محوطه تئاتر شهر، محمل نمایش‌های میدانی

بر اساس توافق های صورت گرفته میان مجموعه  تئاتر شهر، شهرداری تهران و اداره کل هنرهای نمایشی علاوه بر تداوم طرح انضباط شهری در محدوده ی چهار راه ولیعصر، نمایش‌های میدانی به صورت پیوسته و در تمامی طول سال در این فضا اجرا خواهد شد. سعید اسدی از پیش‌نویس تفاهمی گفته است که طبق آن محوطه تئاتر شهر به محل اجراهای آیینی تبدیل می‌شود. طبقه اطلاعیه تئاتر شهر این تفاهم‌نامه تا روز چهارشنبه هفته جاری به امضای مجموعه و شهرداری تهران می‌رسد. مدیر مجموعه تئاتر شهر در این باره گفته است: «باید تکلیف ساختمان کناری تئاتر شهر نیز روشن شود و با تبدیل آن به یک مرکز رشد تئاتری ، موزه زنده ی هنرهای نمایشی، کتابخانه، فضای نمایشگاهی و گالری خیابانی به توسعه امکانات نمایشی در این فضا کمک کنیم. همچنین کارگاه‌های ارایه و فروش مهارت‌های هنری و شکل‌دهی به بازار مهارت‌های هنری به جای محصول از دیگر طرح‌هایی است که شهرداری می‌تواند در به ثمر رسیدن آن نقش اساسی داشته باشد.آبادیان، شهردار منطقه 11 از ردیف بودجه  مستقلی برای اجرای آثار نمایشی میدانی در این پهنه برای سال آینده خبر داده است. شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی کشور نیز در این نشست گفته است:  «تعامل و همکاری ما می‌تواند به خروج از این شرایط کمک کند..»

    

حسین پارسایی نمایش مذهبی می‌سازد

پارسایی پس از اجرای دو نمایش موزیکال و یک نمایش شبه‌کمدی در باغ‌کتاب قصد دارد تریلوژی عاشورایی از واقعه کربلا در ایام محرم و صفر به صحنه ببرد. حسین پارسایی که در دهه هفتاد و هشتاد به ساخت نمایش‌های مذهبی با موضوعیت ائمه‌اطهار شهرت داشت، پس از یک دوره پرهیاهو در حوزه ساخت نمایش‌های موزیکال قرار است بار دیگر به مسیر سابق خویش بازگردد. البته برنامه حسین پارسایی اجرای یک رپرتوار از آثار مشهور سابق خویش شامل «بانوی آب و آیینه»، «سردار مهر و ماه» و «خواهرانه به وقت خیزران» به نویسندگی محمدرضا خبر داده است.او مدعی شده است علی‌رغم پیگیری های متعدد تا‌کنون هیچ نهاد دولتی و حتی بخش خصوصی برای اجرای این نمایش عاشورایی ابراز تمایل و همکاری نکرده است. قابل‌ذکر است حسین پارسایی در سال1393 در قالب برنامه‌های خیمه‌ها و نواها، با حمایت شهرداری برنامه «سوگ چامه‌‌گان» در برج میلاد را برگزار کرده بود.

    

جزئیاتی از اهدای سومین نشان داود رشیدی

مراسم اهدای نشان زنده‌یاد داود رشیدی با همراهی انجمن بازیگران خانه سینما و تقدیر از سه هنرمند در عرصه‌های ادبیات و شعر، سینما و تئاتر در شهریور ماه برگزار می‌شود. احترام برومند  به خبرگزاری ایسنا درباره جزئیات سومین دوره اهدای این نشان گفته است: «مراسم را روز پنجشنبه، هفتم شهریورماه در سالن استاد کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌کنیم و برای این برنامه امسال بیشتر، انجمن بازیگران خانه سینما ما را همراهی خواهند کرد.» او با اشاره به محوریت بودن تئاتر در دوره‌های قبلی این نشان افزود: «امسال قصد داشتیم تمرکز را بیشتر بر سینما بگذاریم و به نظرمان رسید بنیاد فارابی می‌تواند محل مناسبی برای برگزاری این مراسم باشد .»