رئیس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو تهران گفت: اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو متولی صدور جواز جرثقیل سیار است اما صدور جوازهای دفتر امداد خودرو مربوط به این اتحادیه نیست و اتحادیه هیچ گونه مسئولیتی نسبت به تخلفات صورت گرفته 9 شرکت ندارد و شکایتهای موجود که از سوی جرثقیلهای امداد خودرو و مکانیکها انجام می شود، از سوی تعزیرات در حال بررسی است.

محمدجواد برازنده در گفتگو با ایلنا گفت: این اتحادیه در سال 1321 تاسیس شده و از قدیمی‌ترین اتحادیه‌ها به شمار می‌رود. متاسفانه در این صنف مشکلات زیادی وجود دارد. اصلی ترین آن مشکلات مربوط به رسته جرثقیل سایر بوده و حاشیه سازی هایی که انجام شده است، همه از سوی دیگر اتحادیه ها است چراکه امداد خودروهای غیرمجاز که از هیچ سوی اتحادیه مجوزی ندارند و هیچ اتحادیه ای متولی صدور جواز در رسته امداد خودرو نیست و بنابراین اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو را دچار مشکلات فراوانی کرده‌اند و سازمان صمت استان تهران، متاسفانه خودسرانه در حال گرفتن آن رسته از این اتحادیه بدون طی مراحل قانونی و هیچ گونه دلیل است چراکه گرفتن رسته ها و ضوابط خاص از سوی هر اتحادیه ای، نیازمند انجام سیر قانونی و مطالعات کارشناسی است.

 

مواجهه با حدود 600 شکایت

وی ادامه داد: در حال حاضر۶۰۰ پرونده تخلف در تعزیرات در حال بررسی است و متاسفانه برخی از سازمان‌ها از این متخلفان حمایت می‌کنند. اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو برای دفاع و صیانت از این صنف و حل مشکلات آنها اقدام به شکایت کرده است که برخی نهادها از جمله هیأت عالی نظارت و معاون وزیر از اتحادیه حمایت کرده‌اند. اما سازمان صمت استان تهران و همچنین پلیس راهور در کار ما مانع تراشی می‌کنند. با این حال مراجع قضایی هم در اثبات این امر رای داده اند و به زودی رای نهایی صادر خواهد شد. پرسش اصلی ما از مسئولین این است که چرا کسی حق ما را به رسمیت نمی‌شناسد و از تخلفات به‌ نام اتحادیه جلوگیری نمی‌کنند؟

 

9 شرکت متخلف در زمینه امداد خودرو

برازنده افزود: زمانی که اتومبیلی دچار مشکل شده و متوقف می‌شود، امداد خودرو و یدک کش‌هایی که مجوز رسمی ندارند، ادعا می‌کنند در صورت خرابی خودرو، آنها را با هزینه کم و کیفیت بالا تعمیر می‌کنیم اما بعد از اغفال مشتریان هزینه ۵۰ الی۱۰۰ میلیونی از آنها مطالبه می‌کنند. در حال حاضر حدود 9 شرکت در این زمینه به صورت غیرقانونی مشغول به فعالیت هستند.

 

درخواست اتحادیه از شهروندان جهت گزارش تخلفات

رئیس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو تهران خاطر نشان کرد: درخواست ما از شهروندان این است که در صورت مشاهده تخلفات با واحد شکایات اتحادیه به شماره 021_88433323 تماس گرفته و در برخورد با متخلفین، ما را حمایت کنند. اتحادیه در حال حاضر پاسخگوی تماس‌ها است و در چهار سال اخیر به 130 پرونده رسیدگی کرده است.

برچسب شناسایی جرثقیل‌های اتحادیه

برازنده در پایان افزود: اتحادیه برای جرثقیل‌ها برچسب‌هایی جهت شناسایی تهیه کرده است که هیچ ارگانی اجازه این کار را ندارد اما سازمان صمت استان تهران و پلیس راهور با صدور کارت ویزیت در این کار اختلال ایجاد کرده اند و پلیس راهور به دارندگان جواز چرثقیل حمل خودرو اعلام کرده که مجوزهای صادر شده از سوی اتحادیه غیرقانونی بوده و رانندگان را به اتحادیه ای که هیچ گونه حق صدور جواز جرثقیل حمل خودرو ندارد، راهنمایی کرده و کلیه رانندگان را دچار مشکل و چالش کرده است و از جانب مرجع قضایی نظام نیز محرز و پیگیری شده و دستورات لازم اخذ شده است. متاسفانه پلیس راهور خودروهای اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو تهران را توقیف می‌کند که این تخلف از جانب مراجع قضایی نیز محرز شده و در حال پیگیری است.