در صورت تصویب قوانین جدید اکران عملی می‌شود

تسلط مافیا بر سینما 

در صورت تصویب قوانین جدید در شورای عالی اکران به‌‌زودی شاهد تغییراتی در برنامه‌های سینماها خواهیم بود.

قرار است پردیس‌های سینمایی مگامال، کوروش و باغ‌کتاب با دو فیلم  و پردیس آزادی با یک فیلم به‌عنوان سرگروه‌های فیلم‌های سینمایی شناخته ‌شوند. هم‌چنین از این به بعد تنها تهیه‌کنندگانی که با ۱۵ سینما قرارداد اکران دارند، می‌توانند درخواست سرگروه داشتن را به سازمان سینمایی تحویل دهند. این تصمیم در صورت تصویب باعث افزایش قدرت سینماداران در حوزه تولید می‌شود و مافیای دارای دفاتر پخش و سینماهای متعدد، تعیین کننده قطعی تولیدات در سینما خواهند بود.  با این قوانین دفاتر پخش ضعیف‌تر و فیلم‌های متوسط، به حاشیه رانده می‌شوند و شاهد تولید فیلم‌های مبتذل بیشتری خواهیم بود. باید دید اعضای شورای عالی اکران به این تصمیمات تن می‌دهند یا نه؟ 

    


«رحمان 1400»توقیف شد

فیلم سینمایی «رحمان 1400» که پُرفروش‌ترین فیلم اکران نوروزی است به دلیل تخلف در اکران نسخه اصلاح نشده، متوقف شد.

 بر اساس گزارش‌های رسیده به اداره کل سینمای حرفه‌ای معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی و بررسی بازرسان این اداره کل، تخلف فیلم «رحمان 1400» ساخته منوچهر هادی مبنی بر عدم حذف کامل برخی از صحنه‌های اعلامی از سوی شورای پروانه نمایش در برخی از سینماها محرز شد و با عنایت به مفاد ماده 18 آیین نامه نظارت بر نمایش فیلم از ادامه اکران این فیلم جلوگیری به عمل آمد.

این فیلم که از 25 اسفندماه به عنوان یکی از آثار اکران نوروز نمایش خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرد، حالا پس از 4 هفته نمایش در 140 سالن سینما با فروش 22 میلیارد و 189 میلیون تومان در صدر پرفروش‌های اکران نوروز و هفتگی قرار گرفته است.