رئیس سابق اتاق بازرگانی اظهار کرد: آنچه در دو و نیم سال گذشته بر اتاق رفته در کتابی ۱۸۰ صفحه‌ای و مستندی سه ساعته تشریح خواهد شد. این کتاب و فیلم مستند سندی ارزشمند است که چرایی اتفاقات دو و نیم سال گذشته را روایت می‌کند و به عبارت دیگر جعبه سیاه اتاق بازرگانی در دو ‌و نیم سال گذشته به حساب می‌آید.

به گزارش ایلنا، حسین سلاح‌ورزی در هشتمین نشست هیأت نمایندگان اتاق ایران در دوره دهم که با دستور کار «انتخاب رئیس اتاق ایران» صبح دیروز برگزار شد، تصریح کرد: در هیچ مقطعی از فعالیت اتاق بازرگانی همچون این دوره، هیأت‌رئیسه اینگونه با یکدیگر هماهنگ نبودند و هیأت‌رئیسه در این مدت تلاش کردند از کیان بخش خصوصی حمایت کنند.

او بیان کرد: من همیشه اعلام کردم که هیچ چیز باعث کناره‌گیری من نمی‌شود، مگر خواست هیأت‌مدیره. اما بعد از ملاقات طولانی هیأت‌رئیسه با رئیس شورای عالی نظارت عنوان شد که رئیس‌جمهور محترم درخواست برگزاری انتخابات امروز را داشتند.

این عضو اتاق بازرگانی عنوان کرد: از رئیس آینده درخواست‌هایی دارم. نخست اینکه اتاق ایران در سال ۲۰۲۴ میزبانی مجمع کشورهای مسلمان و همچنین کشورهای اسلامی عضو D8 را پیش رو دارد. امیدواریم در این سال میلادی میزبان خوبی برای این رویدادها در اتاق ایران باشیم‌.

سلاح‌ورزی بیان کرد: از شخص آقای میرمحمدصادقی گله‌مند هستم که در برابر بدعت‌گذاری تمدید فعالیت انجمن نظارت مقاومت کردند، ایشان می‌دانند که عمر این انجمن تمام شده بود. بنابراین از ایشان خواهش دارم حالا که اراده بیرونی بر تمدید این انجمن حادثه شده بساط این انجمن را جمع کنند.

او خاطرنشان کرد که اتاق همچون ۱۴۰ سال گذشته فعالیت خود را ادامه خواهد داد و من معتقدم اتاق خانه بخش خصوصی خواهد ماند، هر چند دخالت‌ها در این اتاق زیاد شده است.