توسعه ایرانی: اخبار رسانه‌ها حکایت از ممنوع‌الکاری مهدی یراحی دارد. خواننده پاپی که در آخرین کنسرتش با لباس کارگران شرکت ملی فولاد اهواز به روی سن رفت تا هم‌صدایی خود را با اعتراض کارگران این کارخانه به وضعیت نابسامانی که این روزها به کارگران این واحد صنعتی تحمیل‌شده است و هزاران کارگر را در مشقت معیشت قرار داده نشان دهد. اما بلافاصله خبر از ممنوع‌الکاری وی در فضای مجازی پیچید و شایعه‌ها به این مساله دامن زدند که شیوه اعتراض او به وضعیت کارگران شرکت فولاد اهواز عامل این وضعیت شده است اما پیگیری‌ها از دفتر موسیقی وزارت ارشاد حکایت از مسائلی دیگر دارد که نشان از تخلف عمدی می‌دهد. تخلفی که می‌تواند از جانب دفتر موسیقی وزارت ارشاد به‌عنوان فریب دستگاه دولتی برای او خسارت‌های جبران‌ناپذیری داشته باشد.

با اعلام دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت موسسه ناشر کلیپ «پاره‌سنگ» به خوانندگی مهدی یراحی به حالت تعلیق درآمده است. پس از انتشار ویدیو کلیپ «پاره‌سنگ» به خوانندگی مهدی یراحی توسط موسسه «جام سبز»، دفتر موسیقی وزارت ارشاد به دلیل مغایرت کلیپ ارائه‌شده برای صدور مجوز با کلیپ منتشرشده و همچنین تغییراتی که نسبت به شعر مجوز داده‌شده در کلیپ منتشرشده انجام‌گرفته فعالیت‌های این موسسه را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد.

خبرها حاکی از آن است که کلیپ منتشرشده با آن چیزی که مجوز آن از سوی دفتر موسیقی وزارت ارشاد صادرشده هم در حوزه تصویر و هم در حوزه شعر دارای مغایرت‌هایی است که در پی آن دفتر موسیقی وزارت ارشاد در ضمن اعلام تعلیق فعالیت‌های این موسسه از مدیران آن خواسته برای پاره‌ای از توضیحات به دفتر موسیقی وزارت ارشاد مراجعه کنند.

این اولین بار نیست که یک موزیسین و یا یک ناشر یا تهیه‌کننده از ترفند فریب و مغایرت برای دریافت مجوز و انتشار اثر خود بهره‌ می‌جوید. در تاریخ سی و اندی ساله دفتر موسیقی برای کسب مجوز این‌گونه شیوه‌ها سابقه طولانی و البته نخ‌نما شده دارند. چراکه همان‌گونه که ارشاد مسئول ممیزی و صدور مجوز اثر است امروزه به علت سهولت ابزارهای تدوین و تهیه اثر، نحوه انتشار آن را نیز دنبال می‌کند.

 مساله‌ای که شاید در دوره‌های قبل دفتر موسیقی نسبت به آن اهمال‌هایی صورت گرفته و برخی توانسته‌اند از بی‌خبری دفتر موسیقی بهره‌برداری نیز کنند اما اکنون به علت وجود ارتباطات مجازی و دنیای وب کمتر چیزی پوشیده می‌ماند. هرچند نباید فراموش کرد شیوه و ترفندی که هر خواننده برای هیت‎سازی خود در رسانه‌ها بهره می‌برد متفاوت از دیگری است. یراحی کلیپ خود را بعد از کنسرتش منتشر کرد تا رسانه‌ها را به‌اشتباه بیندازد. و یا حتی به‌گونه‌ای وانمود کرد تا حاکمیت را با خود در ستیزه نشان دهد و هیچ‌چیزی درباره تخلف و علت ممنوع‌الکاری‌اش حتی در فضای مجازی نگفت تا بتواند اندکی بیشتر نامش را بر  زبان‌ها بیندازد. چراکه دنیای موزیسین‌های پاپ در هیاهوها می‌گذرد و آنها نیازمند توجه برای هیت شدن هستند آنهم در زمانه پرازدحام موزیسین‌ها و فعالان پاپ.