آریا طاری

شهریار مغانلو، هنوز هم آقای گل لیگ برتر است و مهدی قائدی این هفته توانسته خودش را به او نزدیک کند. درست مثل همیشه، مهاجم‌ها در نبرد آقای گلی، گل‌های زیادی به ثمر نمی‌رسانند و کفش طلا، با حداقل گل به دست می‌آید. آن‌چه در لیگ نوزدهم بیشتر از همیشه به چشم می‌آید اما افت فاحش مردان گل‌زن لیگ است. مهاجمانی که تا پیش از شروع این فصل، به شدت گل‌زن و فرصت‌طلب بودند اما حالا دیگر با چارچوب دروازه غریبه شده‌اند و رفته رفته در حال از یاد بردن شادی بعد از گل هستند!

علی علیپور

یک نمایش درخشان و انبوهی از نمایش‌های ضعیف. این داستان علی علیپور لیگ نوزدهم است. او برابر تیم ته جدولی شاهین بوشهر، فو‌ق‌العاده ظاهر شد و هت‌تریک کرد اما در سایر بازی‌های این فصل، حتی نتوانسته یک گل به ثمر برساند. بار هجومی پرسپولیس در دو فصل گذشته، همواره روی شانه‌های علی علیپور بوده و به نظر می‌رسد فشار زیاد به این بازیکن، او را تا حدودی خسته کرده است. او دو هفته قبل بهترین فرصت برای گل‌زنی را با یک ضربه چیپ از روی نقطه پنالتی از دست داد و کفر هواداران تیمش را درآورد. در واقع مرد شماره 70 پرسپولیس، این فصل سه گل زده و دو ضربه پنالتی را نیز از دست داده است. با وجود بحران بازیکن در خط حمله پرسپولیس، گابریل کالدرون تصمیم گرفت در بازی حساس با صنعت نفت، این بازیکن را نیمکت‌نشین کند. اگر قرمزها در پنجره نقل و انتقالات یک مهاجم تمام‌عیار به دست بیاورند، بعید نیست علیپور در ادامه فصل به نیمکت منتقل شود.

لوسیانو پریرا

مرد گل‌زن این سال‌های فوتبال ایران، اواخر فصل گذشته اوج گرفت و توانست آقای گلی مشترک لیگ با کی‌روش استنلی را به دست بیاورد. در این فصل اما لوسیانو اصلا پرفروغ نشان نداده و نتوانسته به تیم نکو برای گل‌زنی کمک کند. شیمبا در لیگ نوزدهم، تنها یک گل به ثمر رسانده است. آماری که با استانداردهای همیشگی او، تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. شاید اگر لوسیانو کمی و فقط کمی بیشتر می‌درخشید، تیم نکو امروز در جدول رده‌بندی لیگ شرایط به مراتب بهتری داشت. فولاد در فصل گذشته به گل‌زنی‌های این بازیکن وابسته بود و حالا با افت او، دچار مشکلات بزرگی شده است.

مرتضی تبریزی

ستاره سابق ذوب، حالا دیگر یک مهره فراموش ‌شده در استقلال است و حالا حتی به عنوان مهره تعویضی به زمین فرستاده نمی‌شود. مرتضی چندین بار فرصت پیدا کرد تا خودی نشان بدهد و به ترکیب اصلی تیم برسد اما همه این بخت‌های ایده‌آل را از دست داد تا برای مدتی طولانی به نیمکت تبعید شود. حالا استراماچونی، بالاخره زوج خط حمله‌اش را با شیخ دیاباته و مهدی قائدی پیدا کرده و این زوج آنقدر درخشیده‌اند که دیگر هیچ‌کس روی مرتضی تبریزی حساب نمی‌کند. تبریزی در ذوب، یکی از بهترین مهاجمان لیگ برتر بود و هر سال برای آقای گلی می‌جنگید اما انتقال او به استقلال، عملا برای هیچ‌کس مفید نبود. بعید نیست او در پنجره‌های نقل و انتقالات بعدی، دوباره به باشگاه سابقش برگردد و پیراهن ذوب را بر تن کند. آخرین نمایش‌های دلچسب مرتضی در لیگ برتر، با ذوبی‌ها رقم خورده است.

آرمان رمضانی

تیم ابراهیم صادقی در چهار هفته گذشته، سه تساوی بدون گل را تجربه کرده و از مدت‌ها قبل، دیگر نتوانسته دروازه هیچ رقیبی را باز کند. نارنجی‌ها فصل را خیلی خوب شروع کردند اما این روزها با بحران جدی گل‌زنی روبه‌رو شده‌اند و بخشی از این بحران، به فرم آرمان رمضانی برمی‌گردد. فوروارد بلندقامت و پرانرژی سایپا، در لیگ نوزدهم خوش ندرخشیده و تنها دو بار توانسته دروازه تیم‌های رقیب را باز کند. رمضانی یک بار در دیدار هفته سوم با نساجی قائمشهر موفق به گل‌زنی شد و دومین گل فصلش را وارد دروازه پارس جنوبی کرد. او از هفته چهارم به بعد، دیگر در گل‌زنی موفق نبوده و در انتظاری بسیار طولانی برای گل‌زنی دوباره در لیگ برتر به سر می‌برد.

فرزاد حاتمی

مارکوپولوی فوتبال ایران، این فصل هنوز نتوانسته هیچ گلی برای نفت مسجدسلیمان به ثمر برساند. او یک بار نیز از این باشگاه قهر کرده و دوباره به تیم برگشته است. فرزاد یکی از پرتجربه‌ترین مهره‌های تیم مهدی تارتار به شمار می‌رود. او کارش را در این تیم به خوبی انجام داده اما به اندازه گذشته، در گل‌زنی موفق نبوده و در حالی که 11 هفته از لیگ سپری شده، هنوز در انتظار زدن اولین گلش در این فصل به سر می‌برد. نفت اساسا یک تیم هجومی نیست و موقعیت‌های زیادی در هر بازی خلق نمی‌کند اما در همان موقعیت‌های معدود نیز، فرزاد حاتمی اصلا گل‌زن نشان نداده است.

مازولا

مهاجم گرانقیمت تراکتورسازی، زمان زیادی را با مصدومیت و غیبت در اردوهای تیم تبریزی دست و پنجه نرم کرده و با وجود قرارداد سنگینش، تا امروز اصلا در گل‌زنی موفق نبوده است. مازولا در بازی حساس تیمش با استقلال، چند بخت خوب برای رسیدن به گل را از دست داد و خیلی زود مصطفی دنیزلی را از خودش ناامید کرد. اگر کیفیت مازولا تغییر نکند، بعید نیست او خیلی زود در فهرست مازاد تبریزی‌ها قرار بگیرد.