عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها به مرجعی برای ثبت آمار بیکاران تبدیل شده، در قالب پیشنهادی گفت: وزیر کار باید تمام دستگاه‌های اجرایی و ابرقدرت‌های اقتصادی کشور را برای سرمایه‌گذاری در حوزه اشتغالزایی هماهنگ کند.

سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خانه ملت در مورد انتشار خبری از سوی وزیر کار مبنی بر کاهش نرخ بیکاری در سال 1402 نسبت به سال گذشته و طراحی سامانه‌ای برای ثبت‌نام بیکاران در کشور، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها به مرجعی برای ثبت آمار بیکاران جامعه تبدیل شده و به غیر از این برنامه منسجمی در جهت اشتغالزایی نداشته است.

نماینده ارومیه در مجلس ادامه داد: آمار افراد فاقد شغل در کشور و حتی حوزه انتخابیه‌ام کاهش پیدا کرده اما میزان آن بسیار محدود است و نمی‌توان گفت که کاهش نرخ بیکاری در مقایسه با سال گذشته چشمگیر بوده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید تمام دستگاه‌های اجرایی و ابرقدرت‌های اقتصادی کشور همچون شستا، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) را در جهت سرمایه‌گذاری در حوزه اشتغالزایی هماهنگ کند تا با این روش بتوانند گامی اساسی در راستای رفع معضل بیکاری در کشور بردارند.