سرپرست اسبق صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: امروز حتما باید برای واردات خودرو فکر کنیم و مباحث نیازهای ارزی را در نظر بگیریم؛ چراکه نباید واردات خودرو در بازار ارز تاثیر بگذارد و ضمن اینکه توصیه دارم اگر قرار بر این است که خودرویی وارد شود، از نوع برقی و عمومی باشد؛ چراکه واردات خودروهای اختصاصی و شخصی می‌تواند تبعات اجتماعی و فرهنگی به دنبال داشته باشد.

حسین مدرس خیابانی در گفت‌وگو با ایلنا درباره واردات خودروی عمومی افزود:  معتقد بودم که باید خودروی برقی که تکنولوژی جدید دارد و به لحاظ سوخت به صرفه‌جویی کمک می‌کند، وارد کشور شود و در داخل، برای ساخت و مهندسی معکوس آن اقدام گردد؛ همچنین موافق واردات خودروهای عمومی بودم چراکه امروز خودروهای حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی، ون، اتوبوس و مینی‌بوس بسیار فرسوده هستند؛ هر چند با واردات این دو گروه خودرویی موافق بودیم؛ اما در آن دوره با تنگنای ارزی مواجه شدیم و کار به مرحله اجرایی نرسید. در واقع با اصل موضوع واردات خودرو موافق نبودم؛ اما با واردات خودروی برقی و عمومی موافق بودم که تنگنای ارزی اجازه واردات را نداد.

او بیان کرد: البته نمی‌توان درهای کشور را بر روی واردات خودروهای روز دنیا بست و اجازه ورود خودرو را نداد، چراکه این امر بازار را انحصاری کرده و رقابت را از بین می‌برد؛ بنابراین باید تا حد نهایی از تولید خودرو در کشور حمایت کرد و در مسیر اصلاح آن با لحاظ کردن شاخصه‌های اقتصادی اقدام نمود. سرپرست سابق صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: امروز در نقطه‌ای قرار داریم که از این وضعیت، نه تولیدکننده راضی است و نه مصرف کننده، نه مردم و نه دولت؛ در عین حال نمی‌توان از صنعت خودروسازی هم چشم پوشی کرد و به راحتی بر روی آن خط کشید و گفت دیگر خودروی داخلی نمی‌خواهیم و تمام خودروی مورد نیاز باید از طریق واردات تامین شود.