رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه متوسط مازاد قیمت هزینه توزیع کالاها ۴۰ درصد است، تاکید کرد: این ۴۰ درصد مازاد عدد بزرگی است که با اجرای پروژه درج قیمت تولیدکننده کم می‌شود. البته در برخی از این کالاها حتی تا ۱۲۰ درصد هزینه توزیع افزایش داشته که نوعی اجحاف به حقوق مصرف کننده است.

به گزارش ایلنا، عباس تابش در نشست مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت کشور اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت کاهش هزینه های تامین و توزیع کالاست و با اجرای این سیاست مطمئناً بخش گردشگری نیز رونق می‌یابد چرا که هزینه‌های توزیع کالا (سفر) کم خواهد شد. همچنین اجرای پروژه درج قیمت تولید کننده به عنوان یکی از پروژه‌های تحولی وزارت صنعت، معدن و تجارت در همین راستا است.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه تا پیش از این سه قیمت مصرف کننده (روی کالا، روی شلف و روی بارکد صندوق الکترونیکی فروشگاهها) وجود داشت، تصریح کرد: در راستای سیاست و پروژه جدید شفاف سازی قیمتی، به جای قیمت مصرف کننده روی کالاها قیمت تولیدکننده درج می شود و فاصله میان قیمت تولید کننده و قیمت مصرف کننده به عنوان هزینه توزیع محاسبه و در نظر گرفته می‌شود و قیمت مصرف کننده روی شلف به اطلاع مردم می‌رسد.تابش با اعلام اینکه برای ۸۴ هزار قلم کالا اطلاعات فروش درب کارخانه موجود است، گفت: در برخی از این کالاها حتی تا ۱۲۰ درصد هزینه توزیع افزایش داشته که نوعی اجحاف به حقوق مصرف کننده است.

وی همچنین با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی لازم برای اجرای دقیق سیاست درج قیمت تولید کننده انجام شود، تاکید کرد: متوسط مازاد قیمت هزینه توزیع کالاها ۴۰ درصد است.  این ۴۰ درصد مازاد تحویل عدد بزرگی است که با اجرای پروژه درج قیمت تولیدکننده کم می شود و طبیعی است که در مسیر اجرا این پروژه مقاومتهایی نیز از طرف برخی سودجویان به وجود آید.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین جلسات با بخش خصوصی و ذینفعان برای اجرای پروژه برگزار شده، اعلام کرد: هر سیاستی که ابلاغ کردیم مهر تایید بخش خصوصی را نیز داشته است که این سیاست نیز در همین مسیر بوده است و در اجرای آن هم بخش خصوصی و هم دولت هم افزایی دارند.رئیس سازمان حمایت با اعلام اینکه ۳۳۰۰ قلم کالا در این مرحله مشمول درج قیمت تولیدکننده هستند، گفت: در اقلامی که قیمت تولیدکننده درج شده، به نسبت شاهد کاهش قیمتی بوده‌ایم.