کورس کریم و مهدی

مهاجمان تیم ملی این روزها رقابتی عجیب با یکدیگر دارند. کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی بهترین گل‌زنان تیم ملی در دوران ویلموتس بوده‌اند. هرکدام از این بازیکنان پنج گل برای این مربی زده‌اند. پس از طارمی، سردار آزمون با چهار 4‌گل زده بهترین گل‌زن تیم ملی زیر نظر ویلموتس بوده است. فراموش نکنیم سردار مهاجم مورد علاقه کی‌روش بوده و حالا توانسته زیر نظر مربی جدید هم توانایی‌هایش را به رخ بکشد. محمد محبی 2‌بار، نوراللهی، مهرداد محمدی، صیادمنش و جهانبخش، دیگر گل‌زنان تیم ویلموتس در چهار ‌بازی ابتدایی بوده‌اند. یک ‌گل ایران هم گل به خودی بوده است.

 

آزمون در اوج

سردار مقابل کامبوج هت‌تریک کرد تا مجموع گل‌های ملی‌اش در 48‌ بازی به 32‌‌ گل برسد. این دومین هت‌تریک سردار آزمون با پیراهن تیم ملی ایران بوده است. آزمون اولین ‌بار در دیدار دوستانه مقابل مقدونیه هت‌تریک کرد. سردار آزمون تا به امروز در 22‌ بازی ملی‌اش موفق به گل‌زنی شده است. سردار در حال ‌حاضر پنجمین گل‌زن برتر ملی ایران است. او امسال در رده باشگاهی هم عملکردی رویایی داشته و توانسته از رکورد گل‌های اروپایی علی دایی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان عبور کند. باید دید درخشش سردار تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند.

 

کریم به رکورد جدیدش رسید

کریم انصاری‌فرد مقابل کامبوج برای هشتادمین ‌بار پیراهن تیم ملی را برتن کرد و موفق شد برای اولین‌بار در یک ‌بازی ملی بیشتر از دو ‌گل به ثمر برساند. انصاری‌فرد در 80‌ بازی ملی‌اش، تنها 24‌ گل وارد دروازه حریفان کرده است. او پیش از این سه ‌بار با پیراهن تیم ملی موفق به دبل مقابل حریفان شده بود. کریم این روزها در لیگ قطر توپ می‌زند اما هیچ بعید نیست در تعطیلات نیم‌فصل سر از لیگ ایران در بیاورد. بر اساس اخبار رسیده او از پرسپولیس پیشنهاد دارد اما هنوز به آن پاسخ نداده است. انصاری‌فرد پیش از این هم در زمان رویانیان به پرسپولیس پیوست اما دوران خوبی در این تیم نداشت.