مراسم تشییع پیکر حبیب کاوش، کارگردان فقید سینمای ایران، صبح دیروز (یکشنبه 26اسفندماه) از خانه سینما و با حضور سینماگران اهالی رسانه و خانواده وی برگزار شد.

کامران ملکی در ابتدای این مراسم با اشاره به این‌که امسال سال خوبی برای حوزه فرهنگ و هنر از لحاظ از دست دادن چهره‌های هنری نبوده است، گفت: 123 نفر از هنرمندان و چهره‌های فرهنگی امسال از میان ما رفتند و هر کدام از این افراد برای خودشان و فرهنگ کشور شخصیت مهمی بودند.

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما نیز با تسلیت درگذشت کاوش به خانواده وی گفت: نقش فعالان سینما در جامعه امروز نقش موثری است و هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌را انکار کند و اگر این نقش را قبول داشته باشیم، می‌توانیم به وسیله سینما خدمت کنیم و اگر این نقش را فراموش کنیم به تاریخ، فرهنگ و حتی مردم جفا کرده‌ایم.

وی با اشاره به لزوم وحدت در فعالیت‌های صنفی گفت: فعالیت‌های صنفی قطعا محل اختلاف است اما باید این اختلافات را با گفت‌وگو در اتاق‌ها حل کنیم و به بیرون نیاوریم و اختلافات را به دشمنی تبدیل نکنیم.

وی با اشاره به اهمیت سینما گفت: ذات سینما رفتن به دل زندگی مردم است نه سرمایه‌سالاری و فن‌سالاری پس باید سینما را برای مردم حفظ کرد و برای آن تلاش کرد. کسانی که به کنجی می‌روند فقط به فکر منافع خودشان هستند اما در این میان فردی هم‌چون حبیب کاوش از جمله کسانی بود که در میانه میدان بود و برای سینما تلاش کرد.

در پایان این مراسم بعد از قرائت نماز توسط حجت الاسلام پژمانفر، پیکر مرحوم حبیب کاوش به بهشت زهرا(س) و قطعه هنرمندان منتقل شد.