عضو هیأت مدیره کانون موسسات حمل‌ونقل ایران اعلام کرد: با توجه به جنگ و تنش‌هایی که در دریای سرخ به وجود آمده حدود 30 درصد هزینه و کرایه حمل دریایی افزایش پیدا کرده که این رقم در حوزه از چین به حوزه خلیج فارس و اروپا بیشتر است و در باره حمل کالاهای ویژه به 50 درصد می‌رسد. به گزارش ایلنا، مسعود داشنمند افزود: تعداد کشتی‌ها ثابت بوده و در شرایطی که زمان سفر کشتی طولانی می‌شود، بار متراکم خواهد شد و کشتی که قرار بود در مدت زمان دو ماه در رفت و برگشت از بندر شانگهای به اروپا بار حمل کند الان این مدت زمان برای این کشتی برای حمل همین کالا در این مسیر به سه ماه رسیده‌‌ است و یک ماه بار در این کشتی می‌ماند. او تاکید کرد: با تغییر مسیر کشتی‌ها مدت حمل بار در برخی از موارد از 15 روز به 30 روز رسیده‌ و شرکت‌های کشتیرانی هم از این افزایش کرایه حمل سود نمی‌کنند چراکه هزینه‌های کشتیرانی هم افزایش پیدا کرده‌ است.