ایرنا- بزرگترین بازارچه کالاهای خارجی مهاباد در بلوار «شهید محمد امین احمدی» جمعه شب دچار آتش سوزی شد. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: در جریان حادثه آتش سوزی در بازارچه «اصغری» این شهرستان چهار نفر مجروح شدند که ۲ نفر از آنان از ماموران آتش‌نشانی هستند.

رحمان احمدی با بیان اینکه حال عمومی مجروحان این حادثه رضایت‌بخش است، اظهار داشت: با تلاش مستمر نیروهای آتش نشانی این حادثه پس از سه ساعت مهار و پس از آن عملیات لکه‌گیری نیز انجام شد.

وی افزود: به دلیل وسعت آتش سوزی در این بازارچه از نیروهای آتش نشانی شهرستان نقده، ارتش و مجتمع پتروشیمی مهاباد نیز برای اطفای حریق درخواست کمک گرفته و با ۱۳ دستگاه خودرو آتش نشانی این حریق مهار شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد اضافه کرد: در این حادثه حدود ۵۰ باب مغازه راسته قدیم این بازارچه که به طور عمده شامل مغازه‌های لوازم خانگی، پوشاک، مواد آرایشی و بهداشتی و چینی‌آلات بود، در آتش سوخت.

احمدی ادامه داد: هنوز علت این آتش سوزی مشخص نشده و بررسی در مورد میزان خسارت دقیق و علت اصلی حادثه در حال بررسی کارشناسان است ولی میزان خسارت بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

این بازارچه که با عنوان بازارچه کالاهای خارجی «اصغری» مهاباد معروف است و در بلوار «شهید محمد امین احمدی» مهاباد واقع شده، ساعت سی دقیقه بامداد امروز شنبه دچار آتش سوزی شد.

این بازارچه دارای ۲ راسته قدیم و جدید است که با بیش از ۵۰۰ باب مغازه از بازارچه‌های مهم غرب کشور محسوب شده و انواع وسایل خانگی، صوتی تصویری و پوشاک به ویژه خارجی در آن عرضه می‌شود.