آریا رهنورد

فوتبال درست به اندازه همه مزیت‌های فوق‌العاده‌اش، بی‌رحم هم هست. خیلی از فوتبالیست‌ها به سرعت به بزرگ‌ترین آرزوهای‌شان می‌رسند اما فراموشی گاهی به شکل غیرمنتظره‌ای در انتظار آنها خواهد بود. لیگ نوزدهم تا امروز، ستاره‌ها و پدیده‌های خاص خودش را داشته است. مهدی قائدی در صدر جدول گل‌زنان دیده می‌شود. مهدی ترابی فصل درخشانی را پشت سر گذاشته است. شهریار مغانلو فراتر از حد انتظار نشان داده و محمد محبی، یکی از پدیده‌های مهم لیگ بوده است. با این وجود لیگ برتر، بازیکن‌هایی دارد که این ماه‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند. نام‌هایی که البته هنوز می‌توانند اوضاع را به سود خودشان تغییر بدهند و نگاه‌ها را عوض کنند.

مرتضی آقاخان

داستان مرتضی آقاخان، یکی از تناقض‌های بزرگ فوتبال ایران است. او با وجود عضله‌های بزرگ و استایل فوق‌العاده‌اش، دائما مصدوم می‌شود. آقاخان دو سال قبل به استقلال ملحق شد اما به محض پیوستن به این باشگاه، مصدومیت شدیدی را تجربه کرد. او دوران کابوس‌وار آسیب‌دیدگی را پشت سر گذاشت و درست وقتی آماده بازگشت به ترکیب تیم بود، دوباره یک مصدومیت جدی دیگر را تجربه کرد. وینفرد شفر هرگز نتوانست از این مهاجم خوش قد و قامت استفاده کند. برخلاف آن چیزی که تصور می‎شد، ستاره سابق پیکان هرگز نتوانست زیر نظر استراماچونی نیز به میدان برود. آقاخان این روزها دوباره آماده شده که برای آبی‌ها بازی کند. البته به این شرط که در مصدومیت‌های وحشتناک هت‌تریک نکند! او زمان بسیار زیادی را از دست داده و حالا دیگر هیچ وقتی برای هدر دادن ندارد.

رضا شکاری

شکاری مسیر سردار آزمون را دنبال کرد و از یک تیم اصفهانی، به روبین کازان رفت اما برخلاف سردار، او نتوانست به یکی از چهره‌های موثر لیگ روسیه تبدیل شود. رضا پس از ناکامی در روبین، تصمیم گرفت به فوتبال ایران برگردد. او که با پیشنهاد بازی برای پرسپولیس روبه‌رو شده بود و در یک قدمی پیوستن به این باشگاه قرار داشت، سرانجام به تراکتورسازی رفت اما به دلیل شکایت باشگاه ذوب‌آهن، فرصت بازی برای تبریزی‌ها را از دست داد. رضا شکاری که انتظار می‌رفت از ستاره‌های لیگ نوزدهم باشد، مدت زیادی با فراموشی دست و پنجه نرم کرده و امیدوار است این فرصت از دست رفته را جبران کند.

محمد بلبلی

به همان سرعت که در لیگ برتر به یک «پدیده» تبدیل شده بود، در مسیر فراموشی قرار گرفت. تا قبل از لیگ هجدهم، هیچ‌کس نامی از بلبلی نشنیده بود. او ناگهان در سپیدرود رشت چشم‌ها را خیره کرد و زیر نظر علی کریمی و نادر دست‌نشان، نمایش‌های فوق‌العاده‌ای داشت. بلبلی که ظاهرا حتی خودش نیز با این موفقیت ناگهانی شگفت‌زده شده بود، در تابستان به صورت موازی با استقلال و فولاد قرارداد بست. موضوعی که موجب شد او یک نیم‌فصل را به خاطر محرومیت از دست بدهد. بلبلی هنوز در لیگ نوزدهم توپ نزده و انگیزه‌ بسیار زیادی برای درخشیدن در ترکیب استقلال دارد.

امیر روستایی

در شروع فصل، مهره ثابت تیم گابریل کالدرون بود. مرد آرژانتینی خیلی زود به امیر روستایی اعتماد کرد و او را در ترکیب 11 نفره قرار داد اما نمایش روستایی، اصلا امیدوارکننده نبود. او ناگهان به لیست سیاه سرمربی تیمش رفت و دیگر حتی یک دقیقه نیز برای پرسپولیس بازی نکرد. حالا شنیده می‌شود که نام او، در فهرست مازاد باشگاه قرار گرفته است. با این وجود او هنوز هم در عضویت تیم ملی امید است.

محمدرضا اخباری

این فصل در دیدارهای حذفی برای تراکتورسازی بازی کرد اما در لیگ برتر، نیمکت‌نشین مطلق رشید مظاهری بود. در سال‌های بازی برای سایپا، انتظار می‌رفت اخباری در آینده مرد شماره یک تیم ملی باشد. او در یک انتقال جنجالی راهی تراکتورسازی شد و در این تیم نیز خوش درخشید اما در پایان دوران سربازی و پس از بازگشت به سایپا، بخش مهمی از قابلیت‌هایش را از دست داد. او حالا دیگر گلر چندان قابل اعتمادی برای تیم تبریزی محسوب نمی‌شود.

امید جهانبخش

خیلی‌ها از او به عنوان یکی از استعدادهای مهم لیگ برتر نام می‌بردند. امید بهترین روزهای فوتبالش را در صبای قم سپری کرد و گل‌های فوق‌العاده‌ای برای این تیم زد اما پس از عوض کردن تیم، دیگر از دوران درخشش دور شد. امید در نفت آبادان و نه در سایپا، شمایل یک بازیکن بااستعداد را نداشت. از مدت‌ها قبل، دیگر هیچ خبری از این بازیکن شنیده نشده است.

محسن فروزان

چند اشتباه متوالی در دیدار فصل گذشته با سپیدرود رشت، آخرین مسابقه محسن فروزان در لیگ برتر را رقم زد. او با اتهام اثبات نشده «شرط‌بندی» از باشگاه کنار گذشته شد و حتی خبر دستگیری‌اش نیز به گوش رسید. اتهام فروزان هنوز به اثبات نرسیده اما با این وجود او دیگر در حوالی لیگ برتر آفتابی نشده و با هیچ باشگاهی قرارداد امضا نکرده است.

محسن مسلمان

خوب، بد، زشت. این خلاصه دوران فوتبال محسن مسلمان است. بازیکنی که به عنوان یک بازیکن فوق‌العاده مستعد رشد کرد، یک دوره افت وحشتناک را پشت سر گذاشت، دوباره در پرسپولیس احیا شد و پیشرفت کرد اما باز هم از جلوی چشم‌ها کنار رفت. محسن با چسبی مستحکم به نیمکت سپاهان دوخته شده و ظاهرا قرار نیست نیمکت‌نشینی را ترک کند.