شوت‌های سامان

سامان را این روزها همه با ضربات زیبای ایستگاهی و شوت‌های کمرشکن از راه دور می‌شناسند. در آخرین روزهای حضور در فوتبال سوئد، سامان از هر جای زمین که ضربه می‌زد، توپ‌هایش انگار به جز تور دروازه آدرس دیگری را بلد نبودند. او نهایتا به فرانسه کوچ کرد و درخشش خود را در آمیان ادامه داد. طی 9هفته‌ای که از لیگ فرانسه گذشته، سامان قدوس در 7بازی برای آمیان به میدان رفته و طی 521دقیقه حضور در میدان 3گل و 2پاس گل را به نام خودش ثبت کرده است. سامان طی 9هفته‌ای که از لیگ فرانسه گذشته 6بار در ترکیب اصلی آمیان قرار گرفته و یک بار هم به‌عنوان بازیکن ذخیره به میدان آمده است. او 3بار در جریان بازی تعویض شده و 3بار هم 90دقیقه را به‌طور کامل در میدان بوده است. در این مدت، 3گل و 2پاس گل آمار خوبی برای ستاره ایرانی آمیان محسوب می‌شود. آمیان 11گل زده دارد که قدوس تقریبا روی نیمی از آنها تاثیر مستقیم داشته است.

 

امتیازات سامانی

میانگین امتیازاتی که سامان قدوس در لیگ فرانسه از سایت مرجع هواسکورد گرفته تا امروز به 6.98امتیاز رسیده است. بهترین بازی سامان در هفته هفتم مقابل رن بود که آمیان این بازی را 2 بر یک برد و پاس هر دو گل را مهاجم ایرانی داد. سامان در این بازی با امتیاز 8.14 به‌عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته شد. او این هفته هم برای دومین بار به‌عنوان بهترین بازیکن میدان برگزیده شد، چراکه شنبه‌شب در برتری یک بر صفر تیمش مقابل دیژون از هواسکورد نمره7.6 گرفت و بهترین بازیکن میدان شد. آمیان این بازی را با تک‌گل سامان برنده شد. سایر امتیازات قدوس 7.2امتیاز (هفته سوم مقابل رنس)، 7.5امتیاز (هفته پنجم مقابل لیل)، 6.1امتیاز (هفته ششم مقابل استراسبورگ) و 6.3امتیاز (هفته هشتم مقابل کان) بوده است. به این ترتیب سامان که طی 3هفته اخیر 2بار بازیکن برتر میدان شده، بالاخره به‌عنوان بهترین بازیکن ماه تیمش هم برگزیده شد و افتخار بزرگی را نصیب خودش کرد. سامان با میانگین 6.98امتیاز بهترین بازیکن آمیان تا اینجای فصل هم بوده است.

 

اوج‌گیری سردار

اما سردار آزمون هم درست مثل سامان ، در ماه اخیر بهترین بازیکن تیم باشگاهی‌اش بوده است. سردار بعد از سپری کردن یک جام‌جهانی سخت و پرحاشیه، فصل خوبی را در روبین‌کازان آغاز کرد و حالا با 4گل و 4پاس گل در رتبه اول موثرترین بازیکنان لیگ روسیه قرار دارد. آمار سردار نشانگر این است که او طی 10بازی 795دقیقه برای تیمش در میدان بوده است. آزمون در هر 10بازی در ترکیب اولیه روبین‌کازان بوده، 4بازی تعویض شده و 6بازی هم 90دقیقه در میدان مانده است. او با 4پاس گل در صدر جدول بهترین پاسورهای لیگ روسیه است و در جدول گلزنان نیز فقط یک بازیکن 7گله را بالاتر از خودش می‌بیند. فدور چالوف، مهاجم 20ساله زسکامسکو با 7گل زده در صدر گلزنان روسیه است و سردار به همراه 4بازیکن 4گله دیگر پشت سر چالوف قرار دارند. چالوف یک پاس گل هم صادر کرده تا مجموع گل‌ها و پاس گل‌هایش به عدد8 برسد؛ درست همان عددی که سردار با 4گل و 4پاس گل ثبت کرده است.

 

نمره آزمون

طی 10بازی برای روبین‌کازان، سردار آزمون به‌طور میانگین 7.06امتیاز گرفته که این معدل او را در رتبه سوم برترین بازیکنان تیمش قرار داده است. ایگور کونوالوف با 7.12 و سزار ناواس با 7.10امتیاز بهترین بازیکنان روبین‌‌کازان هستند و سردار بعد از آنها در رتبه سوم است. ضمن اینکه اختلاف امتیاز این بازیکنان چندان هم زیاد نیست و سردار با یک بازی خوب دیگر می‌تواند حتی بهترین بازیکن کازان باشد. عنوانی که در یک ماه اخیر متعلق به او بوده است. نمرات فنی سردار آزمون یک نقطه مشترک دیگر هم با سامان قدوس دارد. سردار هم مثل سامان 2بار بازیکن برتر میدان شده است. یک بار در هفته اول با امتیاز8.57 مقابل کراسنودار و یک بار هم در هفته نهم با امتیاز8.2 مقابل کریلیا. سردار در 3بازی از 10بازی تیمش گل زده و در 4بازی هم پاس گل داده است. کارنامه سردار و سامان در هفته‌های سپری‌شده از فصل جاری مشابهت‌های زیادی دارد. هر دوی آنها روی نوار گلزنی‌اند و هر دو در یک ماه اخیر برترین‌های تیم‌شان بوده‌اند.