رئیس اتحادیه قنادان شهر ری با انتقاد از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت:‌ این شرکت پول شکر را قبل از تحویل به طور کامل از قنادان دریافت کرده است؛ ‌اما با توجه به گرانی ها از تحویل آن به قیمت قبل امتناع می کند.

محمد بی‌بلا در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به خرید شکر گفت: در تاریخ 31 فروردین 1 میلیارد 380 میلیون تومان برای خرید 120 تن شکر (هر کیلو مبلغ 11 هزار 500 تومان) از جانب اعضای اتحادیه قنادان شهر ری به حساب شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران واریز شد. از این میزان درخواستی،‌ 55 تن به اتحادیه تحویل داده شد،‌ اما مابقی آن را هنوز تحویل ندادند؛ تا اینکه در 22 اردیبهشت اعلام کردند هر کیلو شکر 18 هزار تومان افزایش قیمت داشته است؛ باید مابه تفاوت آن  را یعنی مبلغ 422 میلیون دیگر نیز پرداخت شود.

بی‌بلا با انتقاد از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: تمامی اعضای اتحادیه قنادان شهر ری به طور کامل پول خود را قبل افزایش قیمت شکر تسویه کردند و این تاخیر از جانب شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران بوده است، وی اظهار کرد: به چه دلیل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران از تحویل شکر با قیمت قبل امتناع می کند؟ آیا این تصمیم جفا در حق تولیدکنندگان نیست؟

رئیس اتحادیه قنادان شهر ری همچنین با انتقاد از عدم پاسخگویی شفاف به شکایت اتحادیه قنادان شهر ری اظهار کرد: با مراجعه حضوری به شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران  برای دریافت شکر باقی مانده، جواب واضح و شفافی داده نشد و همچنان عنوان می‌کنند که دولت شکر را گران کرده است.

وی اظهار کرد: با وجود افزایش قیمت تخم مرغ،‌ روغن و شکر همچنان نرخ شیرنی برای سال 1400 بوده و افزایش قیمت نداشته است و همچنان مشخص نیست چه زمانی قیمت جدید اعلام می شود. در حال حاضر بهای تمام شده تولید شیرینی بیش از قیمت فروش آن است.

وی ادامه داد: مواد اولیه تهیه شیرینی علاوه بر افزایش قیمت، در بازار موجود نیست.

بی‌بلا اظهار کرد: از اعضای اتحادیه قنادان شهرری درخواست کردیم با توجه به شرایط اقتصادی کشور، ‌تعدیل نیرو نداشته باشند.وی با اشاره به افزایش قیمت برخی از اقلام خوراکی گفت: در حال حاضر خرید شیرینی و شکلات از سبد خانوار حذف شده و فروش این صنف نسبت به زمان شیوع کرونا نیز کمتر شده است.

رئیس اتحادیه قنادان شهر ری معتقد است: دولت باعث گرانی می شود و حمیات از مصرف کننده و تولید کننده تنها در شعار باقی می ماند.

وی ادامه داد: دولت هنوز قیمت شکر را اعلام نکرده است؛ اما توقع دارد که اتحادیه قنادان با وجود پرداخت کامل مبلغ شکر باز هم بهای افزایش قیمت شکر را پرداخت کنند.

بی‌بلا با اشاره به افزایش قیمت بیمه گفت: قیمت بیمه تامین اجتماعی و مالیات افزایش پیدا کرده است و دولت هیچ گونه حمایتی از کارفرما نمی کند. در واقع بزرگترین مانع برای تولید، اداره کار و بیمه است.