«مرد قانون» لقبی است که فتاحی در مناظره تلفنی برنامه نود با مدیرعامل استقلال روی خودش می‌گذارد. هیچ قانونی در فوتبال ایران اما او را وادار نکرده تا این چنین بی‌وقفه در همه ماجراهای مربوط به فوتبال ایران نقش ایفا کند. مسئولیت اصلی این چهره، برقراری نظم در بازی‌های لیگ برتر است اما خود او با این روند رفته‌رفته به عامل بی‌نظمی مسابقات فوتبال باشگاهی در ایران تبدیل خواهد شد. فتاحی در برنامه نود از فتحی درخواست کرد که از تلاش برای قرار دادن او در مقابل هواداران استقلال دست بردارد. او البته به این سوال پاسخ نداد که اصلا چرا هواداران یک باشگاه باید مسئول سازمان لیگ را بشناسند؟ فتاحی در تک‌تک دیدارهای حساس سطح اول و دوم فوتبال ایران، در کنار زمین حضور دارد و به طور مداوم از کنار دوربین‌ها رد می‌شود. او فقط به همین حضور اکتفا نکرده و حتی چند بار از سوی سرمربی تیم ملی، پاسخ سرمربی پرسپولیس را داده است.

فتاحی آنقدر به بودن در رسانه‌ها علاقه نشان داده که حتی چند برنامه تلویزیونی برای گفتگوهای «شخصی» به سراغ‌اش رفته‌اند تا درباره علایق رنگی او در کودکی سوال کنند.

پروژه «سلبریتی» شدن این مدیر ورزشی با ماجراهای عجیبی مثل درگیری فیزیکی با سرپرست خونه‌به‌خونه بابل، تهدید مجری رادیو و درگیری لفظی با مجری تلویزیون گره خورده است.

او به‌واسطه مسئولیت‌اش باید به دنبال راهی برای برگزاری امن و آرام دیدارهای فوتبال باشد اما در لیگ برتر هجدهم، «هرج و مرج» بیداد می‌کند. همین هفته، یکی از دیدارهای لیگ برتر ناتمام مانده و در چند هفته‌ گذشته نیز بارها در جنوب و شمال کشور به‌سوی بازیکنان و داورها سنگ پرتاب شده است. تقریبا هیچ ماجرایی در فوتبال ایران نیست که فتاحی خودش را در آن دخیل نکند. او همه جا هست، به‌جز جاهایی که واقعا باید باشد!