خبرآنلاین- سخنگوی گمرک گفت: حجم تجارت کشورمان در آذرماه به ۱۳ میلیون و ۱۷۲ هزار تن به ارزش هشت میلیارد و ۹۵۱ میلیون دلار رسید که نسبت به آذر سال گذشته از لحاظ وزنی سه درصد و از نظر ارزشی ۲۵ درصد رشد داشته است.

 سید روح‌الله لطیفی سخنگوی گمرک اظهار داشت: از مجموع تجارت ۱۰۰ و ۲۲ میلیون تنی کشور به ارزش ۷۲ میلیارد دلار در ۹ ماهه امسال ۱۳ میلیون و ۱۷۲ هزار تن کالا به ارزش هشت میلیارد و ۹۵۱ میلیون دلار مربوط به ماه نهم سال است.

وی افزود: صادرات کشورمان در آذر ماه ۹ میلیون و ۵۹۳ هزار تن به ارزش چهار میلیارد و ۴۱ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (اذر۹۹) رشد نیم درصدی در وزن و ۲۳ درصدی در ارزش داشته است.

لطیفی در مورد مقاصد صادراتی کشور در آذرماه گفت: پنج کشور مقصد کالاهای صادراتی ایران  در آذر ماه به ترتیب چین یا یک میلیون و ۹۷۷ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۱۲۶ میلیون دلار، عراق با یک میلیون و ۸۳۹ هزار تن به ارزش ۶۴۹ میلیون دلار، امارات با یک میلیون و ۱۳ هزار تن به ارزش ۴۹۹ میلیون دلار، ترکیه با ۳۳۸ هزار تن به ارزش ۳۶۳ میلیون دلار و افغانستان با ۲۶۹ هزار تن به ارزش ۱۴۱ میلیون دلار بودند.