تحمل شکست خوردن برابر هلند، حتی اگر در یک تورنمنت مهم اتفاق نیفتاده باشد، هیچ‌وقت برای آلمانی‌ها ساده نبوده است. پس از شکست سنگین سه بر صفر مقابل لاله‌های نارنجی، هلندی‌ها خیلی زود جملات تحقیر‌آمیز سرمربی حریف را یادآوری کردند:«شرایط ما مثل هلند نیست، چراکه ما به همه جام‌های بزرگ صعود کرده‌ایم!» 

لوو در شبی که رکورد نشستن روی نیمکت مانشافت را شکست، شاهد نمایشی بسیار ضعیف از بازیکنانش بود و بعد از مسابقه نیز با انبوهی از واکنش‌های منفی هواداران فوتبال در کشورش روبه‌رو شد. 

هوادارانی که به زبان «فارسی سخت»، برخورد تندی با کادر فنی تیم ملی خواهند داشت. یوگی در این سال‌ها، نتایج درخشانی با مانشافت به دست آورده است. نایب قهرمانی یورو ۲۰۰۸، سومی جام جهانی 2010 و قهرمانی جام جهانی 2014، نقاط روشن کارنامه موفقیت‌آمیز این مربی هستند اما تیم او این اواخر، مقابل رقبای زیادی تحقیر شده است. 

آلمان برای اولین بار در تمام تاریخ، در روسیه جام جهانی را در همان مرحله گروهی ترک کردند. به نظر می‌رسد این تنها یک «اتفاق» است اما تیمی که به کره جنوبی باخته بود، این بار در جدال با هلند هیچ حرفی برای گفتن نداشت. لوو دیگر ترکیب اصلی تیمش را نمی‌شناسد. ژرمن‌ها در گل‌زنی با مشکلات بزرگی روبه‌رو هستند و اقتدار قبلی‌شان را از دست داده‌اند. این تیم هنوز نتوانسته از بحران جام جهانی فاصله بگیرد و اگر این نتایج ادامه پیدا کند، شاید برکناری یوگی لوو دیگر یک اتفاق غیرممکن نباشد.

«بازیکنان تیمم به اندازه کافی اعتماد به نفس ندارند». شاید هیچ‌کس تصور نمی‌کرد روزی از راه برسد که در آن سرمربی تیم ملی آلمان از چنین جمله‌ای استفاده کند. مانشافت همیشه الگوی اعتماد به نفس و روحیه بالا بوده و حالا قرار گرفتنش در این وضعیت، کاملا عجیب به نظر می‌رسد. لوو با بازنشسته کردن چند بازیکن سرشناس و بازی گرفتن از یک نسل جوان، به موفقیت‌های بزرگی در آلمان رسید اما حالا که زمان یک تغییر نسل دوباره است، بازیکنان جدید پاسخ مثبتی به این تغییرات نشان نمی‌دهند. 

آیا مهره‌های تازه‌وارد تیم ملی به اندازه کافی خوب نیستند؟ آیا تاکتیک‌های لوو دیگر جواب نمی‌دهد؟ آیا زمانی برای تغییر حال و هوای تیم ملی آلمان از راه نرسیده است؟ آلمانی‌ها باید خودشان را برای بازی با فرانسه آماده کنند. یک ناکامی دیگر، ممکن است این تیم را به سطح دوم لیگ ملت‌های اروپا بفرستد و این موضوع به هیچ قیمتی برای فوتبال آلمان پذیرفتنی نخواهد بود. 

رونالد کومان بعد از پیروزی بزرگ‌ تیمش مقابل ژرمن‌ها، حالا به عنوان شروع‌کننده یک دوران تازه از حیات تیم ملی هلند، خیال همه هواداران فوتبال در این کشور را راحت کرده است اما در آلمان، تردیدها روز به روز بیشتر می‌شوند. نتایج، فقط بخشی از وضعیت مانشافت را روشن می‌کنند. آنها دیگر به خوبی گذشته نیستند و برای رسیدن به شرایط درخشان گذشته، به یک انقلاب بزرگ نیاز دارند. شاید این انقلاب، الزاما به معنای تغییر سرمربی نباشد اما اگر یوگی قصد دارد این انقلاب را رقم بزند، باید از همین حالا تغییرات را شروع کند.