پنج عضو جدید شورای عالی بورس دیروز در جلسه هیات دولت به ریاست سید ابراهیم رئیسی انتخاب و معرفی شدند. به گزارش توسعه ایرانی، در جلسه هیات وزیران سید موسی فیض فلاح شمس، علی سعیدی و احمد شعبانی به عنوان سه خبره مالی شورای عالی بورس انتخاب شدند. در این جلسه همچنین رسول سعیدی به عنوان خبره بورس کالا و علی امامی میبدی به عنوان خبره بورس انرژی تعیین شدند.  انتخاب اعضای جدید شورای عالی بورس در حالی صورت گرفت که رییس کنونی سازمان بورس در روزهای اخیر از تصمیم وزیر امور اقتصادی و دارایی برای تغییر اعضای شورای عالی و رییس بورس خبر داد .

 بورس اوراق بهادار در روزهای اخیر ریزش سنگینی را تجربه کرده و در آخرین روز کاری هفته نیز با عقب‌نشینی 22 هزار واحدی کانال یک میلیون و چهارصد هزار واحد را از دست داده است.

تقویت بازار بورس از اولویت‌های جدی دولت است

معاون اقتصادی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بازار سرمایه برای دولت و شخص رئیس جمهور اهمیت زیادی دارد،گفت: دولت به تقویت بازار سرمایه کمک می کند و از سرمایه‌گذاران خرد حمایت خواهد کرد. باید از تجارب قبلی درس بگیریم و اجازه ندهیم رویدادهای تلخ گذشته دوباره تکرار شوند.

محسن رضایی در دیدار اعضای جدید شورای‌عالی بورس، با بیان اینکه بازار و صنعت بورس یکی از بهترین ابزار و منابع تامین سرمایه است، گفت: حضور مردم در بازار بورس یکی از صحیح‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری به ویژه برای سرمایه‌های خرد است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه تا۱۰ سال پیش،۹۰ درصد تامین سرمایه برای اقدامات و پروژه‌ها از سوی بانک‌ها و۱۰ درصد را بازار سرمایه تامین می کرد،گفت: امروز سهم بازار سرمایه به ۲۰ درصد افزایش یافته ولی این سهم هنوز رقم ایده‌آلی نیست و با توجه به ظرفیت بالای فعالیت‌های اقتصادی در کشور امکان افزایش آن تا ۴۰ درصد، شدنی است. معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه مردم براساس اعتماد، سرمایه‌های خود را به بازار سرمایه وارد می‌کنند و ما باید با دلسوزی از سرمایه‌های آنها مراقبت کنیم، گفت: ضرورت دارد همه راهکارهای مختلف برای کاهش خطر سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه بررسی و طرح‌های عملی موثر از جمله ایجاد بیمه‌های سرمایه‌گذاری ارائه و اجرا شود.

به سرمایه سرمایه‌گذاران خرد حساس باشید

رضایی خطاب به اعضای جدید شورای‌عالی بورس،گفت: نسبت به صیانت از سرمایه سرمایه‌گذاران خرد حساسیت بیشتری داشته باشید زیرا لازم است سرمایه‌گذاران خرد با شما ارتباط نزدیک و مستقیم داشته باشند. وی گفت: گاهی لازم است سرمایه‌گذاران خرد نیز در هیات مدیره‌ها نماینده داشته باشند، چرا که شاید از منافع آنان در برابر سرمایه‌گذاران کلان دفاع مناسبی انجام نشود.