ گل به ثمر برساند. او امسال پنج بازی برای ریوآوه در جام‌های حذفی پرتغال انجام داده و در 472‌ دقیقه، سه گل وارد دروازه رقبا کرده است. حالا به این داستان تخصص طارمی به گرفتن پنالتی را هم اضافه کنید تا مشخص شود چرا این مهاجم تنها پس از یک‌ نیم‌فصل حضور در اروپا این همه مشتری پیدا کرده است. طارمی امسال رکورد گرفتن سه پنالتی در یک‌ بازی را داشته است! البته مهدی طارمی تنها ستاره ایرانی این فصل پرتغال نبوده است. مهرداد محمدی که فصل گذشته در 29‌ بازی لیگ برتر ایران تنها 6‌ گل برای سپاهان به ثمر رساند، در 17‌ بازی برای آوس در لیگ پرتغال، هفت گل زده و در جدول گل‌زنان روی پله پنجم جدول ایستاده است. البته مهرداد به طور میانگین هر 210‌ دقیقه یک‌ گل برای آوس به ثمر رسانده است.

 

تراکتورسازی باید به بازیکنی که فقط 10‌ روز تمرین کرده پول بدهد

800‌ هزارتا بدون دردسر!

کوین کنستانت بازیکن گینه‌ای سابق تیم فوتبال میلان ایتالیا، در نقل و انتقالات نیم‌فصل سال گذشته با قراردادی دو ساله و با سر و صدای فراوان به تیم تراکتور پیوست اما خیلی زود به دلیل مشکل قلبی و عدم قبولی در تست‌های پزشکی ایفمارک از جمع تراکتوری‌ها جدا شد. باشگاه تراکتور که پیش از انجام تست‌های پزشکی با این بازیکن قرارداد بسته بود، مجبور به مصالحه با کنستانت شد و چیزی نزدیک به 200 هزار یورو به این بازیکن پرداخت کرد،‌ اما این پایان کار نبود و این بازیکن گینه‌ای پس از ترک ایران بابت قراردادش به فیفا شکایت کرد. باشگاه تراکتور برای دفاع از حق خود در این پرونده، در آن مقطع دو وکیل ترکیه‌ای استخدام و روند پرونده را به آنها واگذار کرد اما با گذشت نزدیک به یک سال از شکایت کنستانت به فیفا، این مرجع قضایی حکم به پرداخت مبلغ قرارداد کنستانت از سوی باشگاه تراکتور صادر کرده و به این ترتیب این باشگاه باید تمام مبلغ قرارداد دو ساله این بازیکن را به او پرداخت کند. کنستانت که قراردادی نزدیک به 500 هزار یورو برای هر سال با باشگاه تراکتور داشته،‌ مطابق قرارداد دو ساله‌اش حکمی مبنی بر دریافت مبلغی نزدیک به 800 هزار یورو از باشگاه تراکتور دریافت کرده و این باشگاه مکلف است این مبلغ را به این بازیکن پرداخت کند. این در حالی است که کنستانت فقط حدود 10 روز در تمرین تراکتور حضور داشته و در هیچ مسابقه‌ای به میدان نرفته است. در همین راستا باشگاه تراکتور با ارسال نامه‌ای به فیفا خواستار دریافت اصل حکم این بازیکن شده و قصد دارد از طریق مراجع دیگر به این رای اعتراض کند اما خیلی بعید است رای این پرونده هم مثل خیلی از پرونده‌های دیگر به نفع فوتبال ایران صادر شود، از پرونده پروپئیچ و استقلال گرفته تا مانوئل خوزه و پرسپولیس که پول زیادی را از ایران خارج کرد.