شاید کمتر کسی باور می‌کرد روزی برسد که ستاره محبوب چند سال اخیر تیم ملی نه لژیونر باشد و نه در لیگ باشگاهی کشور حضور پیدا کند. اما این خبر روز گذشته منتشر شد و در فصل جدید لیگ والیبال باید سیدمحمد موسوی را در خانه پیدا کرد.

او که یکی از باتجربه‌‌ترین بازیکنان تیم ملی والیبال است و یکی از موثرترین بازیکنان ایران در یک دهه اخیر است و پای ثابت ترکیب تیم ملی، ترجیح داده با شرایط فعلی قید حضور در لیگ را بزند. هرچند برخی معتقدند ستاره 198 سانتی‌متری والیبال ایران از دوران اوج خود فاصله گرفته اما این دلیل قانع‌کننده‌ای برای باشگاه‌ها نیست و هر تیمی آرزوی داشتن موسوی در ترکیب خود را دارد. موسوی سه فصل را با بانک سرمایه گذراند و توانست هر بار با این تیم به قهرمانی برسد.

پس از انحلال بانک سرمایه موسوی راه ارومیه را در پیش گرفت تا با تیم شهرداری ارومیه حضورش در مسابقات را ادامه بدهد. اما مشکلات و تصمیم به انحلال این تیم به فسخ قرارداد او منجر شد. موسوی 11عنوان قهرمانی در لیگ برتر دارد که در نوع خودش رکوردی قابل توجه است.

او از سال 85 تا 97 به جز سال 90 در هر تیمی بوده، با آن تیم قهرمان شده است. گرانی دلار و پایین آمدن سطح قراردادهای تیم‌های داخلی و البته طولانی شدن لیگ نسبت به سال‌های قبلی باعث شده تا موسوی قید حضور در بازی‌های باشگاهی را بزند!

این تصمیم که به اعتقاد خودش هم از نظر فنی و هم مالی به ضررش به حساب می‌آید، در شرایطی گرفته شده که موسوی با چند پیشنهاد خارجی هم روبه‌رو بود؛ اما به دلایل مختلف آنها را رد کرد. آخرین پیشنهاد هم مربوط به تیم هالک بانک ترکیه می‌شود که موسوی به خاطر پیشنهاد مالی پایین حاضر نشده با این تیم قرارداد امضا کند.