هر چه تبلیغات انتخاباتی دوران ریاست جمهوری برای صداوسیمایی که پسوند ملی را به دوش می‌کشد فایده‌ای نداشته است، اما در عوض به نظر می‌رسد اسفند امسال صداوسیما قرار است با آنتن فروشی و البته تبلیغات انتخاباتی پول خوبی را در بحبوحه تبلیغات انتخاباتی کاسب شود.

به گزارش اقتصاد24، پیمان جبلی با بیان اینکه تمام نامزد‌هایی که در یک حوزه انتخابیه هستند به یک میزان مبلغ از آن‌ها دریافت خواهد شد، گفته است: قانون به ما اجازه داده که هزینه تمام شده را از نامزد‌های محترم دریافت کنیم، هزینه‌ای را که الان اعلام کردیم و حوزه‌های انتخابیه هزینه خاص خودشان را به نامزد آن حوزه اعلام کردیم، این هیچ نسبتی با هزینه‌های تمام شده ندارد یعنی ما حداقلی را در نظر گرفتیم برای هزینه‌های انجام شده در آن حوزه انتخابیه و ارزش آنتن صدا و سیما در تمام حوزه‌های انتخابیه‌ای که هزینه ثبت نام و هزینه استفاده از این فرصت به نامزد‌های محترم اعلام شده، بسیار بیشتر از رقمی است که اعلام شده است. در همین راستا اعلام شد که نامزد‌ها باید از طریق سامانه ستاد تبلیغات برای تبلیغات تلویزیونی ثبت نام کنند، یعنی بر اساس آنچه گفته شده است، هر نامزد باید ویدئو‌های خود را در قالب مصوب سازمان صدا و سیما تولید کند. این بسته تصویری که حدود بیست دقیقه خواهد بود، شامل ویدئوی حامیان، سوابق، برنامه‌ها و دیدگاه‌های نامزد خواهد بود. تعداد پخش و بازپخش در هر حوزه انتخابیه متناسب با تعداد نامزد‌هایی است که برای تبلیغات تلویزیونی نام‌نویسی کرده‌اند. چنانچه نامزد نتواند تبلیغات خود را با قواعد مصوب تولید کند یا از تبلیغات تلویزیونی منصرف شود، مبلغ دریافتی برگردانده نخواهد شد. در نهایت با اعلام صداوسیما به نامزد‌ها برای استفاده از ۲۰۰ شبکه محلی، رقم دریافتی از هر نامزد ۵ تا ۷۰ میلیون خواهد بود که در تهران به بالای ۱۰۰ میلیون می‌رسد؛ مثلا در مورد شهر تهران، نامزد انتخاباتی برای ثبت‌نام در سامانه تبلیغات ۲۰ دقیقه‌ای تلویزیون ویژه انتخابات مجلس، باید رقم ۱۵۰ میلیون تومان بپردازد و این یعنی دقیقه‌ای ۷ میلیون تومان.

البته لازم به ذکر است نمایندگان سابق و فعلی و نامزد‌های انتخاباتی حتما تمام تلاش خود را برای تبلیغات خواهند کرد. وقتی که همین چند ماه پیش فیش‌های دریافتی یکی از نمایندگان فعلی مجلس منتشر شد و مشخص شد که جدا از حقوق دریافتی، حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه‌های جانبی در ماه نیز دریافت می‌کند.