وزیر نفت گفت: در مصوبه افزایش قیمت بنزین نوشته شده که این مصوبه در اجرای تصمیم سران سه قوه است.

به گزارش ایرنا، «بیژن زنگنه» در حاشیه مراسم گشایش رسمی پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت، در پاسخ به سوالی درباره ادعای برخی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری مبنی بر اینکه افزایش قیمت بنزین تصمیم دولت است، گفت: مصوبه دولت که چاپ شده و در اختیار همه است، ما نوشتیم افزایش قیمت بنزین در راستای اجرای تصمیم سران سه قوه است و این تصمیم در دولت گرفته نشده است.

وی همچنین درباره کرسنت نیز گفت: اگر قرار باشد صحبت کنیم خیلی صحبت‌ها است، اما ترجیح کشور این است که ما وارد نشویم چون پرونده زنده (در جریان) داریم.

وزیر نفت افزود: اگر قرار باشد در این زمینه بگوییم، حرف‌های زیادی برای گفتن داریم که خیلی از چیزها عکس می‌شود.

 وی به در آینده خیلی کار خواهیم داشت، گفت: این ظرفیت ها راه بیافتد و همزمان توسعه و تولید نفت و رشد زنجیره آن همراه با صنایع پایین دستی اتفاق بیافتد و ارتقا تکنولوژی را شاهد باشیم زیرا از الزامات توسعه صیانتی صنعت نفت توسعه تکنولوژی است.

زنگنه در خصوص تجدید ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان ادامه داد: قانون برای شرکت‌هایی که در این پارک فناوری مستقر خواهند شد مزایای مهمی مانند معافیت مالیاتی درنظر گرفته است بنابراین باید فرآیند قانونی طی شود و اطلاعات قبلی که جمع‌آوری شده است این فرآیند را تسریع می‌کند زیرا برای اینکه فرد یا شرکتی پذیرش شود فرآیندی دارد تا بتواند از این امتیازات استفاده کند.

وزیر نفت به بودجه ۸۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: تلاش این بوده که از این ۸۰۰ میلیارد تومان به صورت اهرمی استفاده شود به همین دلیل هم در آیین‌نامه‌ای که دولت اعلام کرده این پرداخت‌ها از طریق بانک و موسسه عامل انجام شود و پرداختی نیز از سوی آن بانک صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه اینکار قدم اول است، تاکید کرد: در کشور ما برای توسعه فناوری از طریق شرکت‌های فناور محدودیت مالی وجود ندارد. آنچه که مهم است این است که هر چه که خلاقیت داشته باشد و بتواند این فناوری را به کسب و کار تبدیل کنند که چرخه اقتصادی معقول داشته باشد، تامین مالی می‌شود.

زنگنه افزود: ما در اینجا نمی‌خواهیم دانش پایه را توسعه دهیم. در مرحله استفاده از فناوری در توسعه کسب و کار هستیم که جوانه‌هایی خواهند بود که درخت بارور می‌شوند.

وی در ادامه به برخی وعده‌های انتخاباتی از سوی نامزدها مانند پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی اشاره کرد و گفت: یارانه ۴۵۰ هزار تومان به من ربطی ندارد. حساب کنند ببیند جمع آن چقدر می شود. اینها اکثرا رای نمی آورند و بعد از این هم باید پاسخگو باشند.